Wymiana odmy - zbiorczy temat

Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#1

Post autor: bbielo »

Cześć,
Jako, że czeka mnie wymiana odmy postanowiłem poczytać coś o ilości wymaganych części, producentach.. i powiem szczerze, że niewiele da się wyczytać z tematów, które już istnieją.
Postanowiłem założyć zbiorczy temat, gdzie znajdą się opinie o producentach, jak i samych podzespołach, o tym czy warto wymieniać komplet, co ile i czym to grozi. Myślę, że temat się przyda.
Od partnera forum - Maćka z czescidobmw.pl uzyskałem kompletną listę części dostępnych u niego producentów do M54b22, zaznaczajcie proszę w wypowiedziach o jakim silniku mowa.

odma oraz jej przewody - schemat - http://imageshack.com/a/img921/8380/vM24CM.png Obrazek

nr 1
https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11617501566.aspx?

nr 2
https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11611432559.aspx?

nr 3
https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11617504535.aspx?

nr 4
https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11157532649.aspx?

nr 6 "(tę pozycję proponuję pominąć, ponieważ jest to elastyczny przewód podciśnieniowy, którego przełożenie na nową odmę zazwyczaj odbywa się bez żadnego problemu)"
https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11727545323-oryginal-bmw,11-11727545323-FOEBMW-0-0-11727545323.aspx

nr 7
https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11617504536.aspx?

Proszę o podanie swoich 'złotych myśli' opinii o producentach i takich tam podobnych. W moim osobistym przypadku skorzystam z tego na pewno.
Ostatnio zmieniony 7 paź 16, 13:09 przez bbielo, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

wymienialem odme 3x w M54, raz oddalem do warsztatu, 2x samemu

wszystkie uwagi nt. M54
-moja prywatna opinia o calej operacji: wcale nie jest to taki 'rocket science' jak czesto sie mowi, w/g mnie jest to bardzo proste
owszem, bardzo dluga i zmudna operacja, trzeba mnostwo rzeczy odkrecic, ale nie ma w tym nic skomplikowanego. calosc zajela mi jakis 3 godziny
zdejmowanie kolektora dolotowego nie jest potrzebne, podstawy filtra oleju tez mozna nie ruszac

-kabelek podcinienia, na obrazku nr 6 w M54 jest niepotrzebny, bo wyjscie podcisnienia w odmie powinno byc zaslepione
w M52 jest podlaczony
-jezelii go wymieniamy, to w/g mnie taniej wyjdzie kupic jakis silikonowy z allegro, z jakiegos sklepu tuningowego

-mialem odme OEM, zaczela wyc po pol roku, zmienilem na febi, koszt 3x mniejszy, ale tez juz sie chyba odzywa po pol roku
odwrotnie niz reszta forum, uwazam ze nie warto kupowac oem odmy ;)


- co do pozostalych przewodow:
jezeli odma nie byla nigdy wymieniana, albo baaardzo dawno temu to na 95% jakis przewod nam popeka w rekach
wiec nie kombinujemy "a moze sie uda' tylko odrazu dokupujemy wszystkie i wymieniamy caly zestaw
-przewod nr 2 na obrazku widzialem w 3 wersjach: oem pasuje idealnie, zamiennik febi tez pasowal, zamiennik meyle juz trzeba bylo dopychac
ale wlazl
-przewody nr 7 i 8 na obrazku mysle ze choc raz warto kupic oem

-przewod 4 na obrazku slyszalem ze czasami lubi sie ulamac, dlatego sa problemy, mimo ze odma jest dobra
dlatego zanim zaczniemy kupowac warto zajrzec pod auto i patrzec czy jest caly, moze wystarczy jego wymienic

-odplyw do bagnetu, gdzie przewod nr 4 wchodzi na bagnet tez czesto jest zatkany i zasyfiony
jezeli bedzie calkowicie zatkany, no to olej nam nie bedzie splywal i bedzie ogolnie lipa
gdy wymieniamy odme, warto byloby wyciagnac tez bagnet (uwazamy na uszczelke na bagnecie, wchodzaca w miske olejowa) i upewnic sie ze ten odplyw jest drozny. Mozna go pomacać od srodka np przekladajac linke stalowa i zapinajac ja na wiertarke


tyle mi sie teraz przypomnialo :beer:

po wiecej zapraszam do swojego tematu

aha, jeszcze jedna 'nieoczywista" rzecz :D

uchwyty i zatrzaski na wszystkich tych wezykach sa plastikowe
jezeli bedziemy je za mocno sciskac, zwlaszcza gdy robimy cala operacje w zimie na mrozie
moga nam popekac, wiec zalecam ostroznie ;) albo lekko je podgrzac opalarka przez zalozeniem

jak uchwyt jest tylko pekniety to wezyk wciaz bedzie trzymac, wiec tragedii nie ma, ale ostrzegam ;)


poza tym, przed cala operacja warto zaopatrzec sie w dlugie i waski szczypce do sciskania tych zaczepow
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Adaśko
Bywalec forum
Posty: 244
Rejestracja: 16 gru 13, 19:23
BMW: 325 CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Strzelce Opolskie

#3

Post autor: Adaśko »

Ja postanowiłem wymienić ta owianą legendami i milionem wpisów odme.
Pacjent BMW E46 325 CI automat , M54
Odma wyjęta , data produkcji 11,2001 wiec od nowości NIKT do niej nie zaglądał. Przebieg samochodu 193.580 km PEWNY !
Liczyłem że będzie syfu że łopatą nie ogarnę i tu rozczarowanie...Czysto, wszystko drożne , membrana czysta , elastyczna , bez uszkodzeń
Podpytam mechanika bo ponoć jakiś przewód był nieszczelny.
Obiecuję foty.

Oczywiście plastikowe wężyki kruche ze starości ale sama odma mnie zaskoczyła .
Olej CASTROL 5W/30 lany przez cały czas.
Dziś druga wymiana na VALVOLINE 5W/40 Olej zlewany czarny . Wymiany co 10-12 tys . Ostatnie dwie co 10.000 km !

Chyba obalam mit zapchanej , niedrożnej odmy
Adaśko
Bywalec forum
Posty: 244
Rejestracja: 16 gru 13, 19:23
BMW: 325 CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Strzelce Opolskie

#4

Post autor: Adaśko »

Zniszczony był weżyk łączacy odme z tym gdzie bagnet wchodzi.Wężyk nr 4
Pewnie olej "wychlapywał " podczas jazdy stąd ubytki

Założona kompletna oryginalna odma ze wszystkimi węzami. Zrobiłem od wymiany 2100 km i nie ubyło nawet grama.
Przed wymianą potrafił łyknać.
Uff odetchnąłem bo myślałem że grubsza robota sie szykuje /uszczelniacze , pierścienie , że może silnik ...naczytałem sie :-( /

Mechanik sprawdził kompresję - coś koło 14,2 i mówił ze to bardzo dobry wynik i tez obstawiał wezyk , albo cała odmę.
Edit: nie pisz posta pod postem - edytuj!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”