Wymiana/kupno pompy ABS ASC 318i po lifcie

Mroowek
Posty: 3
Rejestracja: 13 sty 15, 17:03
BMW: E46 318i N42 Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:
VIN: PD31496

#1

Post autor: Mroowek »

Witam.

Mam nadzieję, że pytam w dobrym dziale.

Muszę wymienić pompe ABS w moim autku.

Na realoem pokazuje w moim modelu niby numer seryjny 34.51-6759074, ale u mnie jest 34.51-6759073. Na allegrach też wszędzie widzę taki nr jak u mnie.
Zastanawia mnie tylko nr na Controlerze. W zasadzie nie wiem czy ten kontroler to ma osobny nr czy nie, czy to jest całość - tzn pompa i kontroler?
Na tej aukcji tutaj klik jest taka pompa jak moja, ale właśnie numery na sterowniku u mnie są takie:
6 759 075, 10.0960-0804.3, 00008748D1 (nie wiem który jest istotny).
A na tym sterowniku z allegro numery troszke się różnią:
6 759 075, 10.0960-0810.3, 00008748E0.

Z informacji od sprzedającego wynika, iż jego pompa pochodzi z e46 z 2004. Moja jest z 2001 po lifcie.

Czy może mi ktoś z Was powiedzieć czy mogę to bezpiecznie kupić?

Ps. Moja 46 nie ma DSC tylko ASC (o ile dobrze wyczytałem) - może ta już miała?

Z góry dziękuję za szybką i skuteczną poradę. Jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie.
Pozdrawiam
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#2

Post autor: kruszka »

Po 1 sprawdź, w którym miejscu u Ciebie są przewody (te metalowe rurki). Moja pompa z przedliftowego auta miała wszystkie na górnej części obudowy.
Po 2 jeśli się nie mylę, to ASC/DSC rozpoznasz chociażby po przycisku kontroli trakcji w kabinie.
Po 3 jeśli chcesz mieć pewność, że obejdzie się bez kodowania sterownika pod Twoje auto po wymianie musisz wybrać z tym samym numerem (dokładnie tym samym) -wtedy jeśli się nie mylę wszystko będzie "plug and play". Jeśli wybierzesz odrobinę inny model (tak jak ja zrobiłem) będziesz musiał zakodować sterownik - mi się udało załatwić po taniości przez kolegę z forum, sam bym nie dał rady tego zrobić ze względu na brak oprogramowania.
Po 4 kontroler można bez problemu odłączyć od pompy i wymienić samą jedną albo drugą część - kontroler przymocowany jest do pompy na 4 śrubkach torx (rozmiaru teraz nie pamiętam - 6 albo 8 ), można odłączyć sterownik bez odkręcania pompy, ale to już trzeba się nagimnastykować.
Mroowek
Posty: 3
Rejestracja: 13 sty 15, 17:03
BMW: E46 318i N42 Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:
VIN: PD31496

#3

Post autor: Mroowek »

Dzięki wielkie za szybką odpowiedź.

Ad. 1. te rurki mam 2 na górze i 4 z boku . Tak jak na fotce z tej aukcji. to jest identyczna pompa i mam takie same numerki wszystkie na pompie - na Controlerze już widze różnicę numrków.
Ad. 2. Guziczek mam ASC.
Ad. 3. Sterownik właśnie różni się tym numerkami które podałem we wcześniejszym poście, więc prawdopodobnie musiało by to być przekodowywane. (lipa)
Ad. 4. Sam nie wiem czy jest sens to rozbierać i przekładać. Chyba wezmę po prostu kupię z takim controlerem jaki mam u siebie w starej pompie. Taki jak tutaj. troche widzę na fotkach popękany plastic. czy warto to brać? czy lepiej to wcześniejsze kupić i może przeprogramować?

Generalnie w tym aucie jakiś wcześniejszy mechanik poprzedniego właściciela zamontował pompe z obsługą dsc, bo ostatnio na komputerze wykazało problem z czujnikiem kontroli skrętu (czy jakoś tak), a tego przecież nie ma w tym modelu. I mechanik, który to wykrył stwierdził, że mam zamontowaną nie taką pompe jaką powinienem mieć i trzeba zamontować właściwą. Narazie jeżdżę bez asc z choinką żółtych lampek na desce. :(
Mroowek
Posty: 3
Rejestracja: 13 sty 15, 17:03
BMW: E46 318i N42 Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:
VIN: PD31496

#4

Post autor: Mroowek »

Witam ponownie.
Jako, że mechanik, który wykrył, że mam zamontowaną niewłaściwą pompę ABS nie powiedział mi w zasadzie jaki właściwie mam obecnie model i stwierdził, że zamontuje mi właściwą za jedyne 250 PLN (na allegro dzisiaj od 39,00 pln) + robocizna = razem około 500-600, dzisiaj jakimś cudem wsadziłem telefon w te szparki żeby zrobić fotki i odczytać te numery mojej aktualnej pompy i sterownika.
Co się okazało? Na pompie mam nr 34.51-6759073 czyli identyczny jak na mojej starej wymontowanej pompie. Inaczej ma się sprawa ze sterownikiem. Na moim starym sterowniku od pompy są numery:
6 759 075, 10.0960-0804.3, 00008748D1, z kolei na sterowniku, który jest aktualnie w moim aucie są takie:
6 759 075, 10.0960-0810.3, 00008748E2.

Wynika z tego, że tak naprawdę pompę mam właściwą, ale sterownik już nie. ;(
Przeszukałem realoem pod kątem próby znalezienia modelu z jakiego pochodzi ten model sterownika, ale spełzło to na niczym.

W zasadzie, biorąc pod uwagę obecną sytuację, wynika że:
1. nie muszę chyba kupować nowej pompy ze sterownikiem;
2. muszę przekodować jakoś sterownik.

Pytanie 1. Czy to możliwe do zrobienia - biorąc pod uwagę różnicę tych numerów seryjnych?
Pytanie 2. Czy jest może ktoś w okolicy Koszalina kto bawi się takimi sprawami?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie w tym temacie. POMOCY!
Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”