wymiana łożyska w tylnym kole+piasty 320d m47n

DwaLitryPL

#11

Post autor: DwaLitryPL »

kolego to jak możesz to zerknij a spytam jeszcze bo tutaj pytałem na forum już tyle,że chce się upewnić jeszcze chodzi mi o ten wykres

Obrazek

ja mam nakrętkę pólosi m24 1x5 więc pewnie wychodzi ten pierwszy moment duży lecz ja mam tylko klucz 40 do 200nm gedore.Kolega scghost pisał by dokręcić do oporu bo dalej to gwint można zerwać.Jak dokręce na 200nm to mogę już zaklepać nakrętkę ? :roll: bo myślałem,żeby jeszcze rurą z grzechotką pociągnąć dalej ale boje się żeby gwintu nie zerwać..
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#12

Post autor: Broder »

Nie chce mi sie odpalac laptopa, ale na szybko w necie znalazlem spec mowiacy o 214Nm. 200Nm tez bedzie ok, na pewno sie nie odkreci jak zaklepiesz ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#13

Post autor: scghost »

tyle ze jak sie dokreci za malo, to polos nie wejdzie do konca i nie dotknie biezni lozyska, albo z drugiej strony piasta nie zrobi tego samego
w kazdym razie efektem bedzie stuk przy kazdym skrecie :pardon:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#14

Post autor: DwaLitryPL »

więc jak to dokręcić? :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Rureczką 8)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#16

Post autor: DwaLitryPL »

tak tylko skąd wtedy wiedzieć,że juz wystarczy :)

pytam serio bo o jedną półoś będe miał nową z lobro tylną i nie chciałbym tutaj przeginać z rurą itp żeby gwintu nie uszkodzic
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#17

Post autor: Broder »

Nie no jesli polos wchodzi/wychodzi z oporem to wiadomo, ze lepiej dociagnac przy montazu jeszcze. A nawet te 214Nm moze byc malo jak mamy brudasa :D
Z doswiadczenia wiem, ze nowe polosie wchodza jak w maslo i przeciaganie gwintu zupelnie nie ma sensu. Uzywane ktore wychodza w miare lekko tak samo lekko wejda.
A co do smarowania to ja mam ostatnio manie smarowania wszystkiego pasta ceramiczna :D Na pewno nie smarowalbym zadnym miedziowym :bad:
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#18

Post autor: scghost »

e tam, nawalenie tu miedziowego nie zaszkodzi, a przeciez to klasyk :ROFL:
a tak serio to posmarowanie czymkolwiek moze tylko pomoc... no moze oprocz masła
jak wielokliny czyste to wejda bez problemu


DwaLitryPL za ten czas pisania tego tematu juz bys 5 razy zalozyl i zdjal te polosie....
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#19

Post autor: DwaLitryPL »

mam smar miedziowy liqui moly :) ale mam też pastę ceramiczną liqui moly do świec żarowych itp

Panowie wyłączyli tisa bmw.. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/

ale jest jeszcze coś takiego https://tis.bmwcats.com/ i tutaj jak odszukałem półosie to pokazuje prawidłowo i moment jest nastepujący:

Obrazek

m24 =250nm czyli dokręcić 200nm tyle ile ma klucz i ciutkę pociągnąc rura z grzechotką? czy 200 i zaklepac? pytam bo półoś będę miał końcem tygodnia więc wolę wcześniej podpytać
DwaLitryPL

#20

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie sprawdzi ktoś dla nakrętki m24 jaka nasadka ma być 30 czy 32 12kątna bo musze zamówić jedną a w sklepie nie mają i nie mam jak porównać.Wiem tyle,że 30stka 6kątna nie wejdzie więc 30stka 12 kątna wejdzie? czy raczej też nie
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”