Wymiana odmy i napinacza N42B20(konsultacje)
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Witać się nie bd bo już znacie palca pytalca więc pytań ciąg dalszy
1.Napinacz rozrządu
Chce kupić orginalny nowy napinacz rozrządu do N42B20 i mam pytanie odnośnie wymiany wystarczy wykręcić stary i wkręcić nowy ? Żadnych blokad rozrządów i cudów nie trzeba ? I co mi da taka wymiana prosił bym o rozpisanie zalet (dodam że jest to profilaktyczna wymiana) ewentualnie co się może zepsuć ? I czy warto wymieniać ten napinacz (czytałem że tak) mimo że nic się z autem nie dzieje ?
2.Wymiana odmy
Tak jak przy napinaczu wymiana ma być profilaktyczna (chyba bo tam coś chyba jednak jest mokro ale to będzie na zdjęciu)
Tutaj to chyba wymiana nie może zaszkodzić a jedynie pomóc co może się poprawić przy wymianie odmy na nową ?(nie wiem kiedy była wymieniana nie zdziwię się jak jest jeszcze fabryczna)
I pytanie odnośnie samej odmy warto pchać się w zamiennik ? czy jednak ori jest bezkonkurencyjna i warto dopłacić 100 zł do ori odmy ?
No i pytanie o przewody przewody trzeba koniecznie wymieniać ? może szukać używanych ? Czy i czy są jakieś tańsze zamienniki które bd działać z ori odmą i bd spełniać swoja funkcję ? Czy po prostu trzeba kupić komplet ori przewodów + ori odma żeby to wszystko miało ręce i nogi ? (taki zabieg kosztuje prawie 700zł za ori części) więc dlatego pytam bo kwota nie jest jakaś bardzo mała.
I czy przewód zaznaczony na zdjęciach to jest przewód odmy ? Jest tam troszkę mokro widać że coś cieknie i też chce to ogarnać (jeśli to przewód odmy to na 100% jest do wymiany ?)
Czekam na odpowiedzi
1.Napinacz rozrządu
Chce kupić orginalny nowy napinacz rozrządu do N42B20 i mam pytanie odnośnie wymiany wystarczy wykręcić stary i wkręcić nowy ? Żadnych blokad rozrządów i cudów nie trzeba ? I co mi da taka wymiana prosił bym o rozpisanie zalet (dodam że jest to profilaktyczna wymiana) ewentualnie co się może zepsuć ? I czy warto wymieniać ten napinacz (czytałem że tak) mimo że nic się z autem nie dzieje ?
2.Wymiana odmy
Tak jak przy napinaczu wymiana ma być profilaktyczna (chyba bo tam coś chyba jednak jest mokro ale to będzie na zdjęciu)
Tutaj to chyba wymiana nie może zaszkodzić a jedynie pomóc co może się poprawić przy wymianie odmy na nową ?(nie wiem kiedy była wymieniana nie zdziwię się jak jest jeszcze fabryczna)
I pytanie odnośnie samej odmy warto pchać się w zamiennik ? czy jednak ori jest bezkonkurencyjna i warto dopłacić 100 zł do ori odmy ?
No i pytanie o przewody przewody trzeba koniecznie wymieniać ? może szukać używanych ? Czy i czy są jakieś tańsze zamienniki które bd działać z ori odmą i bd spełniać swoja funkcję ? Czy po prostu trzeba kupić komplet ori przewodów + ori odma żeby to wszystko miało ręce i nogi ? (taki zabieg kosztuje prawie 700zł za ori części) więc dlatego pytam bo kwota nie jest jakaś bardzo mała.
I czy przewód zaznaczony na zdjęciach to jest przewód odmy ? Jest tam troszkę mokro widać że coś cieknie i też chce to ogarnać (jeśli to przewód odmy to na 100% jest do wymiany ?)
Czekam na odpowiedzi
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
1) Wykręcasz stary napinacz i wkręcasz nowy. Bez żadnych blokad.
2) Przewód na zdjęciu jest od odmy i prowadź do rurki od bagnetu. Co do odmy, napisz do Maćka ze sklepu części do BMW i spytaj o jakiś zamiennik. Może coś poleci. U mnie odma była od nowości i nie było w niej żadnej mazi ale i tak zmieniła odme z przewodami. Jeden przewód od odmy idzie nad kolektorem dolotowym, można go łatwo zdemontować i sprawdzić czy nie ma w nim masła.
2) Przewód na zdjęciu jest od odmy i prowadź do rurki od bagnetu. Co do odmy, napisz do Maćka ze sklepu części do BMW i spytaj o jakiś zamiennik. Może coś poleci. U mnie odma była od nowości i nie było w niej żadnej mazi ale i tak zmieniła odme z przewodami. Jeden przewód od odmy idzie nad kolektorem dolotowym, można go łatwo zdemontować i sprawdzić czy nie ma w nim masła.
