Wyciek i zapach oleju w kabinie 2.0 n42

adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: adrian23 »

Hej, zawsze po roruchu kiedy auto chodzi na ssaniu jakies od 3 do 5 min pozniej czuje swad palonego oleju przez nawiew. Skad najczesciej moze byc wyciek zeby czuc bylo go w srodku? Najlepsze jest to ze potem przez kolejne 200 km nie czuc juz nic. Po za tym w przeciagu ostatnich 700 km dolalem 2 litry oleju, skas musi sie lac.. glowica robiona, uszczelka od pokrywy nowa razem z calym kompletem uszczelek ktore sie wymienia przy robieniu glowicy 700 pln a dalej leci..
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#2

Post autor: waldek1978 »

Przerabiałem podobny temat u siebie. Możesz mieć wyciek z pompy vacum lub z z tyłu spod pokrywy zaworów (nawet jeżeli niedawno wymieniłeś uszczelkę) i z jednego i drugiego olej leci na kolektor i dlatego śmierdzi Ci w kabinie.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

Oprócz tego że masz gdzieś wyciek i leci na kolektor wydechowy to czy przy okazji remontu wymienione były uszczelniacze zaworowe ?jeśli nie to masz odpowiedź dlaczego ubywa tak dużo oleju .
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#4

Post autor: waldek1978 »

Dokładnie, Wkrentek77 ma rację. Też wymieniałem 2 lata temu uszczelniacze bo brał mi 0,4L/500 km. Jak wymieniłem uszczelniacze, problem z braniem oleju zniknął. Taka przypadłość silników n42.;-)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

Koledzy wyżej mają 100% racji też stawiam na Vacum pompę i jak wpierdziela olej to albo uszczelniacze albo pierścienie ... Lub uszczelka pod głowicą.
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#6

Post autor: adrian23 »

Uszczelniacze byly wymienione razem z glowicą uszczelka pod nia tez nowa. Wszystkie uszczelki byly potrzebne przy wyjeciu glowicy sa nowe.. Gdzie znajde w tym silniku przepustnice? Dojrze jakos to miejsce? Jak z uszczelki pokrywy to reklamacja?
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#7

Post autor: waldek1978 »

adrian23 pisze:Uszczelniacze byly wymienione razem z glowicą uszczelka pod nia tez nowa. Wszystkie uszczelki byly potrzebne przy wyjeciu glowicy sa nowe.. Gdzie znajde w tym silniku przepustnice? Dojrze jakos to miejsce? Jak z uszczelki pokrywy to reklamacja?
Jakiej firmy uszczelniacze i uszczelka pokrywy zaworów? Czy czytałeś moją galerię? Tam wszystko jest opisane. Jesteś pewny mechanika, który Ci to wszystko robił?
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#8

Post autor: adrian23 »

Przejrze. Uszczelki ori bmw oem zamawiane wszystko w serwisie. Remont gory kosztowal 5 tys, glowica miala uszkodzone gniazdo i byla "nalewana" i nagwintowana od nowa. Nowy rozrzad i wszytakie uszczelki wraz z uszczelniaczami. Firmy uszczelniaczy nie znam niestety. Widzialem wszytsko rozebrane i naprawiona glowice na zywo wraz z czesciami wiec watpie aby mechanik cos odwalil. Olej bylo czuc przed naprawą, dlatego pytam gdzie te vacum, moze to przeoczyl?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: Palec11 »

Jak otwierasz maskę Vacum jest po lewej stronie na końcu silnika. Musisz zdemontować całą obudowę z filtrem kabinowym odkręcić korek oleju i zdjąć plastikową osłonę która przykrywa cewki. I tak da się dojrzeć Vacum pompę i wsadzić rękę i sprawdzić czy nie ma tam oleju jak jesteś gibki to dojrzysz też czy kolektor ma plamy po oleju ;) Auto hamuje dobrze ?? (uszkodzona pompa Vacum może powodować gorsze hamowanie i charakterystyczny odgłos)
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#10

Post autor: adrian23 »

Dzieki, sprawdze to w przyszly week. Gdyby lalo sie z pokrywy zaworow to tez tam siegne reka? Ogolnie ciezko tam cokolwiek dojezec :x
Uszkodzona raczej nie jest bo hamowanie jest ok. Dziwi mnie to ze na wylaczonym zaplonie nie mozna zachamowac bo jak stoje na gorce i wlacze zaplon zeby odpalic to auto od razu leci, jak odpale to dopiero hamulec zwalnia opor.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”