Wymiana elastycznego łącznika wału.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 paź 11, 9:16
- BMW: E 46 330D turing
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bromberg
Od dwóch tygodni wiedziałem że czeka mnie wyjątkowa sobota. W końcu doczekałem się 19stego listopada. Umówiony byłem z moją Beti, na wymianę paska wieloklinowego i łącznika wału napędowego. Kumpel pozwolił nam skorzystać ze swojego warsztatu. Ubrałem się więc odpowiednio w ogrodniczki i kamizelkę roboczą. Jadąc do warsztatu, Betii uspakajała mnie swoim lekkim pkwiękiwaniem turbiny aż w końcu dotarliśmy.
Kolega otworzył nam wrota i wprowadziłem moje słoneczko na kanał. Zaczęliśmy Beacie wymieniać naszyjnik , zwany brutalnie w handlu paskiem
wieloklinowym. Okazało się że w "pandorze" (sklepie z częściami do BMW) pomylili naszyjnik wieloklinowy,
zamiast ( w silniku M57N) 5cio-klinu, sprzedali mi 6cio !!:( Spojrzałem się na Beti, ta jednak nic nie dała po sobie nic poznać! Pomyślałem , kobieta z klasą, nie grymasi. -nawet jak z powrotem założyłem stary wieloklin!!:P Kolega wyczuł pewną intymność między mną a BMW E46 i powiedział że "łącznik wału napędowego" to już sam Jej wymienię, po czym poszedł do domu! Zostałem sam z Betii. Wszedłem do kanału. Zacząłem ją powoli rozbierać. Najpierw wypiąłem wydech z kolektora, potem powoli zacząłem popuszczać sporniki wydechu, aż w końcu znalazłem się z tyłu , tylko po to żeby wyczepić ostatni tłumik z gumy... spornika wydechu!!! Betii powoli pozbywała się przede mną wszelkich tajemnic. Odkręciłem aluminiową osłonę
kanału wydechu, tylko po to żeby zachwalę dostać się do..., tak , tak!! -wał napędowy ukazał się moim oczom. Powoli zacząłem , za pomocą 2uch kluczy 18stek, dotykać jej łącznika wału. Miarowymi choć brutalnymi
ruchami, odkręciłem (6ść śrub)jej gumę, łączącą skrzynie biegu z wałem napędowym!! Chwyciłem nowy łącznik i zabrałem się za przykręcanie! Po 37min. i moim podniesionym tętnem, mieliśmy to za sobą!! Wał był połączony ,nową
gumą ze skrzynią biegów!! Usiadłem na schodach kanału , żeby odetchnąć!! Po chwili zacząłem ubierać Betii z powrotem. Rozpocząłem od aluminiowej osłony "kanału wydechu", potem tylni tłumik wpiąłem w gumę, potem 2wa sporniki wydechu i na końcu wsadziłem jej...) rurę w kolektor wydechowy!!! Betii zapragnęła zapalić! Włączyłem więc silnik! Chwilę pochodziła na wolnych obrotach. Okazało się że wszystko OK! Czas było opuścić warsztat kumpla, który pozwolił nam spędzić miłe popołudnie i wieczór we dwoje!
