Wymiana płynu chłodzącego
-
- Bywalec forum
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
- BMW: E46 m52b20
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Witam, szykuje mi się wymiana termostatu wiec przy okazji chce wymienić płyn chłodzący, mam kilka pytań silnik m52b20tu, czy wystarczy ze od dołu spuszczę płyn z chłodnicy i z układu czy tez muszę spuszczać z bloku płyn żeby całość wyleciała i żeby zalać nowy? Jak wcześniej był zielony przez całe życie auta płyn to mogę nic się nie stanie jak zaleje teraz niebieski? K2 kuler będzie ok płyn? I przy okazji jakbym zalał chłodnice płukanką od K2 radiator flush to tez będzie ok i coś wyczyści czy pic na wodę?
-
- Bywalec forum
- Posty: 103
- Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bielsko-Biała
W 330 spuszczałem wszystko z bloku i z chłodnicy / zbiorniczka, zalewałem układ wodą destylowaną, grzełem auto, zlewałem wodę i zalewałem OEM płynem BMW, chyba niebieskim.
Ale teraz jestem leniwy (mądrzejszy?) i zlewam tylko z chłodnicy / zbiorniczka i zalewam Prestone który jest podobno mieszalny z wszystkim i pasuje do wszystkich silników i chłodnic.
No i grunt to dobrze odpowietrzyć...
Ale teraz jestem leniwy (mądrzejszy?) i zlewam tylko z chłodnicy / zbiorniczka i zalewam Prestone który jest podobno mieszalny z wszystkim i pasuje do wszystkich silników i chłodnic.
No i grunt to dobrze odpowietrzyć...
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
samo zlanie z chlodnicy + ew. z drugiego korka w manualu to zleci max 4-5 litrow, jak chcesz jeszcze wiecej upuscic to jeszcze mozesz
odkrecic korek w bloku, kolejne ~2 litry powinno zejsc
wiecej nie wypuscisz bez wyciagania chlodnicy, silnika i nagrzewnicy
w dzisiejszych czasach operowanie kolorem plynu kieruje do nikąd, a swoja droga chyba juz na wszystkich powszechnie dostepnych jest napisane ze sa mieszalne
tak czy siak, jak wlejesz prestone, dynagel czy nawet oem plyn bmw (jak lubisz marnowac pieniadze) to sie nic nie stanie
a z drugiej strony jak wlejesz k2 czy borygo to... tez sie nic nie stanie
plukanki do ukladu chlodzenia owszem moga pomoc w starym aucie 20+ letnim aucie warto to zrobic
oczywiscie mozna tez to zrobic octem czy kwaskiem cytrynowym, ale juz trzeba troche wiedziec co sie robi
dla prostoty mozesz walnac taka plukanke na starym plynie, pokrecic ile zaleca instrukcja i zlac odrazu ze starym
potem jak chcesz to mozna przelac wodą destylowaną i lać nowy
odkrecic korek w bloku, kolejne ~2 litry powinno zejsc
wiecej nie wypuscisz bez wyciagania chlodnicy, silnika i nagrzewnicy
w dzisiejszych czasach operowanie kolorem plynu kieruje do nikąd, a swoja droga chyba juz na wszystkich powszechnie dostepnych jest napisane ze sa mieszalne
tak czy siak, jak wlejesz prestone, dynagel czy nawet oem plyn bmw (jak lubisz marnowac pieniadze) to sie nic nie stanie
a z drugiej strony jak wlejesz k2 czy borygo to... tez sie nic nie stanie
plukanki do ukladu chlodzenia owszem moga pomoc w starym aucie 20+ letnim aucie warto to zrobic
oczywiscie mozna tez to zrobic octem czy kwaskiem cytrynowym, ale juz trzeba troche wiedziec co sie robi
dla prostoty mozesz walnac taka plukanke na starym plynie, pokrecic ile zaleca instrukcja i zlac odrazu ze starym
potem jak chcesz to mozna przelac wodą destylowaną i lać nowy
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
masz tu na przyszlosc - dekoder vin z pojemnosciami plynow
https://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
https://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
-
- Bywalec forum
- Posty: 248
- Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
Octu do płukania układu nie polecam, bo ocet źle działa na uszczelki. Wiem to nie z książki, ale z praktyki. Zrobiłem to przed wymianą zbiorniczka. Po zdjęciu węży, oringi się nieco powiększyły. Musiałem je powymieniać, bo nie dało się dopiąć węży. Też nie polecam płukanki K2. Wlałem ją kiedyś, 20 lirów destylowanej na przepłukanie. Zalewam nowy płyn i patrzę, a tu w zbiorniczku jakieś farfocle pływają. Nowy płyn więcej wypłukał niż ten środek.
-
- Bywalec forum
- Posty: 248
- Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
nieważne jaka jest pojemność, tylko ile wyleci.
Korzystając z korka chłodnicy oraz zbiorniczka wyrównawczego, podnosząc tylne prawe koło, mi wylewało się 5,5 litra. Jest korek w bloku, gdzie pewnie zleciało by coś jeszcze, ale u mnie w xi nie ma szans, żeby go odkręcić. Nie ma szans nawet, żeby go sięgnąć. W RWD pewnie jest dobry dostęp.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2008 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: nike93
-
- 4 Odpowiedzi
- 2881 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mr_andre
-
- 5 Odpowiedzi
- 3317 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Patriota
-
- 9 Odpowiedzi
- 4186 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maros1032
-
- 2 Odpowiedzi
- 1614 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kiceq
-
- 5 Odpowiedzi
- 2973 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 1296 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1115 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 8 Odpowiedzi
- 3611 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 12 Odpowiedzi
- 7321 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg