Wibracje kierownicy bmw e46 330xd

josikmk
Posty: 4
Rejestracja: 2 maja 16, 7:17
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Legnica

#1

Post autor: josikmk »

Witam posiadam bmw e46 330xd z 2003 roku od 2 miesiecy i w tym czasie problem pojawil sie juz trzy razy podczas jazdy zaczyna wibrowac bardzo mocno kierownica i po kilku kilometrach postojach problem ustaje odczuwalne wibracje zaczynaja sie tak od 80km/h i im wieksza predkosc tym bardziej odczuwam wibracje szkrzynia biegow automatyczna regenerowana kilka miesiecy temu, nowe wahacze, tarcze i klocki gdzie szukac problemu?
T0mekk1
Bywalec forum
Posty: 157
Rejestracja: 10 mar 15, 16:57
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan
VIN: JJ15967
Lokalizacja: Poznań

#2

Post autor: T0mekk1 »

Koła wyważałeś?
josikmk
Posty: 4
Rejestracja: 2 maja 16, 7:17
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Legnica

#3

Post autor: josikmk »

Jakby to byla wina kol to raczej ciagle bym mial wibracje a ja w ciagu 2-3 miesiecy mialem takie wibracje ze 3 razy tak autko jezdzi bardzo dobrze
Awatar użytkownika
Donats
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 17 paź 17, 18:15
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: Donats »

Tarcze :)
Moje byłe/y :
E30 1.8 coupe
E30 2.3 coupe
E30 1.6 coupe
E30 2.5 coupe
E36 1.8 is coupe
E46 330XD kombi
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Tarcze, koła, łożyska kół. To masz do sprawdzenia.
O ile to jest wibracje na kierownicy a nie np dobiegajaca z napędu pojazdu.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10191
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Myślę, że w ciągu 1,5 roku kolega rozwiązał problem lub sprzedał auto 8)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Tyson150
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 2 kwie 16, 17:27
BMW: E46 R6 150km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#7

Post autor: Tyson150 »

Pozwolę sobie odświeżyć temat, gdyż mam podobny problem co autor wątku - ja mam 320 (150km) Coupe. Mianowicie pojawia się bicie na kierownicy z różną częstotliwością i różną siłą drgań na kierownicy. Czasem, gdy bicie jest naprawdę mocne na kierownicy towarzyszy temu dźwięk jakby bicia opony i wtedy przy hamowaniu również auto nieco ściąga. Problem ustaje po kilku km (1-2 może mniej),a pojawia się z różną częstotliwością (są dni,że nie ma tego efektu wgl.)
Problem ten mam już od roku, lecz ostatnimi czasy bardziej daje mi się we znaki i czas coś z tym zrobić. Na ostatnim przeglądzie (czerwiec) diagnosta stwierdził,że wszystko jest OK i mogę wymienić gumy stabilizatora co również uczyniłem. Sprawdzałem również pod koniec roku siłę hamowania - lecz komputer wskazał,że obie strony hamują na poziomie 71 i 72%. Problem jest zarówno na 17' jak i 15'

Coś poradzicie ? Na co mogę zwrócić uwagę ? Dodam,że nie posiadam kanału i nie mam możliwości zaglądnięcia pod auto.

EDIT: Zapomniałem wspomnieć,że ubiegłej zimy miałem zapieczony tłoczek co skutkowało większym spalaniem i lekkim przymuleniem auta (brak oznak bicia), oczywiście też felga była zapylona z jednej strony mocniej. Kupiłem zestaw naprawczy i to zrobiłem. Stąd też sprawdzałem na stacji siłę hamowania bo pomyślałem,że może nie odbija do końca czy tego typu historie. Dodam jeszcze,że te drgania pojawiają się podczas jazdy - czyli jadę sobie trasą i naglę drżenie,a po jakimś czasie (bez hamowania) potrafią ustać.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ kierowniczy”