Wymiana płynu chłodzącego

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: Yugin83 »

Witam, szykuje mi się wymiana termostatu wiec przy okazji chce wymienić płyn chłodzący, mam kilka pytań silnik m52b20tu, czy wystarczy ze od dołu spuszczę płyn z chłodnicy i z układu czy tez muszę spuszczać z bloku płyn żeby całość wyleciała i żeby zalać nowy? Jak wcześniej był zielony przez całe życie auta płyn to mogę nic się nie stanie jak zaleje teraz niebieski? K2 kuler będzie ok płyn? I przy okazji jakbym zalał chłodnice płukanką od K2 radiator flush to tez będzie ok i coś wyczyści czy pic na wodę?
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#2

Post autor: HoQ »

W 330 spuszczałem wszystko z bloku i z chłodnicy / zbiorniczka, zalewałem układ wodą destylowaną, grzełem auto, zlewałem wodę i zalewałem OEM płynem BMW, chyba niebieskim.

Ale teraz jestem leniwy (mądrzejszy?) i zlewam tylko z chłodnicy / zbiorniczka i zalewam Prestone który jest podobno mieszalny z wszystkim i pasuje do wszystkich silników i chłodnic.

No i grunt to dobrze odpowietrzyć...
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

samo zlanie z chlodnicy + ew. z drugiego korka w manualu to zleci max 4-5 litrow, jak chcesz jeszcze wiecej upuscic to jeszcze mozesz
odkrecic korek w bloku, kolejne ~2 litry powinno zejsc
wiecej nie wypuscisz bez wyciagania chlodnicy, silnika i nagrzewnicy :lol:

w dzisiejszych czasach operowanie kolorem plynu kieruje do nikąd, a swoja droga chyba juz na wszystkich powszechnie dostepnych jest napisane ze sa mieszalne
tak czy siak, jak wlejesz prestone, dynagel czy nawet oem plyn bmw (jak lubisz marnowac pieniadze) to sie nic nie stanie
a z drugiej strony jak wlejesz k2 czy borygo to... tez sie nic nie stanie

plukanki do ukladu chlodzenia owszem moga pomoc w starym aucie 20+ letnim aucie warto to zrobic
oczywiscie mozna tez to zrobic octem czy kwaskiem cytrynowym, ale juz trzeba troche wiedziec co sie robi
dla prostoty mozesz walnac taka plukanke na starym plynie, pokrecic ile zaleca instrukcja i zlac odrazu ze starym
potem jak chcesz to mozna przelac wodą destylowaną i lać nowy
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#4

Post autor: Yugin83 »

Super dzięki za odpowiedzi, a jeszcze ile wchodzi płynu chłodzącego? Jedni ze 8.5 a drudzy ze 11 i czego tu słuchać :unknown:
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#5

Post autor: HoQ »

W całym układzie jest 8,4.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

masz tu na przyszlosc - dekoder vin z pojemnosciami plynow :lol:
https://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#7

Post autor: Yugin83 »

Dzięki wszystkim :friends:
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#8

Post autor: kawbandos »

Octu do płukania układu nie polecam, bo ocet źle działa na uszczelki. Wiem to nie z książki, ale z praktyki. Zrobiłem to przed wymianą zbiorniczka. Po zdjęciu węży, oringi się nieco powiększyły. Musiałem je powymieniać, bo nie dało się dopiąć węży. Też nie polecam płukanki K2. Wlałem ją kiedyś, 20 lirów destylowanej na przepłukanie. Zalewam nowy płyn i patrzę, a tu w zbiorniczku jakieś farfocle pływają. Nowy płyn więcej wypłukał niż ten środek.
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#9

Post autor: kawbandos »

Yugin83 pisze: 26 maja 21, 6:58 Super dzięki za odpowiedzi, a jeszcze ile wchodzi płynu chłodzącego? Jedni ze 8.5 a drudzy ze 11 i czego tu słuchać :unknown:
nieważne jaka jest pojemność, tylko ile wyleci.
Korzystając z korka chłodnicy oraz zbiorniczka wyrównawczego, podnosząc tylne prawe koło, mi wylewało się 5,5 litra. Jest korek w bloku, gdzie pewnie zleciało by coś jeszcze, ale u mnie w xi nie ma szans, żeby go odkręcić. Nie ma szans nawet, żeby go sięgnąć. W RWD pewnie jest dobry dostęp.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”