Wymiana odmy i napinacza N42B20(konsultacje)

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Palec11 »

Witać się nie bd bo już znacie palca pytalca :P więc pytań ciąg dalszy ;)

1.Napinacz rozrządu
Chce kupić orginalny nowy napinacz rozrządu do N42B20 i mam pytanie odnośnie wymiany wystarczy wykręcić stary i wkręcić nowy ? Żadnych blokad rozrządów i cudów nie trzeba ? I co mi da taka wymiana prosił bym o rozpisanie zalet (dodam że jest to profilaktyczna wymiana) ewentualnie co się może zepsuć ? I czy warto wymieniać ten napinacz (czytałem że tak) mimo że nic się z autem nie dzieje ?

2.Wymiana odmy
Tak jak przy napinaczu wymiana ma być profilaktyczna (chyba bo tam coś chyba jednak jest mokro ale to będzie na zdjęciu)
Tutaj to chyba wymiana nie może zaszkodzić a jedynie pomóc co może się poprawić przy wymianie odmy na nową ?(nie wiem kiedy była wymieniana nie zdziwię się jak jest jeszcze fabryczna)

I pytanie odnośnie samej odmy warto pchać się w zamiennik ? czy jednak ori jest bezkonkurencyjna i warto dopłacić 100 zł do ori odmy ?
No i pytanie o przewody przewody trzeba koniecznie wymieniać ? może szukać używanych ? Czy i czy są jakieś tańsze zamienniki które bd działać z ori odmą i bd spełniać swoja funkcję ? Czy po prostu trzeba kupić komplet ori przewodów + ori odma żeby to wszystko miało ręce i nogi ? (taki zabieg kosztuje prawie 700zł za ori części) więc dlatego pytam bo kwota nie jest jakaś bardzo mała.

I czy przewód zaznaczony na zdjęciach to jest przewód odmy ? Jest tam troszkę mokro widać że coś cieknie i też chce to ogarnać (jeśli to przewód odmy to na 100% jest do wymiany ?)
Obrazek
Obrazek

Czekam na odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

1) Wykręcasz stary napinacz i wkręcasz nowy. Bez żadnych blokad.

2) Przewód na zdjęciu jest od odmy i prowadź do rurki od bagnetu. Co do odmy, napisz do Maćka ze sklepu części do BMW i spytaj o jakiś zamiennik. Może coś poleci. U mnie odma była od nowości i nie było w niej żadnej mazi ale i tak zmieniła odme z przewodami. Jeden przewód od odmy idzie nad kolektorem dolotowym, można go łatwo zdemontować i sprawdzić czy nie ma w nim masła.
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

Maciek nie ma zamienników bo już pytałem jakiś czas temu ori odma + ori przewody wychodzi 620 zł + robota ... Ma ktoś namiary na jakieś solidne zamienniki przewodów odmy ? (odmę na 90% kupię ori).


Co mogę zyskać na wymianie odmy ?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

zanim kupisz nowy napinacz mozesz sprawdzic wizualnie, bez wykrecania czy masz ten poliftowy, poznasz go po łbie sruby - poliftowy ma wyraznie nizszy łeb
Korzysc przejscias ze starego na nowszy typ jest taka ze zmniejszasz ryzyko przeskoczernia rozrzadu jesli lancuch juz jest lekko rozciagniety
Obrazek


odma febi, zakladalismy juz kilka i nie bylo problemow, weze pewnie tez z febiego dostaniesz
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

Broder pisze:zanim kupisz nowy napinacz mozesz sprawdzic wizualnie, bez wykrecania czy masz ten poliftowy, poznasz go po łbie sruby - poliftowy ma wyraznie nizszy łeb
Korzysc przejscias ze starego na nowszy typ jest taka ze zmniejszasz ryzyko przeskoczernia rozrzadu jesli lancuch juz jest lekko rozciagniety
Obrazek


odma febi, zakladalismy juz kilka i nie bylo problemow, weze pewnie tez z febiego dostaniesz
Ten napinacz na pewno sprawdzę ale mam chyba stary typ bo głowa jest dosyć spora jak patrzyłem przy wolnej chwili się przyjrzę temu.

Odnośnie odmy widzę broder że jakieś pojęcie masz powiec mi czy trzeba konieczne te przewody wymieniać ? I naprawdę z febi nie powinno być problemów ? Maciek z części do BMW też polecił odmę febi miał byś może jakiś namiar na sklep z zamiennikami który jest solidny ?

Co myślicie o czymś takim ?
http://allegro.pl/odma-zawor-separator-przewod-e46-e90-e87-m42-m46-i6712280364.html

Jakieś to tanie coś mi się wydaję że to nie wartę niczego co myślicie ?
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#6

Post autor: piotrek1474 »

Obrazek
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#7

Post autor: waldek1978 »

Odmę powinno się wymieniać co 4 zmiany oleju. Jej koszt nie jest jakiś specjalnie wielki , więc ja jednak proponuję zakup ori.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#8

Post autor: Palec11 »

Panowie sama odma to nie problem czy ja dam 200 czy 100 to mi bez różnicy ... ale jeśli by chodziło o samą odmę ... Ale tu dochodzą przewody ori odma z przewodami ori kosztuje 620 zł + robota to już się robi bardzo ładna kwota ... Dlatego chciał bym jakieś dobre zamienniki przewodów bo 1 przewód kosztuje 140-160 zł ...Jak nie ma na rynku żadnych zamienników przewodów do N42B20 to kupię ori ale wolał bym nie wydawać prawie 700zł ...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

Ja powiem Ci jak ja to widze...
Jeżeli ori przewody wytrzymują powiedzmy 10lat a zamiennik Max 5 to gdzie jest oszczędność?
Nie pisze o odmie bo są przypadki gdzie nowa febi po kilku tyś km rozszczelnia się.
Wybór zawsze należy do Ciebie.
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#10

Post autor: piotrek1474 »

Zamiennik może wytrzymać dłużej niż 5 lat. Poza tym zakładając że ktoś wymienia odme tak jak wyżej zostało napisane, czyli co 4 wymiany oleju to montaż zamiennika może przynieść spore oszczędności.
Ostatnio zmieniony 25 lut 17, 9:13 przez piotrek1474, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”