Wymiana LCM pod kierunki autostradowe - kodowanie?
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
nie chodzi o dopisanie przebiegu czy vinu, z reszta z twojego screena wynika ze masz dopisane. Chodzi o dopisanie FA , czyli wyposazenia pojazdu, a pozniej zakodowanie modulu pod te wyposazenie. Bez tego nie bedzie wlasnie np postojowek, lampy moga swiecic inne niz powinny itp.
Ogolnie to nie wgrywalem sw4.7 i nie wiem czy to jakas oficjalna wersja.
Ogolnie to nie wgrywalem sw4.7 i nie wiem czy to jakas oficjalna wersja.
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 3 lut 20, 18:59
- BMW: e46 coupe
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Landsberg
No i ostatni etap tutaj to jest "reprogramming" -> IKE => LCM.Broder pisze: ↑5 lut 20, 17:25 nie chodzi o dopisanie przebiegu czy vinu, z reszta z twojego screena wynika ze masz dopisane. Chodzi o dopisanie FA , czyli wyposazenia pojazdu, a pozniej zakodowanie modulu pod te wyposazenie. Bez tego nie bedzie wlasnie np postojowek, lampy moga swiecic inne niz powinny itp.
Bo jak to zrobić z poziomu NCS to ja jeszcze nie wiem.
Uruchamiać NCS potrafię i ładować już odpowiedni profil.
Wciąż niestety nie wiem do końca jak samodzielnie wgrać FA z innego modułu (a jeśli tak to z IKE?).
jak będzie potrzeba to programator leży w szafce, musiałbym zaktualizować, lecz to nie będzie raczej większy problem dla mnie.
Teraz już chyba nawet z miernikiem sprawdzę w jakie piny powinienem się wpiąć poprawnie aby na przyszłość nie rozbierać modułu na elementy pierwsze.
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 3 lut 20, 18:59
- BMW: e46 coupe
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Landsberg
Póki co zatrzymałem się na tym, że jak uruchamiam PA Soft, to mam HC-912 - 0 zawsze. I nawet jak dam zmień algorytm to wyłącze PA Soft i uruchomię ponownie to zawsze jest z zerem na końcu. Eh, ncs nie chce się połączyć, będę musiał to sprawdzić.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Ostatnio juz komus pisalem ze jestem za nerwowy na pomaganie komus przez neta
Nie ogarniam co ty kombinujesz? Do czego ci ten algorytm ? zostaw pa softa na razie.
Wgrales eeprom w koncu, czy nie ? Jesli tak to czy byl jakis error ?
Inpa w ogole dziala na twoim kompie? Jesli inpa nie dziala, to ncs tez nie zadziala.
Jesli dziala, ladujesz profil , laczysz sie z KMB lub EWS. Jak sie polaczy pokaze vin i VO, dajesz back, process ecu i dopiero wybierasz LSZ. Wybierasz job, FA write i execute job. Pozniej zmieniasz job na sg codiren i ponownie execute job. Pisze z pamieci wiec moglem cos pomylic, ale mniej wiecej zarys masz.
Ogolnie nie lubie jak ktos szuka i kombinuje bez zadnej wiedzy. Lapiesz sie za programatory, a ncs nie ogarniasz... Pewnie nawet nie wiesz co dokladnie zrobiles, ale byla jakas instrukcja w necie, a programator tani to probujesz... ok, to popieram bo trzeba sie rozwijac i probowac nowych rzeczy, ale nie popieram probowania bez umiejetnosci kombinowania. Wykonales krok nr 10, ale 9 poprzednich nie ogarniasz, a bez nich nie przejdziesz levelu, sorry
EDIT
dopatrzylem ze ten wsad to jakis image, pewnie jeszcze wgrales go przez pasofta... no to powodzenia. Teraz juz chyba wiem skad same zera w eepromie. Wgrales zawartosc flash do eeproma, ktory przyjal poczatkowa zawartosc z flasha.
Nie ogarniam co ty kombinujesz? Do czego ci ten algorytm ? zostaw pa softa na razie.
Wgrales eeprom w koncu, czy nie ? Jesli tak to czy byl jakis error ?
Inpa w ogole dziala na twoim kompie? Jesli inpa nie dziala, to ncs tez nie zadziala.
Jesli dziala, ladujesz profil , laczysz sie z KMB lub EWS. Jak sie polaczy pokaze vin i VO, dajesz back, process ecu i dopiero wybierasz LSZ. Wybierasz job, FA write i execute job. Pozniej zmieniasz job na sg codiren i ponownie execute job. Pisze z pamieci wiec moglem cos pomylic, ale mniej wiecej zarys masz.
