Wymiana płynu hamulcowego

Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: Yugin83 »

Panowie niech mnie ktoś upewni czy wszystko dobrze myśle przed wymiana płynu hamulcowego,
Wypompować stary płyn ze zbiorniczka
Wyjąc go i wyczyścić
Włożyć i zalać nowy płyn
Przepompować nowy płyn do układu
I potem po kolei odpowietrzac prawy tył, lewy tyl, prawy przód i lewy przód? W sensie ktoś musi pompować hamulcem a ja będę patrzeć kiedy będzie leciał płyn bez powietrza i zakręcić jak już będzie leciał płyn bez pęcherzyków i finito? A co ze starym płynem hamulcowym który już jest w przewodach? Podczas odpowietrzania on wyleci a ten nowy już będzie bez pęcherzyków tak?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

wszystko tak jak napisales, kolejnosc tez ok

uklad nie jest zapowietrzony (albo raczej nie powinien byc :D), wiec zadnych bąbelkow nie zobaczysz
chodzi jedynie o przepchniecie nowego plynu przez rurki w miejsce starego

jak masz dwie osoby to jest latwiej, ty sobie odkrecasz odpowietrznik (najlepiej z zalozona rureczką do butelki) a druga osoba po prostu pompuje
w ten sposob przepychajac stary plyn z ukladu do momentu az zacznie wylatywac nowy, zakrecasz i cyk nastepne koło
trzeba jedynie kontrolowac, czy sie w zbiorniczku nie robi pusto i regularnie dolewac swiezego

samemu tez mozna tylko wiecej czasu schodzi, podeptac kilka razy az sie zrobic cisnienie i twardy hamulec, zapierasz go wcisnietego jakims kijem od miotly i lecisz pod auto odkrecac odpowietrznik
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: Yugin83 »

Super, dzięki wielkie, właśnie oglądałem któryś twój film i już się przestraszyłem ze sam tego nie ogarnę bo komputerem coś chyba robiłeś z pompą i miałeś układ zapowietrzony i już sam nie byłem pewny. A ogólnie po kolorze poznam jak już będzie wypłynął nowy płyn czy jak poznać kiedy już leci nowy żeby zakręcić?
A i jak zdejmę zbiorniczek to wtedy powietrze się nie dostanie do układu?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

ja robilem z kompem bo wczesniej oproznialem linie i mialem powietrze w pompie abs,
tutaj tylko zmieniasz stary plyn na nowy, komp nie jest potrzebny

jak masz bardzo stary plyn to pewnie juz bedzie lekko albo nawet mocno brązowy, a swiezy bedzie wyrazniej czysty
samo zdjecie zbiorniczka nic nie zapowietrzy, o ile nie nacisniesz wtedy hamulca
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: Yugin83 »

Oki dzięki za radę, a ostatnie pytanie jaki płyn zalać? Ate dot 4 wydaje się okej ale różne oznaczenia ma i nie wiem który dokładnie wlać ?
I starczy równo jeden litr czy brać druga puche? Tylko szkoda napoczynać całej skoro wchodzi litr, co tu zrobić?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Ate sl6, 1l wystarczy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#7

Post autor: Adam1003 »

Jeśli nie zmieniałeś płynu dłużej niż 3 lata to weź 2 litry, warto przepłukać porządnie układ czystym płynem, u nas podczas każdej wymiany około 600-900ml schodzi na płukanie układu tyle, że my robimy specjalistycznym urządzeniem a nie grawitacyjnie a to też zupełnie inna wymiana.
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#8

Post autor: w0jta5 »

Jest dostępna tańsza alternatywa dla adaptera ciśnieniowego na zbiorniczek hamulcowy?
https://hamulcesklep.pl/pl/katalog/szczegoly-produktu/krociec-odpowietrzajacy/ate/03-9302-0702-2/482600
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

jest - nie kombinowac tylko wlac plyn i podeptac pedal hamulca
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#10

Post autor: w0jta5 »

scghost pisze: 21 lut 24, 11:05 jest - nie kombinowac tylko wlac plyn i podeptac pedal hamulca
Pomyliłeś okienka w przeglądarce?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”