Wibracje przy hamowaniu i wysokich prędkościach

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
desant92
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 18, 20:45
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: desant92 »

Witam,
Jest to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość :)
Jestem posiadaczem E46 320Ci 170 km z 2003r i od pewnego czasu mam z autkiem wielki problem.
Przy hamowaniu z prędkości powyżej 80 km/h, jak również podczas jazdy powyżej 140 km/h kierownica i buda wpada w duże wibracje.
Pierwsze moje podejrzenie padło na koła, dlatego je wyważyłem, jednak problem nie ustał. Zawieszenie było sprawdzone, luzów brak.
Powoli zaczyna mnie to doprowadzać do szału, ponieważ odwiedziłem już kilka serwisów, lecz wszyscy rozkładają ręce.
Może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? Jeżeli tak, to proszę o pomoc :help:
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Po jeździe dotknij każdej felgi, może któryś zacisk nie odbija i stąd wibracje. Jak nie to najlepiej załóż inne koła, jeżeli nie masz zimówek to wulkanizator zapewne coś będzie miał.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
desant92
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 18, 20:45
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: desant92 »

Jestem już po zmianie kół i przejażdżce. Problem nadal występuje, czuć bicie dokładnie tak samo jak na letnim zestawie.
Sprawdziłem też temperaturę każdej felgi. Są ciepłe, ale nie gorące i do tego nagrzane są równomiernie. Tył trochę chłodniejszy od przodu, ale zakładam, że to normalne.
Jakieś dalsze pomysły? ;)
Awatar użytkownika
Majek23
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 21 sie 18, 10:19
BMW: BMW
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gubin

#4

Post autor: Majek23 »

Miałem podobnie. Po kupnie i wymianie zestawu naprawczego hamulców czyli tłoczka i uszczelek problem znikł. Jeden z zacisków ciężej chodził w porównaniu do tego na drugim kole.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
kunike46
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 3 lip 18, 13:48
BMW: e46 n42b18a
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Miastko

#5

Post autor: kunike46 »

Dokładnie jak koledzy napisali wyżej, byc może któryś zacisk, tez sie juz z tym spotkalem w poprzedniej e34, lub same tarcze, moze to początek ich konca, to ze np. sa jeszcze grube i bez rantów , nie oznacza, ze są w dobrym stanie, zacznij od ukladu hamulcowego :-)
zawoj

#6

Post autor: zawoj »

Ja bym sprawdził jeszcze czy jak wrzucisz na luz przy tym hamowaniu czy są drgania,jeśli nie będzie-układ napędowy
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#7

Post autor: Analogowy13 »

A ja obstawiam sworzeń zewnętrzny wahacza .. wiem że już sprawdzałeś ale miałem te same objawy kiedyś tylko zaczynało buda trząść przy 120 , im bardziej wybity tym szybciej .. podnieś koło i rękami za obręcz koła w lewo w prawo, u mnie było słychać już pukanie, na wąskich 15 tego nie czułem , za to po przesiadce na szerokie 18 wyszly luzy . Jeżeli sprawdzałeś na stacji diagnostycznej - szarpaki , to kij z nimi musi być porozwalane doszczętnie zeby coś wyszło , albo guma pęknięta w tedy zauważy diagnosta .
Edit: buda bez hamowania drży bo koło przy dużej prędkości idzie lewo prawo , a przy hamowaniu hamuje oponę i jeszcze gorzej rzuca kierownicą bo wyczuwa luz na sworzni i opona znów lewo prawo
Edit2 : przynajmniej u mnie tak było :P
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
desant92
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 18, 20:45
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#8

Post autor: desant92 »

Dzięki Panowie za szybką pomoc :) Bicie raczej nie pochodzi z układu napędowego, bo na luzie jest to samo. W przyszłym tygodniu przyjrze się tym hamulcom i sprawdze sworznie. Niby sprawdzałem zarówno na szarpakach, jak i brechą, ale może akurat ;) Jak czegoś nowego się dowiem, to dam znać.

Edit: Oglądnąłem jeszcze raz wszystko dokładnie i winne są najprawdopodobniej tarcze hamulcowe. Gołym okiem widać, że są krzywe, jednak muszę jeszcze sprawdzić czy bicie nie pochodzi od piasty. Dodatkowo zaciskom też przydałaby się regeneracja, bo tłoczki dość opornie chodzą ;)
desant92
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 18, 20:45
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#9

Post autor: desant92 »

Witam ponownie po dłuższej przerwie :)
Problem został rozwiązany. Po regeneracji zacisków, wymianie tarcz i klocków odczułem znaczną poprawę, przestało bić na kierownicy przy hamowaniu, jednak zostały wibracje karoserii powyżej 140 km/h. Po kilku dniach oglądania całego auta odkryłem, że winowajcą są dystanse na tylnej osi. Poprzedni właściciel wsadził najtańszą chinszczyznę, które miały masakryczne luzy na styku dystans-felga. Założyłem nowe, porządne dystanse i jak ręką odjął :Yahoo!:
Z tego miejsca chciałbym podziękować wszystkim za pomoc i dobre rady :beer:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”