Witam wszystkich. jaki rozmiar opon do felg 18 8.5j et35

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
lukaszlol1990

#21

Post autor: lukaszlol1990 »

maniek21112 pisze: 20 sie 20, 8:06 Ja pie.....pisałeś o chęci założenia 235, nawet zacytowałem a Ty dalej piszesz, że jeździsz na takiej oponie, brak słów.
Nie zrozumieliśmy się, ja miałem na myśli ze za szeroka może być dla pompy wspomagania i skrętu a nie dla tego ze będzie nosić . Czy uważasz ze nie ma aut które posiadają szersze opony od 225 na przodzie ? Skoro mam 225 to na 235 nie będzie różnicy jeśli chodzi o twoje „noszenie „ a chodzi o skręt .
Następna sprawa to widzę twoje odpowiedzi w innych tematach i często krytykujesz ludzi, jesteś nie miły i zachowujesz się jakbyś wszystkie rozumy zjadł.
Mówisz ze masz e46 a myślisz ze inni nie maja na różnych konfiguracjach ?
Trochę więcej pokory i chęci konwersacji . Tez jak wypowiadasz się to definiuj bardziej obszerniej swoją wypowiedz bo nie wiadomo o co ci chodzi a później mi piszesz ze ja cię nie rozumiem.
Jeśli chodzi o noszenie to możesz kupić zestawy felg 4x ta sama szerokość lub przód mniejsza tył szersza tak jak fabrycznie w bmw spotykane.
Jeśli producent felg sprzedaje np jak u mnie 4x 8.5 to siła rzeczy są to felgi uniwersalne które przeważnie maja duży otwór centrujacy, żeby moc dostosować do więcej niż jeden model auta z danym rozstawem śrub przy użyciu pierścieni centrujacych i nie zakłada ze z przodu będzie założona wąska opona na naciągu a optymalna . Na 8.5j powinna być 255/35 lub 245/35 poniżej to już jest naciąg i zależy od felgi ale tak jak u mnie w ac Schnitzer type 2 na 225/40 jest spory naciąg i cały rant na wierzchu przy oponie pirelli nero GT . Są dwa wyjścia . Albo założenie 235 lub 245 i męczyć się przy skręcaniu lub jeździć na 225 z rantami na wierzchu.
Jeszcze jest kwestia przeglądów i wypłat odszkodowania w razie czego, wiec żeby uniknąć kłopotów trzeba wybierać czy modyfikować to ci producent zaleca, ja osobiście zostanę chyba przy tych szerokościach katologowych a ludziom zalecam na przód nie dawać felgi szerszej od 7.5 cala.
Ktoś później będzie czytał wiec tez może coś można podpowiedzieć a nie ktoś komuś będzie dogryzał, strata czasu . Nie do tego to miejsce służy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#22

Post autor: maniek21112 »

Niemiły? Krytykuje? Gdzie? Zacytuj. Z chęcią się dowiem. Muszę się chyba powtórzyć, to nie forum matek karmiących, swoją drogą może tam będzie milej, warto spróbować. Ja mam definiować? Co? Zadałeś pytanie, dostałeś odpowiedź, później cytaty żeby nie było wątpliwości, może rysunek jest potrzebny. Załóż 255 ma przód i będzie dobrze skoro szerokość opony na osi kierowalnej wg Ciebie nie ma wpływu, rant będzie zakryty, wszyscy będą zadowoleni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
lukaszlol1990

#23

Post autor: lukaszlol1990 »