Po tym poszaleliśmy trochę na mieście , ale to już inna opowieść!! )
Kolega otworzył nam wrota i wprowadziłem moje słoneczko na kanał. Zaczęliśmy Beacie wymieniać naszyjnik , zwany brutalnie w handlu paskiem
wieloklinowym. Okazało się że w "pandorze" (sklepie z częściami do BMW) pomylili naszyjnik wieloklinowy,
zamiast ( w silniku M57N) 5cio-klinu, sprzedali mi 6cio !!:( Spojrzałem się na Beti, ta jednak nic nie dała po sobie nic poznać! Pomyślałem , kobieta z klasą, nie grymasi. -nawet jak z powrotem założyłem stary wieloklin!!:P Kolega wyczuł pewną intymność między mną a BMW E46 i powiedział że "łącznik wału napędowego" to już sam Jej wymienię, po czym poszedł do domu! Zostałem sam z Betii. Wszedłem do kanału. Zacząłem ją powoli rozbierać. Najpierw wypiąłem wydech z kolektora, potem powoli zacząłem popuszczać sporniki wydechu, aż w końcu znalazłem się z tyłu , tylko po to żeby wyczepić ostatni tłumik z gumy... spornika wydechu!!! Betii powoli pozbywała się przede mną wszelkich tajemnic. Odkręciłem aluminiową osłonę
kanału wydechu, tylko po to żeby zachwalę dostać się do..., tak , tak!! -wał napędowy ukazał się moim oczom. Powoli zacząłem , za pomocą 2uch kluczy 18stek, dotykać jej łącznika wału. Miarowymi choć brutalnymi
ruchami, odkręciłem (6ść śrub)jej gumę, łączącą skrzynie biegu z wałem napędowym!! Chwyciłem nowy łącznik i zabrałem się za przykręcanie! Po 37min. i moim podniesionym tętnem, mieliśmy to za sobą!! Wał był połączony ,nową
gumą ze skrzynią biegów!! Usiadłem na schodach kanału , żeby odetchnąć!! Po chwili zacząłem ubierać Betii z powrotem. Rozpocząłem od aluminiowej osłony "kanału wydechu", potem tylni tłumik wpiąłem w gumę, potem 2wa sporniki wydechu i na końcu wsadziłem jej...) rurę w kolektor wydechowy!!! Betii zapragnęła zapalić! Włączyłem więc silnik! Chwilę pochodziła na wolnych obrotach. Okazało się że wszystko OK! Czas było opuścić warsztat kumpla, który pozwolił nam spędzić miłe popołudnie i wieczór we dwoje!
Po tym poszaleliśmy trochę na mieście , ale to już inna opowieść!! )
...E 46 - W KOŃCU SIĘ ZAKOCHAŁEM !!
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Czekamy na fotorelację i poradnik będzie kompletny
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 paź 10, 22:26
- BMW: 320d SEDAN
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: lubin
- Lokalizacja: LUBIN
dzięki za opisik,
tak jak pisał romanikxxl przydałyby się jeszcze jakieś foty
tak jak pisał romanikxxl przydałyby się jeszcze jakieś foty
____--ONLY BMW--____
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 paź 11, 9:16
- BMW: E 46 330D turing
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bromberg
Dobrze ,więc jak lub gdzie mam wrzucić kilka fotek , które będę chciał wykorzystać do tego opisu??
...E 46 - W KOŃCU SIĘ ZAKOCHAŁEM !!
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Wstydź się! http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=3&t=7kanalia pisze:Dobrze ,więc jak lub gdzie mam wrzucić kilka fotek , które będę chciał wykorzystać do tego opisu??
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 paź 11, 9:16
- BMW: E 46 330D turing
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bromberg
No rzeczywiście trochę wstyd, że nie sprawdziłem jak wstawiać fotki :/! -ale do rzeczy.
Do wymiany łącznika wału (elastycznego przegubu wału) potrzebować będziemy: 2klucze 18stki,klucz 13stkę
-najlepiej nasadowy,klucz 10tkę -nasadowy, psikadło do ślub , długi płaski śrubokręt (wkrętak),
długi kanał ok 6m., lampę kanałową i kapkę tawotu!
Wjeżdżamy na kanał i po wyłączeniu Beti, zostawiamy ją na luzie. Po przygotowaniu narzędzi i odsunięciu
kanału (parę desek zostawiamy w kanale) schodzimy pod autko. Zaczynamy od odkręcenia rury wydechowej,
za pomocą 13stki , po czym wypinamy ją z końcówki kolektora wydechowego zdj.1
Podkładamy deski pod wypiętą rurę żeby miała się jak oprzeć na nich i zabieramy się za odkręcanie dwóch
"samolocików" zdj.2
tj.wsporników rury wydechowej: 2X4śróby 13stki. Z czego jeden to wspornik który jest przykręcony do
wydechu zdj.3
a drugi to tylko blacha która dodatkowo chroni wydech (przed np. urwaniem się).
