Wymiana pompy wody m47n

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
pawlo3253
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 lut 20, 6:14
BMW: E46 320 d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Rożnowice

#1

Post autor: pawlo3253 »

Witam. Ostatnio przymierzam się do wymiany pompy wody w E46 320d m47n. Jak sprawa wyglada? Dużo z tym zabawy? Jest tu ktoś kto wymieniał i może opisać co i jak? Trochę już przy aucie "grzebałem" i myślę że ta pompę da rady wymienić bez wizyty w warsztacie. :fool:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jak nie masz chłodnicy spalin to przyjemna i szybka robota, wymieniałem w niedzielę wieczorem podczas powrotu z Hiszpanii na terenie wroga :D wyjmij wentylator elektryczny wtedy jest bardzo dużo miejsca (trzyma się na jednej śrubie i jednym kołku) a jak wisko to też wiadomo, że musisz zdjąć. Zdejmujesz paski oczywiście i zlewasz płyn, odkręcasz termostat i masz pompę na wierzchu. Jak masz chłodnicę spalin to oczywiście ją musisz odkręcić po zlaniu płynu, uwaga przy kolektorze wydechowym aby nie obrobić śrub. Chyba jeszcze trzeba wyjąć przewód między przepływomierzem a turbiną ale już nie pamiętam.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pawlo3253
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 lut 20, 6:14
BMW: E46 320 d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Rożnowice

#3

Post autor: pawlo3253 »

Właśnie u mnie jest wisko i chłodnica spalin. Ogólnie trochę przy aucie robiłem już sam i tak się zastanawiam czy dam radę to sobie ogarnąć.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Dasz radę, w kopciuchu jest kontra na pompie wody więc łatwiej jest odkręcić wisko tylko potrzebny jest płaski klucz. Co do chłodnicy spalin to uważaj tylko żeby nie obrobić śrub, nabij nasadkę i kręć na wprost.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pawlo3253
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 lut 20, 6:14
BMW: E46 320 d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Rożnowice

#5

Post autor: pawlo3253 »

O co chodzi z tą kontrą?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

Pamietaj ze Visco ma lewy gwint. Jest na pompie ktora sie obraca, wiec kontra jest po to zeby zalozyc drugi klucz i sobie ja przyblokowac. Klucz rozmiar 32mm
W 99% przypadkow wystarcza jednak jeden klucz i dynamiczne uderzenie mlotkiem

Jesli jedna sruba przy kolektorze od chlodnicy egr nie idzie to nie krec na sile zeby nie obrobic, sprobuj druga ruszyc bo moze pojdzie lzej, a wtedy napiecie z pierwszej zejdzie.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Hehe, mówił, że grzebie to założyłem, że lewy gwint w wisko to logika, ale masz rację, lepiej dmuchać na zimne :) jak stoisz przed autem to zakładasz klucz na wisko i kręcisz w prawo, czyli od strony pasażera w stronę kierowcy (oczywiście w angliku odwrotnie :D ) nie wiem dlaczego ale w kopciuchach po kimś nigdy nie odkręciłem jednym kluczem i uderzając młotkiem, zawsze była zabawa na dwa klucze, może pecha miałem do aut po mechanikach, którzy dokręcają aż strzeli w łokciu. Natomiast w pb nie ma z tym problemu.
Co do chłodnicy spalin i kolektora wydechowego to całe szczęście nie jest do n47, miałem ostatnio twardego zawodnika:
Obrazek
Obrazek
Żeby było śmieszniej to wymieniałem w nim obie pompy wody a skończyło się na regeneracji turbiny, wirnik miał 3 mm! wzdłużnego luzu a auto jeździło bez problemu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pawlo3253
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 lut 20, 6:14
BMW: E46 320 d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Rożnowice

#8

Post autor: pawlo3253 »

Widząc co może mnie po drodze spotkać, zaczynam powoli bać się za to brać.. myślałem że to prostsza sprawa jak wymiana świec żarowych ale widzę że mogę się przeliczyć :shock:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Spokojnie, e46 ma jeszcze podzespoły wykonane z należytych materiałów i takiej sytuacji nigdy nie miałem. Ten kolektor w n47 jest zrobiony z jakiegoś gównolitu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”