maniek21112 pisze: 20 sie 20, 13:03 Załóż 255 ma przód i będzie dobrze skoro szerokość opony na osi kierowalnej wg Ciebie nie ma wpływu, rant będzie zakryty, wszyscy będą zadowoleni
Ma wpływ i o tym sam powiedziałem, ale na skręcanie, wspomaganie a nie jak ty wspomniałeś ze będzie zaraz nosić po koleinach .
Jaki rozmiar z przodu ma BMW M5 E39 albo E60?
Fabrycznie jest 245/40 i 255/40 w E60 wiec ja nie wiem o czym ty mówisz w ogóle. Kwestia jest tego typu ze e46 to inne auto, waga, zawieszenie i po prostu będzie ciężej skręcać dla wspomagania i auto stanie się cięższe w jeździe. Po drugie to miejsce jest do prowadzenia konwersacji, wymiana informacji a nie wypisywania swoich mądrości.
Nie będziesz mnie uczyć co i jak mam pisać na tym forum,
Widocznie tobie brakuje dystansu i kultury żeby spokojnie rozmawiać z ludźmi.
To ze zadaje pytanie to nie znaczy ze nie mam wiedzy, nic nie wiem itd a chce pogadać z ludźmi którzy maja rożne konfiguracje i chce w normalny sposób wypowiedzieć się .
Będziesz tu każdego pouczał
Nie będę z tobą dyskutowac bo nie ma sensu specjalisto, bo jesteś po prostu śmiesznym typem .
Tak samo jak specjaliści pisali ze 255 to samochód nie uciągnie, na 2 biegu obrotomierz zamykam wiec nie wiem kto tak pisze, i na jakiej podstawie , chyba ze z 200kM pewnie 100 uciekło . Odnośnie filtrów oleju się udzielałes ze marka MAN nie ma nic wspólnego z jakością . Nie wiem gdzie ty kupowałeś te filtry i na jakiej podstawie piszesz takie rzeczy, ja kupuje MANA i kilka razy miałem zamawiane Genuine BMW . Jakość ta sama, jak Mayle czy Bosch. Nie zgadzam się z tym co wypisujesz i zostaw swoje dla siebie a ja dla siebie i rozmawiaj siebie z kimś innym, nie odpisuj do moich pytań do ludzi chętnych do rozmowy .
Pozdrawiam :ROFL:
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#24

Post autor: kosteg »

lukaszlol1990 pisze: 20 sie 20, 15:15 (...)
Nie mam pojęcia z jakiego powodu takie personalne wycieczki są tolerowane. I Ty piszesz o pokorze i konwersacji. To się hipokryzja nazywa.

Bzdury pleciesz porównując różne auta. Dodaj do listy mercedesa actrosa - jeszcze większa opona a też nie nosi.. tylko co to ma do e46?

Zachowanie się auta na danej oponie to nie wyłącznie jej szerokość, profil i średnica. To raptem rozmiar który po pierwsze:
- z czegoś jest zbudowany - a właściwości różnych opon są diametralnie różne - i zupełnie inaczej auto zachowa się na miękkim chińczyku a inaczej na np oponie premium o charakterystyce ukierunkowanej w stronę sportu, a jeszcze inaczej na np oponie wzmocnionej
- niemniej co jeszcze bardziej wpływa na zachowanie się (szczególnie przodu pojazdu) to umieszczenie tych opon w przestrzeni. Czyli et i szerokość felgi na której to siedzi. O tyle szerokość opony dobierana jest pod szerokość felgi to już et felgi bardzo często jest wyłącznie dobierane (albo jego zmiana poprzez montaż dystansu) do wyglądu budy i "spasu" a nie prowadzenia auta. Dowód? Na szybko - 8" z et 24 na 18" feldze z tą samą oponą prowadzi się zupełnie inaczej niż 8" z et 35. To dodatkowe 20mm różnicy szerokości potrafi zrobić "cuda" - coś co właśnie może być odbierane jako noszenie - mowa oczywiście o e46.
- i zatem trzecie jako suma (a w zasadzie iloczyn powyższych) - dobór opony do parametrów felgi i umieszczenia jej w przestrzeni. I czasem aby wszystko było ok wystarczy "tylko" do swojej opony dobrać jej odpowiednie ułożenie w przestrzeni by auto prowadziło się jak trzeba.