Tu również podkładamy pod 2gi tłumik deski , żeby wydech nie wpadł nam do kanału!! :p
Wychodzimy z kanału i bierzemy długi płaski śrubokręt. Idziemy do tyłu i wypinamy tylni tłumik z gumy
zdj.4
zdj.5
Wchodzimy z powrotem do kanału i przesuwamy sobie po deskach cały zdemontowany wydech, na lewą stronę auta , tak żeby nam nie
przeszkadzał w dalszej pracy zdj.6
i zdj.7
Teraz zabieramy się za aluminiową osłonę "kanału wydechu" zdj.8
, szukamy (u mnie były to 4ery) śrub 10tek.
Przy tylnym moście musimy poszukać tych śrub , bo sprytnie są schowane zdj.9
Po zdjęciu osłony widzimy tylni most zdj.10
i po drugiej stronie naszą wredną gumę , zwaną łącznikiem
wału zdj.11
Dla świętego spokoju zaznaczamy sobie np. korektorem śrubę od wału zdj.13
i zewnętrzną cześć gumy (będziemy mieli pewność że dobrze wkładamy nową, jak porównamy ją ze starą gumą). Bierzemy 2 klucze 18stki i zabieramy się za odkręcanie wału zdj.14
Bez obaw że wał spadnie nam na "bańkę", możemy wyciągnąć wszystkie 6ść śrub łącznika wału. Pamiętajmy tylko że 3śróby od wału (łączą wał i gumę) są
inne i 3śróby od skrzyni biegów (łączą skrzynie biegów i łącznik wału) są inne!! Wał pomimo że już odkręcony
nadal nie da nam się wyciągnąć z gumy! -dlatego też musimy odkręcić podporę wału
! Teraz już możemy
nabić sobie guza , więc ostrożnie! Wał wypinamy z gumy i kładziemy również na deski!!
Zamieniamy gumy , pamiętając że strona z "cyckami", to ta od skrzyni biegów
!! Druga
bardzo ważna informacja, -musimy pamiętać że to nie bez różnicy do których otworów przykręcamy wał
a do których skrzynie!! Wał przykręcamy zawsze tak żeby nadlane "półksiężyce" gumy były po prawej stronie
"ucha" wału (dot.330d -184KM i 330d-204KM)! -jak na
Teraz wszystko montujemy. Najlepiej jest sobie już skręcić wał z gumą, a potem dokręcić to do skrzyni biegów.
Kolejno to przykręcamy podporę wału , potem poprawiamy jeszcze raz śruby od skrzyni i od wału do łącznika wał.
Potem montujemy aluminiową osłonę, zaczepiamy na gumę tylni tłumik, załapujemy spornik wydechu. Wkładamy wydech
w kolektor wydechowy i skręcamy opaskę. Na sam koniec dokręcamy sporniki wydechu !!
P.S. Przy demontażu i montażu łącznika, pchamy sobie nasze E46 do przodu czy do tyłu kanału, żeby nam było
wygodnie z dojściem do śrub zdj.14, -stąd moja sugestia długiego kanału!!
Potem tylko przejażdżka i
Do wymiany łącznika wału (elastycznego przegubu wału) potrzebować będziemy: 2klucze 18stki,klucz 13stkę
-najlepiej nasadowy,klucz 10tkę -nasadowy, psikadło do ślub , długi płaski śrubokręt (wkrętak),
długi kanał ok 6m., lampę kanałową i kapkę tawotu!
Wjeżdżamy na kanał i po wyłączeniu Beti, zostawiamy ją na luzie. Po przygotowaniu narzędzi i odsunięciu
kanału (parę desek zostawiamy w kanale) schodzimy pod autko. Zaczynamy od odkręcenia rury wydechowej,
za pomocą 13stki , po czym wypinamy ją z końcówki kolektora wydechowego zdj.1
Podkładamy deski pod wypiętą rurę żeby miała się jak oprzeć na nich i zabieramy się za odkręcanie dwóch
"samolocików" zdj.2
tj.wsporników rury wydechowej: 2X4śróby 13stki. Z czego jeden to wspornik który jest przykręcony do
wydechu zdj.3
a drugi to tylko blacha która dodatkowo chroni wydech (przed np. urwaniem się).
