Wyciąganie maxa z 328i disa vanos mapy paliwa i zalonu

patrykos10pl
Posty: 3
Rejestracja: 8 maja 23, 9:42
BMW: e46 328i sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Rawa Maz

#1

Post autor: patrykos10pl »

Witam
Mam 328i i chciałbym wyciągnąć z niej trochę kilka dodatkowych koników szczególnie między 5500 a 7000obr
Dotychczas jeździłem na sofcie który miał coś tam podnieść moc (porównałem z serią to bazowa mapa paliwowa bogatsza, i trochę zmienione mapy zapłonu oraz disa zostawała otwarta do końca, odcina 7200), było troszkę lepiej niż na serii może tylko takie wrażenie ze względu na wyłaczony antijerk i zwiększoną reakcje przepustnicy, ale góra dalej była słaba (powyżej 5500obr)

Teraz chciałbym opisać co zrobiłem do tej pory i co jeszcze myślę zrobić żeby to poprawić
Wydech przelot (puste puszki katów, dwa ori tłumiki środkowe które są przelotowe i przelotowa końcówka ponad 3cale)
Założyłem lekki zamach dzięki czemu samochód lepiej się wkręca ale na moc raczej to nie wpłynęło
Jestem w trakcie uszczelniania dolotu żeby nie było lewego powietrza które też może powodować spadek mocy
Myślę nad wymianą filtra na stożek

I teraz moje pytanie jak dobrze rozumiem mapy vanosów to powyżej 5500obr nakładanie zaworów jest zmiejszone na tyle ile tylko pozwala zakres vanosa, a za to przy średnich obrotach jest bardzo duże nakładanie (podobno ma to dać efekt egr). Jakby tak zwiększyć nakładanie sie zaworów przy powyżej 5000obr to nie będzię lepiej przy ciągnięciu do odcięcia, a zmniejszyć nakładanie przy średnich obrotach to nie uzyskam kilku niuta kosztem emisji?
Próbował ktoś takich zmian w ecu żeby poprawić osiągi?

Jeśli temat będzie rozwojowy na pewno po skończeniu opiszę dokładnie mody i podrzucę wykres z hamowni, a może nawet bardziej zainteresowanym podeślę kopie wsadu na którym pojadę na hamownię
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#2

Post autor: Err »

Moim zdaniem jeśli chcesz osiągnąć większą moc należy zdjąć dawkę paliwa, jednak trzeba uważać bo wtedy rośnie temperatura, chyba że potrafisz tak ustawić vanosa żeby napełnianie cylindra powietrzem było lepsze wtedy więcej powietrza- można dolać odrobinę wachy. Nie chce CIę wprowadzać w błąd ale wymiana na kolektor ssący z m54 nawet b22 powinna dać przyrosty bo w m52 kanały były mniejsze, dorzucić zapłonu i więcej nic nie zrobisz, mape przepustnicy zostawiłbym bym ori bo idiotyzmem jest żeby działała szybciej, nic kompletnie nic to nie daje.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
patrykos10pl
Posty: 3
Rejestracja: 8 maja 23, 9:42
BMW: e46 328i sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Rawa Maz

#3

Post autor: patrykos10pl »

mapa przepustnicy przy machaniu gazem jak sie bokiem leci poprawia troche czułość pedału, stara szkoła mówi że większe nakładanie zaworów mocniejsza góra, a mapa vanosów powyżej 5/5,5k nakładanie zaworów zmniejsza, myślałem to przestawić i dać więcej paliwa na górze, głownie jezdże na lpg więc zapłonu można by dać więcej do przodu ale nwm jaka jest granica stuków w niej a poza tym bazuje na mapie którąś ktoś już trochę modził i mówił ze 200-210 koni powinno być, ale nie wydaje mi się

o kolektorze wiem ale w mapie pomodzę sam za darmo i w kilka minut moge cofnąc zmiany a kolektor to koszt wiec narazie odpada
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Chiptuning”