Więc co w końcu zrobić z 320d?

Bociek92
Posty: 1
Rejestracja: 5 lut 18, 2:34
BMW: E28 528i
Rok produkcji: 1983
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: Bociek92 »

Witam Forumowiczów!
Stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem BMW E46, pod maską wesoło klekocze 2-litrowy diesel o mocy 150km (auto z 2004 roku).
Jako, że egzemplarz trafił mi się wyjątkowo zadbany z udokumentowaną historią i potwierdzonym przebiegiem 205kkm na dzień dzisiejszy, z czego tylko połowa po naszych dziurawych drogach to już zaczynam myśleć o podniesieniu mocy.. :) Póki się za to zabiorę to i tak pojeżdżę jeszcze trochę serią, ale chciałbym już teraz sobie to wszystko poukładać.
Kiedy szukam inspiracji w zakresie tunungu m47n to im więcej próbuję znaleźć i czytam tym mniej wiem. Zaznaczam, że z wiedzą o mechanice diesli jest u mnie kiepsko. Jedni piszą o innej turbinie, inni o samym intercoolerze + program itd.
Mi na ten moment chodzi o zrobieniu +/- 200 koni i przy okazji nie wydanie zbyt wielu pieniędzy. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że trochę to kosztować i tak będzie... :) Zależy mi na tym żeby modyfikacje były "nieagresywne" dla silnika i osprzętu. Oczywiście jeśli można by zrobić 220koni to też super, ale mówię na 1 miejscu bezpieczeństwo silnika.
Większość wątków o modzeniu tych silników ma już ładnych kilka lat, czy są tu chętni żeby po latach od przetarcia szlaków podzielić się wiedzą i powiedzieć, doradzić jakby tu najlepiej podejść do tematu? Z góry dziękuję za każde cenne informacj! ;)
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#2

Post autor: Analogowy13 »

Swapuj na M57N !
Przepraszam nie mogłem się powstrzymać xD :(
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
nissky
Bywalec forum
Posty: 185
Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
BMW: E46 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PH96418

#3

Post autor: nissky »

Twój silnik to EU3 czy EU4?
Na początku zacząłbym od niby spraw oczywistych - czyszczenie egr, kolektora dolotowego, wyrzucenia klapek z dolotu (jeśli jeszcze masz), sprawdzenia stanu wężyków podciśnienia - wiele ludzi to bagatelizuje.
Następnie wrzucenie wydajniejszego intercoolera, seryjny nie jest zbyt wydajny.
Dobrą sprawą jest także wymiana końcowego tłumika na przelotowy - seryjny to korek..

To takie podstawy - potem można pokusić się o zmianę turbiny na GT1752V z silnika M47N2, ale to już bardziej kosztowna sprawa.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Jak chcesz coś więcej niż sam program i ewentualnie inny IC-ek, choć ten nie jest taki zły, bo taki sam jest w m57n i jakoś w serii daje radę :wink: to polecam gtb1752v z 520d 163km (jest wydajniejsza od gt1752v z np. e90) i wtedy jak masz wydajne wtryskiwacze to można atakować 220-230km i jakieś 450-460nm. Ja mam taką turbinę, ale wtryskiwacze euro3 i przy takich wartościach był już batory z tyłu, więc trochę "ukręcili" i jest tyle mam w profilu. Sam program przy zdrowej serii (u mnie 150km/333nm) to 185-195km/380-420nm, czasem nawet więcej, u mnie wyszło 190km i 402 nm. Wszystko na intercoolerze o fabrycznych wymiarach, zmieniłem go tylko na nowego nissensa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

swapuj na benzyne :lol: :lol:

:pb98:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Niestety przykra prawda jest taka, że dobrze zrobione m47n "robi" 325/328i :oops: i też niejedno nietrzymające mocy 330i :shock: moment robi robotę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#7

Post autor: rafał18 »

Maniek rozbierales turbiny z e90 i e60? Dlaczego gt jest mniej wydajna i o ile mniej?

Co do modow to szlak jest tak przetarty ze nie ma co za duzo pisac o tym...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Niestety nie rozbierałem, takie info otrzymałem od osoby, która mi to składała i też czytałem kiedyś na jakimś tuningowym forum :crazy: niby lepiej wstaje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#9

Post autor: rafał18 »

No to ja tez cos czytalem i wychodzilo na to ze to jedno i to samo a ze wstawaniem jak sie trafi, jak sie ustawi i jak sie zrobi soft.

Kiedys otrzymalem info od tc performance ze to te same turbiny. Moja teraz wydaje sie wstawac szybciej niz poprzednio a mam gt. Musze wkoncu zrobic logi
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”