Dalej z kolei pokazujesz raz kolejny jak to czytasz co chcesz i jak chcesz a potem interpretujesz po swojemu. "255 auto nie uciągnie" i argument "zamykam obrotomierz na 2 biegu..."
Nie wiem jak głęboko wchodzić w analizę tej merytorycznej papki jednak dla wielkiego uproszczenia:
- szerokość opony (oczywiście poza względami wizualnymi w przypadku tuningu optycznego) dobiera się do mocy pojazdu, rodzaju napędu, jego masy oraz tzw przeznaczenia. W największym uproszczeniu należy przyjąć, że do poprawnego funkcjonowania pojazdu wymagana jest na tyle szeroka opona aby płynnie i bez uślizgu przekazywała moment na podłoże ale jednocześnie na tyle wąska by jej tarcie nie powodowało dodatkowych strat i "nie zjadało zbędnie mocy"
- zmiana szerokości opony nie spowoduje (co sugeruje Twoja intepretacja), że auto nie będzie jechać - spowoduje, dodatkowe straty pochłaniające dodatkowe litry paliwa - bo tarcie rośnie nam dużo bardziej niż wzrasta masa koła. Jeśli natomiast zmienisz felgę na dużo cięższą to auto może znacznie zgubić wigor
- zmiana szerokości opony natomiast dość znacznie zwiększa (cały czas mowa o wzroście szerokości) przyczepność - jeśli zatem "brak jechania" to trudniejsze zerwanie przyczepności - to faktycznie "takiego powera ubywa"
- wzrost szerokości na osi skręcającej to natomiast (mowa o wzroście ponad minimalną szerokość pozwalającą na płynną jazdę bez uślizgu czy też uciekania przodu) zwykle dodatkowe kłopoty ze skręcaniem. Szersze opony to większy opór na przekładni, wolniejsza reakcja na ruchy kierownicy (to nie najszczęśliwszy dobór słów) i większy promień skrętu (jak przy malejącym et) - i to ten element bardzo często odbierany jest jako nerwowa czy też niepokojąca charakterystyka szerszej opony na przodzie - i tu dokładnie widać jak głupie jest porównanie do rzeczonego bmw serii 5. Masz zupełnie inny magiel, pompę, inną szerokość budy, rozstaw kół i osi (pomijając oczywiste różnice mocowe takiej m5tki).

Na koniec bezpośrednie odwołanie do stwierdzenia "zamykam obrotomierz na 2gim biegu" - pytanie jest jak szybko a nie czy... I nie masz czym dokonać precyzyjnego pomiaru tej straty (co już opisałem wyżej)więc odpowiedź "nie widzę różnicy" nie jest odpowiedzią.
Obrazek
lukaszlol1990

#25

Post autor: lukaszlol1990 »

kosteg pisze: 20 sie 20, 22:00 Bzdury pleciesz porównując różne auta
Następny przyszedł zrobić wykład, nie potrzebuje wykładów.
Powielasz polowe wypowiedzi które ja cytuje od innych zmieniając znaczenie moich wypowiedzi .
Tworzycie to miejsce patologicznym, panowie profesorowie xD nie chce mi się nawet pisać poematów . Połowowa z tego co piszesz to przekręcanie tego co ja napisałem. Lata mi i mam inne problemy niż przelychanka na forum. Jeśli czujecie się dowartościowani takimi wykładami to gratuluje . Przecież informacje o układzie jezdnym można znaleść jednym kliknięciem w Google wiec serio chciało ci się pisać ten monotematyczny poemat ? Zapomniałeś dodać wykładu na temat Scrub Radius, uspokoję cię, już dawno przestudiowalem
Ten temat wiec możesz sobie darować wysiłek i dowartościowaniem się próba udowadniania jakiś racji .
Mówiąc o 255 nie uciągnie cytowałem innych, mówiąc ze zamykam obrotomierz na 255 kapciu tzn robię przepinke z 1 na 2 i zamykam na asfalcie nie na trawie . Jak wasze nie daja rady to pewnie 100 koni uciekło gdzieś skoro pytasz :ROFL:
Co mam jeszcze wytłumaczyć ? Nie porozumieniem są tacy lidzie jak wy właśnie którzy zamieniają to miejsce w kupę g.
Pozdro i nie odpisujecie mi już nigdzie błagam
A najlepiej zrobię jak pozostanę na anglojęzycznych forach gdzie mam masę informacji, konwersacji itd porównując do tego forum gdzie tacy jak wy psując kontent tego miejsca .
Nie potrzebuje rad i pouczeń od jakiś dziwnych ludzi xD
Pozdrawiam serdecznie, dystansu, rozumu, pokory życzę więcej :wink:
Awatar użytkownika
kab
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 9 mar 18, 14:03
BMW: BMW e46 Coupe 330Ci M54
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JX25268

#26

Post autor: kab »

U mnie przy 235 /40/18 na 8j nosi ja na koleinach strasznie jest to walka z kierownicą :) A zrobione mam wszystko co znajduje się w zawieszeniu. Gdyby opony nie były dobre to bym od razu zmieniał na 225.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#27