Tu również podkładamy pod 2gi tłumik deski , żeby wydech nie wpadł nam do kanału!! :p
Wychodzimy z kanału i bierzemy długi płaski śrubokręt. Idziemy do tyłu i wypinamy tylni tłumik z gumy
zdj.4
zdj.5
Wchodzimy z powrotem do kanału i przesuwamy sobie po deskach cały zdemontowany wydech, na lewą stronę auta , tak żeby nam nie
przeszkadzał w dalszej pracy zdj.6
i zdj.7
Teraz zabieramy się za aluminiową osłonę "kanału wydechu" zdj.8
, szukamy (u mnie były to 4ery) śrub 10tek.
Przy tylnym moście musimy poszukać tych śrub , bo sprytnie są schowane zdj.9
Po zdjęciu osłony widzimy tylni most zdj.10
i po drugiej stronie naszą wredną gumę , zwaną łącznikiem
wału zdj.11
Dla świętego spokoju zaznaczamy sobie np. korektorem śrubę od wału zdj.13
i zewnętrzną cześć gumy (będziemy mieli pewność że dobrze wkładamy nową, jak porównamy ją ze starą gumą). Bierzemy 2 klucze 18stki i zabieramy się za odkręcanie wału zdj.14
Bez obaw że wał spadnie nam na "bańkę", możemy wyciągnąć wszystkie 6ść śrub łącznika wału. Pamiętajmy tylko że 3śróby od wału (łączą wał i gumę) są
inne i 3śróby od skrzyni biegów (łączą skrzynie biegów i łącznik wału) są inne!! Wał pomimo że już odkręcony
nadal nie da nam się wyciągnąć z gumy! -dlatego też musimy odkręcić podporę wału
! Teraz już możemy
nabić sobie guza , więc ostrożnie! Wał wypinamy z gumy i kładziemy również na deski!!
Zamieniamy gumy , pamiętając że strona z "cyckami", to ta od skrzyni biegów
!! Druga
bardzo ważna informacja, -musimy pamiętać że to nie bez różnicy do których otworów przykręcamy wał
a do których skrzynie!! Wał przykręcamy zawsze tak żeby nadlane "półksiężyce" gumy były po prawej stronie
"ucha" wału (dot.330d -184KM i 330d-204KM)! -jak na
Teraz wszystko montujemy. Najlepiej jest sobie już skręcić wał z gumą, a potem dokręcić to do skrzyni biegów.
Kolejno to przykręcamy podporę wału , potem poprawiamy jeszcze raz śruby od skrzyni i od wału do łącznika wał.
Potem montujemy aluminiową osłonę, zaczepiamy na gumę tylni tłumik, załapujemy spornik wydechu. Wkładamy wydech
w kolektor wydechowy i skręcamy opaskę. Na sam koniec dokręcamy sporniki wydechu !!
P.S. Przy demontażu i montażu łącznika, pchamy sobie nasze E46 do przodu czy do tyłu kanału, żeby nam było
wygodnie z dojściem do śrub zdj.14, -stąd moja sugestia długiego kanału!!
Potem tylko przejażdżka i
Ostatnio zmieniony 24 lis 11, 0:07 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Bardziej przejrzysta edycja zdjęć!
Powód: Bardziej przejrzysta edycja zdjęć!
...E 46 - W KOŃCU SIĘ ZAKOCHAŁEM !!
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1822 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pelsony
-
- 0 Odpowiedzi
- 5229 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 1 Odpowiedzi
- 2676 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 23 Odpowiedzi
- 25914 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: redssu
-
- 3 Odpowiedzi
- 1515 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 1538 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 4303 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 3594 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1206 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 1375 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+