Ogolnie nie lubie jak ktos szuka i kombinuje bez zadnej wiedzy. Lapiesz sie za programatory, a ncs nie ogarniasz... Pewnie nawet nie wiesz co dokladnie zrobiles, ale byla jakas instrukcja w necie, a programator tani to probujesz... ok, to popieram bo trzeba sie rozwijac i probowac nowych rzeczy, ale nie popieram probowania bez umiejetnosci kombinowania. Wykonales krok nr 10, ale 9 poprzednich nie ogarniasz, a bez nich nie przejdziesz levelu, sorry
EDIT
dopatrzylem ze ten wsad to jakis image, pewnie jeszcze wgrales go przez pasofta... no to powodzenia. Teraz juz chyba wiem skad same zera w eepromie. Wgrales zawartosc flash do eeproma, ktory przyjal poczatkowa zawartosc z flasha.
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 3 lut 20, 18:59
- BMW: e46 coupe
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Landsberg
Uważam, że bardzo dobrze wytłumaczyłeś.
Kabel do BMW Scanera oraz INPA działał tylko z INPA. Z BMW Scanner nie chciał. Okazało się, że klej na ciepło w kostce powodował słabsze przejście elektryczne. Wyczyściłem, poskręcałem i BMW Scanner zaczął działać poprawnie.
Następnie wedle Twojej instrukcji zaprogramowałem moduł od świateł.
Pokombinowałem trochę jeszcze z DRL. Wywalał mi błąd tylnych świateł, sprawdziłem - działały poprawnie, więc wyłączyłem kontrolę tylnych świateł.
Kierunkowskazy zmieniłem z einmal na dreimal.
Teraz wszystko działa jak powinno, jest DRL, są kieruneczki. Jestem zadowolony.
Dziękuję za pomoc!
A tak dla potomnych, zakodowany moduł z SW 4.7, CI37 do e46 coupe z 2001 (prelift / przedlift).
W BMW Scanner pokazuje, że ten moduł jest z 18 tygodnia 2008 roku (czyli maj 2008).
Kabel do BMW Scanera oraz INPA działał tylko z INPA. Z BMW Scanner nie chciał. Okazało się, że klej na ciepło w kostce powodował słabsze przejście elektryczne. Wyczyściłem, poskręcałem i BMW Scanner zaczął działać poprawnie.
Następnie wedle Twojej instrukcji zaprogramowałem moduł od świateł.
Pokombinowałem trochę jeszcze z DRL. Wywalał mi błąd tylnych świateł, sprawdziłem - działały poprawnie, więc wyłączyłem kontrolę tylnych świateł.
Kierunkowskazy zmieniłem z einmal na dreimal.
Teraz wszystko działa jak powinno, jest DRL, są kieruneczki. Jestem zadowolony.
Dziękuję za pomoc!
A tak dla potomnych, zakodowany moduł z SW 4.7, CI37 do e46 coupe z 2001 (prelift / przedlift).
W BMW Scanner pokazuje, że ten moduł jest z 18 tygodnia 2008 roku (czyli maj 2008).
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 3 lut 20, 18:59
- BMW: e46 coupe
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Landsberg
ps. Nowa funkcjonalność zarejestrowana jeszcze przez weekend.
Nowy LCM ma funkcję której nie miał stary.
Włącznik świateł w 2 pozycji (mijania) oraz wyłączony zapłon i wyjęty kluczyk = nie świecą się światła w ogóle.
Gdy tylko włącznik świateł jest w pozycji 1 (pozycyjne) to światła się zapalają.
Nowy LCM ma funkcję której nie miał stary.
Włącznik świateł w 2 pozycji (mijania) oraz wyłączony zapłon i wyjęty kluczyk = nie świecą się światła w ogóle.
Gdy tylko włącznik świateł jest w pozycji 1 (pozycyjne) to światła się zapalają.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 14 Odpowiedzi
- 16075 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: fortnight
-
- 5 Odpowiedzi
- 3371 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: florian
-
- 2 Odpowiedzi
- 4660 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 3gary
-
- 0 Odpowiedzi
- 2802 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kejrol
-
- 4 Odpowiedzi
- 2877 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaszko
-
- 4 Odpowiedzi
- 2930 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaszko
-
- 3 Odpowiedzi
- 1878 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 6 Odpowiedzi
- 1057 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 14 Odpowiedzi
- 11407 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: leszczu24
-
- 1 Odpowiedzi
- 1301 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flatplanet