Wymiana LCM pod kierunki autostradowe - kodowanie?

Wszystko, co dotyczy kodowania E46. NCS Expert, INPA, kody błędów, porady, instrukcje instalacji przy użyciu VMware
odyniec
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 3 lut 20, 18:59
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Landsberg

#11

Post autor: odyniec »

up:

a tak mogę to zrobić, czy lepiej za pomocą NCSa update FA zrobić?

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#12

Post autor: Broder »

nie chodzi o dopisanie przebiegu czy vinu, z reszta z twojego screena wynika ze masz dopisane. Chodzi o dopisanie FA , czyli wyposazenia pojazdu, a pozniej zakodowanie modulu pod te wyposazenie. Bez tego nie bedzie wlasnie np postojowek, lampy moga swiecic inne niz powinny itp.
Ogolnie to nie wgrywalem sw4.7 i nie wiem czy to jakas oficjalna wersja.
Obrazek
odyniec
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 3 lut 20, 18:59
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Landsberg

#13

Post autor: odyniec »

Broder pisze: 5 lut 20, 17:25 nie chodzi o dopisanie przebiegu czy vinu, z reszta z twojego screena wynika ze masz dopisane. Chodzi o dopisanie FA , czyli wyposazenia pojazdu, a pozniej zakodowanie modulu pod te wyposazenie. Bez tego nie bedzie wlasnie np postojowek, lampy moga swiecic inne niz powinny itp.
No i ostatni etap tutaj to jest "reprogramming" -> IKE => LCM.
Bo jak to zrobić z poziomu NCS to ja jeszcze nie wiem.
Uruchamiać NCS potrafię i ładować już odpowiedni profil.

Wciąż niestety nie wiem do końca jak samodzielnie wgrać FA z innego modułu (a jeśli tak to z IKE?).
Broder pisze: 5 lut 20, 17:25 Ogolnie to nie wgrywalem sw4.7 i nie wiem czy to jakas oficjalna wersja.
jak będzie potrzeba to programator leży w szafce, musiałbym zaktualizować, lecz to nie będzie raczej większy problem dla mnie.
Teraz już chyba nawet z miernikiem sprawdzę w jakie piny powinienem się wpiąć poprawnie aby na przyszłość nie rozbierać modułu na elementy pierwsze.
odyniec
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 3 lut 20, 18:59
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Landsberg

#14

Post autor: odyniec »

Póki co zatrzymałem się na tym, że jak uruchamiam PA Soft, to mam HC-912 - 0 zawsze. I nawet jak dam zmień algorytm to wyłącze PA Soft i uruchomię ponownie to zawsze jest z zerem na końcu. Eh, ncs nie chce się połączyć, będę musiał to sprawdzić.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#15

Post autor: Broder »

Ostatnio juz komus pisalem ze jestem za nerwowy na pomaganie komus przez neta :D
Nie ogarniam co ty kombinujesz? Do czego ci ten algorytm ? zostaw pa softa na razie.
Wgrales eeprom w koncu, czy nie ? Jesli tak to czy byl jakis error ?
Inpa w ogole dziala na twoim kompie? Jesli inpa nie dziala, to ncs tez nie zadziala.
Jesli dziala, ladujesz profil , laczysz sie z KMB lub EWS. Jak sie polaczy pokaze vin i VO, dajesz back, process ecu i dopiero wybierasz LSZ. Wybierasz job, FA write i execute job. Pozniej zmieniasz job na sg codiren i ponownie execute job. Pisze z pamieci wiec moglem cos pomylic, ale mniej wiecej zarys masz.

Ogolnie nie lubie jak ktos szuka i kombinuje bez zadnej wiedzy. Lapiesz sie za programatory, a ncs nie ogarniasz... Pewnie nawet nie wiesz co dokladnie zrobiles, ale byla jakas instrukcja w necie, a programator tani to probujesz... ok, to popieram bo trzeba sie rozwijac i probowac nowych rzeczy, ale nie popieram probowania bez umiejetnosci kombinowania. Wykonales krok nr 10, ale 9 poprzednich nie ogarniasz, a bez nich nie przejdziesz levelu, sorry :D

EDIT
dopatrzylem ze ten wsad to jakis image, pewnie jeszcze wgrales go przez pasofta... no to powodzenia. Teraz juz chyba wiem skad same zera w eepromie. Wgrales zawartosc flash do eeproma, ktory przyjal poczatkowa zawartosc z flasha.
Obrazek
odyniec
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 3 lut 20, 18:59
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Landsberg

#16

Post autor: odyniec »

Uważam, że bardzo dobrze wytłumaczyłeś.
Kabel do BMW Scanera oraz INPA działał tylko z INPA. Z BMW Scanner nie chciał. Okazało się, że klej na ciepło w kostce powodował słabsze przejście elektryczne. Wyczyściłem, poskręcałem i BMW Scanner zaczął działać poprawnie.

Następnie wedle Twojej instrukcji zaprogramowałem moduł od świateł.
Pokombinowałem trochę jeszcze z DRL. Wywalał mi błąd tylnych świateł, sprawdziłem - działały poprawnie, więc wyłączyłem kontrolę tylnych świateł.
Kierunkowskazy zmieniłem z einmal na dreimal.
Teraz wszystko działa jak powinno, jest DRL, są kieruneczki. Jestem zadowolony.
Dziękuję za pomoc!

A tak dla potomnych, zakodowany moduł z SW 4.7, CI37 do e46 coupe z 2001 (prelift / przedlift).
W BMW Scanner pokazuje, że ten moduł jest z 18 tygodnia 2008 roku (czyli maj 2008).
odyniec
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 3 lut 20, 18:59
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Landsberg

#17

Post autor: odyniec »

ps. Nowa funkcjonalność zarejestrowana jeszcze przez weekend.

Nowy LCM ma funkcję której nie miał stary.
Włącznik świateł w 2 pozycji (mijania) oraz wyłączony zapłon i wyjęty kluczyk = nie świecą się światła w ogóle.
Gdy tylko włącznik świateł jest w pozycji 1 (pozycyjne) to światła się zapalają.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kodowanie”