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Maciek nie ma zamienników bo już pytałem jakiś czas temu ori odma + ori przewody wychodzi 620 zł + robota ... Ma ktoś namiary na jakieś solidne zamienniki przewodów odmy ? (odmę na 90% kupię ori).
Co mogę zyskać na wymianie odmy ?
Co mogę zyskać na wymianie odmy ?
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
zanim kupisz nowy napinacz mozesz sprawdzic wizualnie, bez wykrecania czy masz ten poliftowy, poznasz go po łbie sruby - poliftowy ma wyraznie nizszy łeb
Korzysc przejscias ze starego na nowszy typ jest taka ze zmniejszasz ryzyko przeskoczernia rozrzadu jesli lancuch juz jest lekko rozciagniety
odma febi, zakladalismy juz kilka i nie bylo problemow, weze pewnie tez z febiego dostaniesz
Korzysc przejscias ze starego na nowszy typ jest taka ze zmniejszasz ryzyko przeskoczernia rozrzadu jesli lancuch juz jest lekko rozciagniety
odma febi, zakladalismy juz kilka i nie bylo problemow, weze pewnie tez z febiego dostaniesz
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Ten napinacz na pewno sprawdzę ale mam chyba stary typ bo głowa jest dosyć spora jak patrzyłem przy wolnej chwili się przyjrzę temu.Broder pisze:zanim kupisz nowy napinacz mozesz sprawdzic wizualnie, bez wykrecania czy masz ten poliftowy, poznasz go po łbie sruby - poliftowy ma wyraznie nizszy łeb
Korzysc przejscias ze starego na nowszy typ jest taka ze zmniejszasz ryzyko przeskoczernia rozrzadu jesli lancuch juz jest lekko rozciagniety
odma febi, zakladalismy juz kilka i nie bylo problemow, weze pewnie tez z febiego dostaniesz
Odnośnie odmy widzę broder że jakieś pojęcie masz powiec mi czy trzeba konieczne te przewody wymieniać ? I naprawdę z febi nie powinno być problemów ? Maciek z części do BMW też polecił odmę febi miał byś może jakiś namiar na sklep z zamiennikami który jest solidny ?
Co myślicie o czymś takim ?
http://allegro.pl/odma-zawor-separator-przewod-e46-e90-e87-m42-m46-i6712280364.html
Jakieś to tanie coś mi się wydaję że to nie wartę niczego co myślicie ?
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Zrób tak jak Broder pisze kup febi
http://allegro.pl/odma-separator-oleju-bmw-3-e46-e90-n42-n46-318-320-i6728817612.html
http://allegro.pl/odma-separator-oleju-bmw-3-e46-e90-n42-n46-318-320-i6728817612.html
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1499
- Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Odmę powinno się wymieniać co 4 zmiany oleju. Jej koszt nie jest jakiś specjalnie wielki , więc ja jednak proponuję zakup ori.
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Panowie sama odma to nie problem czy ja dam 200 czy 100 to mi bez różnicy ... ale jeśli by chodziło o samą odmę ... Ale tu dochodzą przewody ori odma z przewodami ori kosztuje 620 zł + robota to już się robi bardzo ładna kwota ... Dlatego chciał bym jakieś dobre zamienniki przewodów bo 1 przewód kosztuje 140-160 zł ...Jak nie ma na rynku żadnych zamienników przewodów do N42B20 to kupię ori ale wolał bym nie wydawać prawie 700zł ...
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Ja powiem Ci jak ja to widze...
Jeżeli ori przewody wytrzymują powiedzmy 10lat a zamiennik Max 5 to gdzie jest oszczędność?
Nie pisze o odmie bo są przypadki gdzie nowa febi po kilku tyś km rozszczelnia się.
Wybór zawsze należy do Ciebie.
Jeżeli ori przewody wytrzymują powiedzmy 10lat a zamiennik Max 5 to gdzie jest oszczędność?
Nie pisze o odmie bo są przypadki gdzie nowa febi po kilku tyś km rozszczelnia się.
Wybór zawsze należy do Ciebie.
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Zamiennik może wytrzymać dłużej niż 5 lat. Poza tym zakładając że ktoś wymienia odme tak jak wyżej zostało napisane, czyli co 4 wymiany oleju to montaż zamiennika może przynieść spore oszczędności.
Ostatnio zmieniony 25 lut 17, 9:13 przez piotrek1474, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 23 Odpowiedzi
- 59775 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Transporter
-
- 5 Odpowiedzi
- 7513 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 1 Odpowiedzi
- 2079 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 13 Odpowiedzi
- 3969 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 0 Odpowiedzi
- 2181 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 1 Odpowiedzi
- 1494 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 28192 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maniek
-
- 5 Odpowiedzi
- 7332 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damiannow
-
- 44 Odpowiedzi
- 77522 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 4 Odpowiedzi
- 1819 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss