wielki problem po zmianie oleju

kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#21

Post autor: kuboleoss »

nie wiem co było z nią nie tak ale po wymianie wszystko wróciło do normy. Weź od kogoś na podmianę (niełatwo się do niej dostać).
Daj znać jak rozwiązesz problem.
damiangxxx
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 3 wrz 13, 18:47
BMW: e46 328 Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Sandomierz

#22

Post autor: damiangxxx »

kurcze moja odma jest nowa (febi; wszystkie przewody też nowe). Silnik zapala normalnie, dopiero po chwili kiedy wolne obroty się stabilizują zaczyna szarpać, trząść się i nierówno pracować. Kolego MARC czy możesz zerknąć na parametry na poniższym filmiku. Nagrany dziś z dźwiękiem.

https://youtu.be/qo50s7KdG70
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#23

Post autor: MARC »

Występuje wypadanie zapłonów na trzech cylindrach ?
damiangxxx
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 3 wrz 13, 18:47
BMW: e46 328 Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Sandomierz

#24

Post autor: damiangxxx »

panowie problem rozwiązany! pół dnia poświęcone i pół samochodu rozgrrzebane, ale opłacało się :)
2 przyczyny takiego stanu:
1. jeden z przewodów od odpowietrzania skrzyni korbowej się wypiął z zatrzasku
2. odwrotnie podłączone sondy na kolektorze wydechowym.

Wyeliminowałem najpierw pierwszy problem, podłączyłem nowy wąż OE. silnik na zimnym zapalał i pracował OK, ale po minucie zaczynały wypadać zapłony na 3 cylindrach. po długich obserwacjach w INPA metodą prób i błędów zamieniłem wtyczki na sondach i eureka! wszystko działa.


Te wtyczki musiałem przypadkowo zamienić szukając przyczyny wcześniejszej usterki kilka dni temu.
JackDaniels
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 20 lip 11, 10:49
BMW: E46 m54b30
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#25

Post autor: JackDaniels »

Witaj odpowiadając na swojego posta przeczytałem twojego.Miałem kiedyś podobny problem po wymianie oliwy,nierówna praca silnika do tego stopnia że miotało karoserią itp. Byłem załamany i nie miałem pojęcia co dalej robić,kolega podpowiedział mi żebym dobrze nagrzał silnik i dobrze ją przegonił pierw na niskich biegach do odcinki a później żwawo od 1 do 5 lub 6 mi pomogło.
JackDaniels
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#26

Post autor: MARC »

Pochwalisz się jakąś relacją foto?
Prace, blokady, wymiana uszczelniaczy itd... ???
damiangxxx
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 3 wrz 13, 18:47
BMW: e46 328 Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Sandomierz

#27

Post autor: damiangxxx »

niestety z podjarania, że znalazłem przyczynę nie robiłem żadnych zdjęć :)
przewód, który wymieniłem to część BMW OE 11 61 1 432 559.
Zapinany jest z dwóch stron na zatrzaski. Wcześniej nie przypuszczałem, że przewody związane z odmą mogą mieć aż tak wielki wpływ na pracę silnika!!

Jeśli ktoś będzie miał podobne objawy, to przyczyn można zacząć szukać właśnie tutaj.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”