wyciek oleju + biały dym spod maski

RADEK1990
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 19, 10:02
BMW: E46 318i sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk

#1

Post autor: RADEK1990 »

Witam,
W sobotę po krótkiej jeździe po mieście (ok 5km), zostawiłem samochód na jakieś 4h na parkingu. Silnik działał "normalnie" nie zauważyłem żadnych odstępstw. Jak odstał swoje to dolałem trochę oleju (Castrol 5w30) bo trochę było mało.

Przy ponownym uruchomieniu silnika, obroty zaczęły falować, wskazówka miała dosyć spore wąchania. Do tej pory zdążały się jej delikatne podrygi co jakiś czas na postoju. Przy dodaniu gazu wskazówka utrzymywała się na określonym poziomie, po odpuszczeniu i spadku obrotów znowu falowała. Przy czym wydawało mi się że silnik jakoś głośniej chodził i terkotał.
Wyłączyłem silnik i przy próbie ponownego uruchomienia sytuacja się powtórzyła. Po podniesieniu maski zauważyłem że silnikiem trochę szarpie i chodzi głośniej.
Znowu go wyłączyłem i teraz będzie dziwniej.
Po kolejnym uruchomieniu pochodził sekundę po czym obroty spadały do 0 i silnik gasł. odpadliłem go kilkukrotnie i było to samo. Jeśli zaraz po uruchomieniu przytrzymywałem wciśnięty gaz to działał, a jak tylko odpuszczałem obroty leciały na 0 i gasł.

Wczoraj jak moja Bunia odstała ponad 24h na parkingu, spróbowałem ją włączyć i odpaliła. Silnik wydawało się działał normalnie nie gasł wskazówka obrotomierza była spokojna, wyłączyłem go. Podniosłem maskę, zdjąłem plastikową osłonę silnika żeby popatrzeć i okazało się, że lewą stronę silnika mam zaolejoną i z przodu też (na lewo od elektrozaworów Vanos). Na kolektorze też widać ślady oleju.
Plik hostowany przez BMW E46 Forum
Plik hostowany przez BMW E46 Forum
Plik hostowany przez BMW E46 Forum
Odpaliłem go jeszcze raz idę zajrzeć pod maskę, a z lewej strony silnika unosi się biały dym, Silnik był zimny chodził góra 1,5 minuty ...
:help:

Czy to może być problem z odmą? może się zapchała przez co przez wzrost ciśnienia powypychało olej przez uszczelnienia, przy okazji zrobiła się jakaś nieszczelność układu stąd ten dym ....
Z tego co czytałem objawem zatkanej odmy jest syczenie z okolicy bagnetu do sprawdzania oleju albo nawet jego wypychanie. U mnie nic takiego nie miało miejsca czasami mama wrażenie że nawet za mocno siedzi bo muszę mocno pociągnąć, żeby go wyjąć.

Co do dolewania oleju, to są to ilości w okolicy 1 litra/1000km. Obstawiam, że trochę oleju mi ucieka przez uszczelki za filtrem oleju (podobno jest tam jakaś prostokątna i chyba 2 oringi) bo w tej okolicy zawsze widać "zapocenie" olejem. Trochę może iść przez uszczelniacze, jak się przejedzie wolno na dwójce z minimalną ilością gazu kilkaset metrów, to przy przyśpieszeniu czasem widzę w lusterku trochę niebieskich obłoczków.

Ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak i jak bardzo będzie to boleć portfel :cry:
silnik N42 wersja 318i 143km
RADEK1990
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 19, 10:02
BMW: E46 318i sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk

#2

Post autor: RADEK1990 »

znalazłem informację że biały dym i wyciek oleju w tamtym miejscu to może być pompa Vacum.
no nic w poniedziałek może się coś dowiem od mechanika.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

W tym miejscu to nie może być pompa vacum, tylko korek wlewu oleju, czujnik wałka mimośrodowego lub/i uszczelka pokrywy zaworów. Masz do wymiany uszczelniacze zaworowe (pobór oleju i dym przy przyspieszaniu po delikatnej jeździe). Falowanie obrotów może być spowodowane lewym powietrzem, do weryfikacji.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
RADEK1990
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 19, 10:02
BMW: E46 318i sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk

#4

Post autor: RADEK1990 »

Nie ogarniam tego auta ....
W piątek odpalił normalnie, żadnego dygotania, dymienia i falowania. Pojechałem do mechanika powiedziałem co się działo i zostawiłem.
W poniedziałek dzwoni, przewody hamulcowe wymienione zgodnie z planem silnik chodzi normalnie, komp nie pokazuje błędów.
Został do wtorku ustaliliśmy że ma pochodzić trochę włączony przejadą się kawałek i zobaczymy.
Nic
Działa jak trzeba.... Ba nawet wydaje mi się że miał więcej wigoru i sprawniej się rozpędzał.

Odebrałem go do piątku działał normalni. W piątek, znowu po południu, przy jeździe poczułem delikatne szarpanie podczas przyśpieszania. Silnik jakby nie miał mocy a po chwili zapaliła się kontrolka silnika. Wróciłem na parking ok 1.5km drogi.
Następnego dnia odpaliłem. Silnik wibruje kontrolka silnika zapalała się i gasła parę razy a potem świeciła stale razem z kontrolką dsc.
Jak się zastanowię wydawało mi się że przy włączeniu silnika zakręcił z takim cichym innym dźwiękiem i zaczął dalej normalnie działać.

I znowu idę do mechanika ale to po wypłacie....
RADEK1990
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 19, 10:02
BMW: E46 318i sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk

#5

Post autor: RADEK1990 »

Auto stoi u mechanika
po podłączeniu do komputera diagnoza, padnięta cewka zaworowa auto chodzi na 3 cylindrach.
Zobaczymy jak będzie po wymianie.

Puki co dymienie się nie powtórzyło podobnie jak falowanie obrotów.
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#6

Post autor: PiotrWłocławek »

U mnie kiedyś po dolewce oleju też silnika źle chodził. Tragedia. Winowajcą okazał się krzywo wkręcony korek oleju :lol: . Zaburzyło podciśnienie w silniku i wielki problem w N42.
Cewka na 3 cylindrze? Raczej odłącz okrągłą wtyczkę przy wlewie oleju (rozłączenie valvetronica) i napisz czy auto lepiej trzyma obroty. Co do oleju to na zimnym silniku wymacaj silnik od tyłu i będziesz miał winowajcę. Uszczelka pokrywy zaworów z tyłu u mnie leciała i dopiero pasta dirko załatwiła sprawę :D . Odma musi być sprawna. Po okręcaniu korka oleju ma być podciśnienie choć u Ciebie odma raczej sprawna.


pozdrawiam
RADEK1990
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 19, 10:02
BMW: E46 318i sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk

#7

Post autor: RADEK1990 »

owszem. korek siedział trochę krzywo.
Winna pracy silnika okazała się cewka 3 cylinder. Chyba nie mogła się zdecydować czy padła czy nie dlatego tak dziwnie chodził.

Teraz wsio gra i buczy :)
miklo
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 1 paź 21, 23:46
BMW: e46 330 xi touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: miklo »

Miałem tak kiedyś w Espace V6. Odpalam po pracy i taktor, silnik chciał z ramy wylecieć. Dowlokłem się do domu i następnego dnia chodził jak nowy. Po tygodniu znów padł. Cewka :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”