Wymiana płynu hamulcowego
-
- Bywalec forum
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
- BMW: E46 m52b20
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Panowie niech mnie ktoś upewni czy wszystko dobrze myśle przed wymiana płynu hamulcowego,
Wypompować stary płyn ze zbiorniczka
Wyjąc go i wyczyścić
Włożyć i zalać nowy płyn
Przepompować nowy płyn do układu
I potem po kolei odpowietrzac prawy tył, lewy tyl, prawy przód i lewy przód? W sensie ktoś musi pompować hamulcem a ja będę patrzeć kiedy będzie leciał płyn bez powietrza i zakręcić jak już będzie leciał płyn bez pęcherzyków i finito? A co ze starym płynem hamulcowym który już jest w przewodach? Podczas odpowietrzania on wyleci a ten nowy już będzie bez pęcherzyków tak?
Wypompować stary płyn ze zbiorniczka
Wyjąc go i wyczyścić
Włożyć i zalać nowy płyn
Przepompować nowy płyn do układu
I potem po kolei odpowietrzac prawy tył, lewy tyl, prawy przód i lewy przód? W sensie ktoś musi pompować hamulcem a ja będę patrzeć kiedy będzie leciał płyn bez powietrza i zakręcić jak już będzie leciał płyn bez pęcherzyków i finito? A co ze starym płynem hamulcowym który już jest w przewodach? Podczas odpowietrzania on wyleci a ten nowy już będzie bez pęcherzyków tak?
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
wszystko tak jak napisales, kolejnosc tez ok
uklad nie jest zapowietrzony (albo raczej nie powinien byc ), wiec zadnych bąbelkow nie zobaczysz
chodzi jedynie o przepchniecie nowego plynu przez rurki w miejsce starego
jak masz dwie osoby to jest latwiej, ty sobie odkrecasz odpowietrznik (najlepiej z zalozona rureczką do butelki) a druga osoba po prostu pompuje
w ten sposob przepychajac stary plyn z ukladu do momentu az zacznie wylatywac nowy, zakrecasz i cyk nastepne koło
trzeba jedynie kontrolowac, czy sie w zbiorniczku nie robi pusto i regularnie dolewac swiezego
samemu tez mozna tylko wiecej czasu schodzi, podeptac kilka razy az sie zrobic cisnienie i twardy hamulec, zapierasz go wcisnietego jakims kijem od miotly i lecisz pod auto odkrecac odpowietrznik
uklad nie jest zapowietrzony (albo raczej nie powinien byc ), wiec zadnych bąbelkow nie zobaczysz
chodzi jedynie o przepchniecie nowego plynu przez rurki w miejsce starego
jak masz dwie osoby to jest latwiej, ty sobie odkrecasz odpowietrznik (najlepiej z zalozona rureczką do butelki) a druga osoba po prostu pompuje
w ten sposob przepychajac stary plyn z ukladu do momentu az zacznie wylatywac nowy, zakrecasz i cyk nastepne koło
trzeba jedynie kontrolowac, czy sie w zbiorniczku nie robi pusto i regularnie dolewac swiezego
samemu tez mozna tylko wiecej czasu schodzi, podeptac kilka razy az sie zrobic cisnienie i twardy hamulec, zapierasz go wcisnietego jakims kijem od miotly i lecisz pod auto odkrecac odpowietrznik
-
- Bywalec forum
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
- BMW: E46 m52b20
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Super, dzięki wielkie, właśnie oglądałem któryś twój film i już się przestraszyłem ze sam tego nie ogarnę bo komputerem coś chyba robiłeś z pompą i miałeś układ zapowietrzony i już sam nie byłem pewny. A ogólnie po kolorze poznam jak już będzie wypłynął nowy płyn czy jak poznać kiedy już leci nowy żeby zakręcić?
A i jak zdejmę zbiorniczek to wtedy powietrze się nie dostanie do układu?
A i jak zdejmę zbiorniczek to wtedy powietrze się nie dostanie do układu?
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
ja robilem z kompem bo wczesniej oproznialem linie i mialem powietrze w pompie abs,
tutaj tylko zmieniasz stary plyn na nowy, komp nie jest potrzebny
jak masz bardzo stary plyn to pewnie juz bedzie lekko albo nawet mocno brązowy, a swiezy bedzie wyrazniej czysty
samo zdjecie zbiorniczka nic nie zapowietrzy, o ile nie nacisniesz wtedy hamulca
tutaj tylko zmieniasz stary plyn na nowy, komp nie jest potrzebny
jak masz bardzo stary plyn to pewnie juz bedzie lekko albo nawet mocno brązowy, a swiezy bedzie wyrazniej czysty
samo zdjecie zbiorniczka nic nie zapowietrzy, o ile nie nacisniesz wtedy hamulca
-
- Bywalec forum
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
- BMW: E46 m52b20
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Oki dzięki za radę, a ostatnie pytanie jaki płyn zalać? Ate dot 4 wydaje się okej ale różne oznaczenia ma i nie wiem który dokładnie wlać ?
I starczy równo jeden litr czy brać druga puche? Tylko szkoda napoczynać całej skoro wchodzi litr, co tu zrobić?
I starczy równo jeden litr czy brać druga puche? Tylko szkoda napoczynać całej skoro wchodzi litr, co tu zrobić?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Ate sl6, 1l wystarczy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
- BMW: 5 G30
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kleczew
Jeśli nie zmieniałeś płynu dłużej niż 3 lata to weź 2 litry, warto przepłukać porządnie układ czystym płynem, u nas podczas każdej wymiany około 600-900ml schodzi na płukanie układu tyle, że my robimy specjalistycznym urządzeniem a nie grawitacyjnie a to też zupełnie inna wymiana.
-
- Bywalec forum
- Posty: 176
- Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
- BMW: E46 318+
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Karkonosze
- VIN: JT02111
Jest dostępna tańsza alternatywa dla adaptera ciśnieniowego na zbiorniczek hamulcowy?
https://hamulcesklep.pl/pl/katalog/szczegoly-produktu/krociec-odpowietrzajacy/ate/03-9302-0702-2/482600
https://hamulcesklep.pl/pl/katalog/szczegoly-produktu/krociec-odpowietrzajacy/ate/03-9302-0702-2/482600
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 5235 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 1 Odpowiedzi
- 1235 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igoror
-
- 8 Odpowiedzi
- 6210 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kawbandos
-
- 2 Odpowiedzi
- 2301 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mmbednarz
-
- 8 Odpowiedzi
- 4408 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 3841 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pees
-
- 5 Odpowiedzi
- 7442 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 3449 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 44 Odpowiedzi
- 77398 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 1 Odpowiedzi
- 873 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112