wymiana łożyska w tylnym kole+piasty 320d m47n

DwaLitryPL
Bywalec forum
Posty: 427
Rejestracja: 07/01/19, 19:15
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Kontakt:

Re: wymiana łożyska w tylnym kole+piasty 320d m47n

Post autor: DwaLitryPL » 17/10/20, 11:18

wychodzi na to,że tak ma być dlatego,że przy wciskaniu piasty w łożysko rozszerzyło się łożysko w środku tzn bieżnie i teraz jak półoś z jednej strony dojdzie do łożyska a z drugiej nakrętka spowoduje to,że całosć po skręceniu ściśnie się więc bieżnia wróci na swoje miejsce i wtedy nie bedzie luzu.Dlatego lewa strona musi być sztywna po zdjeciu półosi mimo,że od nowosci siedzi łożysko i piasta bo tam już półoś była od nowości i ściśnięte było :)

Typ z YT jeden zrobił tak przy wciskaniu łożyska dał podkładkę oczywiście wiekszą z tyłu tak by zapierała się o zwrotnicę ale przy wciskaniu piasty zrobił tak:

Obrazek

dał mały adapter z tyłu taki,żeby opierał się o łożysko i wciskał piastę.Zastanawiało mnie dlaczego w przypadku piasty nie dał również podkładki dużej jak tutaj przy wciskaniu łozyska:

Obrazek

bo pewnie chodziło o to,że to na ten samej zasadzi zadziałało co by półoś opierała się a z drugiej strony by nakrętką skręcał..zapierając się o łożysko małą podkładką z tyłu i wciskając piastę to piasta ładnie wchodziła w łożysko i z drugiej strony samo się ściskało w stronę piasty więc nie było efektu,ze piasta włożona a bieżnia łożyska się rozsunęła.Bo taki efekt byłby przy wciskaniu takim jak ja robiłem czyli z tyłu zaprałem się podkładka o zwrotnicę i wciskałem piastę więc piasta weszła ale że z drugiej strony nic nie ściskało tak jak np by to półos była więc bieżnia jedna się rozsunęła i dlatego się rusza


DwaLitryPL
Bywalec forum
Posty: 427
Rejestracja: 07/01/19, 19:15
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Kontakt:

Re: wymiana łożyska w tylnym kole+piasty 320d m47n

Post autor: DwaLitryPL » 22/10/20, 17:20

Panowie,żeby nie tworzyć nowego tematu spytam tutaj mam zamontowaną piastę auto stoi pod wiatą tarczy jeszcze nie montowałem dzisiaj zauważyłem,że na piaście pojawia się nalot rudej.Szmatka ze zmywaczem tego się nie usunię.Wiec wziąłem wiertarkę i szczotkę nylonową to rysek się robi ale rudą dalej pod nimi widać taki lekki nalot.Czy można włosami murzyna przed montażem tarczy przeleciec nową piastę? bo inaczej nie jestem w stanie usunać nalotu

DwaLitryPL
Bywalec forum
Posty: 427
Rejestracja: 07/01/19, 19:15
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Kontakt:

Re: wymiana łożyska w tylnym kole+piasty 320d m47n

Post autor: DwaLitryPL » 22/10/20, 19:53

@ up Panowie podpowie ktoś? :roll: pytam dlatego,że to nowa piasta gdyby była stara to od razu bym włosami murzyna poleciał i tyle

Tutaj wziąłem szczotką nylonową na wiertarce to tylko rys się zrobiło i ten nalot przytuszował

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 7442
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław
Kontakt:

Re: wymiana łożyska w tylnym kole+piasty 320d m47n

Post autor: maniek21112 » 28/10/20, 0:22

Możesz, na przyszłość posmaruj olejem to ruda nie wyskoczy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości