Wspomaganie przerywa/ciężko chodzi.

danielm89
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 5 lis 20, 19:41
BMW: E46 22
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: katowice

#1

Post autor: danielm89 »

Witam,
Poprzednia pompa wspomagania, wyła, buczała, stąd decyzja o wymianie. Odrazu po wymianie odczucia- bajka, nic nie słuchać, cicho, samo wspomaganie dużo lżej chodzi- No ale po przejechaniu ok. 20km okazało się, że Ledwo mogę kierownica skręcać, stawiała tak ogromny opór, przy tym jakby „przerywając” na chwile, tak jakby przez chwile w ogóle koła nie reagowały na skręt kierownica i dopiero po przebiciu tego oporu, reagowały. Doszedł ten opór do tego stopnia, ze zacząłem się modlić żebym w ogóle dojechał do domu, spociłem się parkując samochód, gdzieś na szybko szukałem info w internecie i postanowiłem spróbować odpowietrzyć układ- odkręcam korek od oleju i kręcę z lewa do prawa, nie do końca wierząc w powodzenie, bo było coraz gorzej, na odpalonym silniku, w miejscu musiałem praktycznie używać całej swojej siły, zeby te koła skręcać, tragedia No ale poszło... Nagle zaczęła chodzić jeszcze lżej niż po wymianie, aż nienaturalnie lekko. Dzisiaj wsiadam znowu trasa i znowu to samo... Zatrzymuje się gdzieś na kostce brukowej, bo przecież już wiem, ze jak pokręcę ze strony na stronę to puści, na szczęście temperatury okolice, zera jest ślisko, kostka brukowa i kręcę, kręcę z minutę i nic, nie odpuszcza, ale opór był już mniejszy niż ostatnio, tzn. Mniejszy- dało się jakkolwiek skręcać, jechać, w każdym bądź razie nie puściło nie chciałem już dalej martretować układu, wiec odpuściłem dalszy próby. No i parkując już pod domem przy manerowaniu, znowu poszło i latała ze jednym palcem mogłem kręcić. To napewno zapowietrzenie? Dlaczego znowu do tego doszło skoro ostatnio udało się odpowietrzyć, gdzie szukać Ew. Przyczyny?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Co to za pompa? Nie kasowałeś luzu na maglownicy?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
danielm89
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 5 lis 20, 19:41
BMW: E46 22
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: katowice

#3

Post autor: danielm89 »

meyle LF20, nie wiem, czy luz był kasowany, wymieniał ją mechanik
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

moze jakis zly plyn wlał
poziom chociaz dobry?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
danielm89
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 5 lis 20, 19:41
BMW: E46 22
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: katowice

#5

Post autor: danielm89 »

stan wygląda ok, jest jak było odkręcam i widzę, że jest nie wiem z 1/2cm pod korkiem, jeszcze czerwony, wlał butelkę 1L mobil atf 220, a objawy jak piszę, odebrałem po wymianie, było ok, 15-20km dalej wleciał taki opór, na kierownicę, że się skręcać nie dało, w końcu od tego kręcenia z lewa do prawa w miejscu to odpuściło i zaczęła latać przez chwile tak lekko, że palcem mogłem kręcić, ale to trwa z minutę (nie wiem też na ile to 'placebo' po przeskoku z tak ogromnego oporu, że ledwo skręca, ale takie mam odczucia), robi się 'normalnie' tak jak jest w e46 i jak zawsze miałem, 15-20 km później znowu opór, i takie odczucie nieprecyzyjności tego układu, już trochę mniejszy niż ostatnio, ale nie odpuścił ponawiając zabieg z kręceniem w miejscu, a poszło samo z siebie jak parkowałem pod domem.
danielm89
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 5 lis 20, 19:41
BMW: E46 22
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: katowice

#6

Post autor: danielm89 »

Nie macie żadnego pomysłu? Podjechałem do gościa co to robił to rozkłada ręce, płyn się nie pieni, nie ubywa- więc rzekomo napewno to nie od zapowietrzenia, wszystko wygląda ok, jego zdaniem, problem może leżeć tylko po stronie przekładni kierowniczej/pompy, ale nie widzi, żadnej korelacji z regulowaniem luzu na przekładni a takimi problemami, nie robił tego- A skoro przed wymianą pompy, takie problemy nie występowały, a pojawiły się po wymianie, to dla niego wadliwa pompa, proponuje zakup innej, a tę wyjąć reklamować i czekać na zwrot kasy, kurde pompa może dawać takie objawy? Pracować cicho, bezszelestnie a w momencie większego obciążenia silnika zaczyna powodować ogromny opór na kierownicy, który puszcza przy manewrowaniu, parkowaniu? Nie wiem...
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

no dla mnie tez pompa
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”