Post autor: kosteg »

lukaszlol1990 pisze: 21 sie 20, 0:35 Następny przyszedł zrobić wykład, nie potrzebuje wykładów.
Powielasz polowe wypowiedzi które ja cytuje od innych zmieniając znaczenie moich wypowiedzi .
Tworzycie to miejsce patologicznym, panowie profesorowie xD nie chce mi się nawet pisać poematów . Połowowa z tego co piszesz to przekręcanie tego co ja napisałem. Lata mi i mam inne problemy niż przelychanka na forum. Jeśli czujecie się dowartościowani takimi wykładami to gratuluje . Przecież informacje o układzie jezdnym można znaleść jednym kliknięciem w Google wiec serio chciało ci się pisać ten monotematyczny poemat ? Zapomniałeś dodać wykładu na temat Scrub Radius, uspokoję cię, już dawno przestudiowalem
Ten temat wiec możesz sobie darować wysiłek i dowartościowaniem się próba udowadniania jakiś racji .
Mówiąc o 255 nie uciągnie cytowałem innych, mówiąc ze zamykam obrotomierz na 255 kapciu tzn robię przepinke z 1 na 2 i zamykam na asfalcie nie na trawie . Jak wasze nie daja rady to pewnie 100 koni uciekło gdzieś skoro pytasz
Co mam jeszcze wytłumaczyć ? Nie porozumieniem są tacy lidzie jak wy właśnie którzy zamieniają to miejsce w kupę g.
Pozdro i nie odpisujecie mi już nigdzie błagam
A najlepiej zrobię jak pozostanę na anglojęzycznych forach gdzie mam masę informacji, konwersacji itd porównując do tego forum gdzie tacy jak wy psując kontent tego miejsca .
Nie potrzebuje rad i pouczeń od jakiś dziwnych ludzi xD
Pozdrawiam serdecznie, dystansu, rozumu, pokory życzę więcej
Polecam czem prędzej udać się na jakiekolwiek inne forum. Hipokryzja i brak umiejętności czytania ze zrozumieniem nie pozwolą Ci spokojnie przynajmniej na tym egzystować.
Obrazek
lukaszlol1990

#28

Post autor: lukaszlol1990 »

kosteg pisze: 21 sie 20, 15:50 Polecam czem prędzej udać się na jakiekolwiek inne forum. Hipokryzja i brak umiejętności czytania ze zrozumieniem nie pozwolą Ci spokojnie przynajmniej na tym egzystować.
=@ :D
To forum jest chyba wasza jedyna atrakcja w życiu, szkoda prądu xD
Przelej swoją flustracje na kogoś innego jeden z drugim .
Elo Janusze ;)
lukaszlol1990

#29

Post autor: lukaszlol1990 »

kab pisze: 21 sie 20, 10:28 U mnie przy 235 /40/18 na 8j nosi ja na koleinach strasznie jest to walka z kierownicą A zrobione mam wszystko co znajduje się w zawieszeniu. Gdyby opony nie były dobre to bym od razu zmieniał na 225
U mnie nie ma problemów, mam seryjne zawieszenie, 225/40 przód i 255/35 tył na 18.
Ustawiałem zbieżność, wymieniałem wahacze plus plus końcówki kierowniczne plus dróżki stabilizatora.
Opony przód pirelli tył dunlop .
Jak wpadam z większa prędkością w koleiny nie ma problemów. Siła rzeczy jak są po 10cm koleiny to coś tam czuć ale to moim zdaniem wina nawierzchni niż opony, nie poprawnym przy takich warunkach byłoby składanie na profil opony ;p
fizycznie nie da się uniknąć nie odczuć takiej nawierzchni przy np. 170 km/h.
Orientowałem się i na to tez ma wpływ stan zawieszenia, kat pochylenia kół , czy obniżone zawieszenie było, nawet jakie opony są .
Ja kiedyś w E61 miałem Nexeny to tragedia, nie czułem przyczepności w sytuacjach ekstremalnych .
Wiec jak widzisz zdania są podzielone, każdy ma inne odczucia :D
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#30

Post autor: maniek21112 »

A ten dalej pisze o odczuciach na 225 jak mowa jest o 235, miszcz. Szkoda, że nie było mnie tu przez chwilę jak był aktywny nasz bohater.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”