Wyciek oleju, zdjęcia

Bardock93
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 17 lis 22, 17:10
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Płeć:

#1

Post autor: Bardock93 »

Witam, proszę o pomoc w sprawie znalezienia przyczyny wycieku oleju N46.
- korek wlewu oleju wymieniony,
- pokrywa zaworów uszczelniona,
- czujniki vanosów wymienione uszczelki.

Wyciek z prawej strony, leje po pasku oraz spływa na pół oś.
Wyciek w okolicy aleternatora.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Bardock93 pisze: 4 lut 23, 12:16 Wyciek z prawej strony, leje po pasku oraz spływa na pół oś.
318iX? :D

Oringi czujnikow polozenia walkow, a z lewej podstawa filtra oleju
Obrazek
Bardock93
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 17 lis 22, 17:10
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Płeć:

#3

Post autor: Bardock93 »

Broder pisze: 4 lut 23, 12:24
Bardock93 pisze: 4 lut 23, 12:16 Wyciek z prawej strony, leje po pasku oraz spływa na pół oś.
318iX? :D

Oringi czujnikow polozenia walkow, a z lewej podstawa filtra oleju
[
Tak 318i n46b20 xD
Dzięki
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10195
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Co to za korek oleju? Zamienniki nie sprawdzają się. Druga kwestia to jakość wymiany uszczelki pokrywy zaworów, mało kto podchodzi do tego tematu z odpowiednią starannością.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bardock93
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 17 lis 22, 17:10
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Płeć:

#5

Post autor: Bardock93 »

maniek21112 pisze: 5 lut 23, 0:26 Co to za korek oleju? Zamienniki nie sprawdzają się. Druga kwestia to jakość wymiany uszczelki pokrywy zaworów, mało kto podchodzi do tego tematu z odpowiednią starannością.
Korek febi.

Wyciągnąłem czujnik polożenia wałka rozrządu, brakuje kilka mm zeby wsadzić do końca. Ktoś wsadził 2 oringi zielone xD
Na drugim czujniku brak oring :D

Obrazek


A tutaj kolejny wyciek, tym razem płynu chłodniczego :roll:

Obrazek
Bardock93
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 17 lis 22, 17:10
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Płeć:

#6

Post autor: Bardock93 »

Wymiana o-ringów czujników wałka załatwiły sprawę.
Po zmianie uszczelki podstawy filtra oleju dalej puszcza., uszczelka Elring. Ma ktoś jakiś patent na uszczelnienie tego ustrojstwa?
Czy posiada ktoś wymiary uszczelek węża chłodnicy płynu na łączeniu z chłodnicą? 38 x4, 15x3?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10195
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Podstawę dokręciłeś z odpowiednim momentem? Powierzchnię wyczyściłeś dokładnie?
O-ringi to 38x4 i 16x3, nie kupuj przypadkiem zwykłych, nie wytrzymają temperatury, muszą być vitonowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Przemqtm
Bywalec forum
Posty: 194
Rejestracja: 14 kwie 21, 19:12
BMW: BMW E46 silnik n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kowalowa

#8

Post autor: Przemqtm »

U mnie w n42b20 przy podstawie egzamin zdała oryginalna uszczelka bmw. Erling dwa razy poległ. Może trafiłeś na taką serię jak ja. Bo jednym erling nie cieknie innym jak mi takm
Bardock93
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 17 lis 22, 17:10
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Płeć:

#9

Post autor: Bardock93 »

maniek21112 pisze: 13 lut 23, 16:06 Podstawę dokręciłeś z odpowiednim momentem? Powierzchnię wyczyściłeś dokładnie?
O-ringi to 38x4 i 16x3, nie kupuj przypadkiem zwykłych, nie wytrzymają temperatury, muszą być vitonowe.
Podstawa była dokręcona jak już tylko było czuć delikatny opór, absolutne minimum. Przed chwilą dokręcałem na 10Nm i urwałem śruby 🤪
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10195
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Zmień klucz/oddaj do kalibracji.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”