Strona 1 z 1
Wiązka tempomatu
: 1 maja 23, 9:30
autor: Karko
Wiązka tempomatu
: 10 maja 23, 10:32
autor: w0jta5
W M43TU masz osobny sterownik i silniczek z linką do sterowania przepustnicy. Musisz to zdemontować (i sprzedać).
W M52TU tempomat jest całkowicie inaczej realizowany.
Trzeba pinout sterownika silnika sprawdzić i ogarnąć wiązkę kabinową ECU - chyba 3 przewody dokładałem. I zmieniałem czujnik (chyba) sprzęgła.
Bez żadnego kodowania itd, tak zrobiony tempomat działa w M52TU i M54.
Wiązka tempomatu
: 10 maja 23, 10:40
autor: w0jta5
https://www.adamomotorsport.pl/pinout-m52tu
Obadaj sobie retrofit:
https://pl.etk.club/eba_docs/284en.pdf
I na INPIE zobacz czy czujniki sprzęgła i hamulca sa widoczne.
Wiązka tempomatu
: 18 maja 23, 22:56
autor: Karko
w0jta5 pisze: ↑10 maja 23, 10:40
na INPIE zobacz czy czujniki sprzęgła i hamulca sa widoczne.
Tak w inpie po dołożeniu 4 pinów w ecu wykrywa sprzęgło i wciśnięcie hamulca.
Ogólnie problem pojawia się z hamulcem teraz gdyż jest bls i bts z ecu lecz nie wiem gdzie co i jak podpiąć patrzyłem w ms42 pinout to bls ma iść w moduł świateł a bts w switch lecz mając to tak zrobione wciąż nie działa hamulec i przy odpaleniu auta wyskakuje błąd silnika 39. A w momencie kiedy je skasuje i włączę zniw zapłon tempomat się uruchamia aż do odpalenia po odpaleniu od razu kaput i znów błąd 39
Krótko mówiąc
Kostka x16004
Pin 27 podłączyłem pod multifunkcje zielona wtyczka
Pin 23 (chyba) od sprzęgła w switch od sprzęgła
Pin 24 bls do modułu świateł
Pin 28 do switch’a hamulca
Multifunkcja była wcześniej i dziala także tam prócz PINu 27(włączanie tempomatu) z ecu nie musiałem nic wrzucać.
Wiązka tempomatu
: 22 maja 23, 7:41
autor: w0jta5
Błąd 39 to "Włącznik światła hamowania lub test przełącznika światła hamowania"
Być może pomyliłeś przewody lub sam czujnik jest uszkodzony.
Tu masz schemat
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320i-lim/wiring-functional-info/power-train/cruise-control/operation/brake-light-switch/pWBRvj4