Wiatrak chlodnicy, temp silnika 316i N42

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#11

Post autor: adi3d »

Gdyby był termostat to albo auto długi by się nagrzewało albo grzało. Silnik osiąga Mac temp 112 i więcej nie? Może masz jakiś syf w chłodnicy albo wodę zamiast płynu że nie chłodzi. Mi też woda trzyma w okolicy 106 stopni. Ale nie pamiętam przy ilu włącza się wentylator
Tomesky81

#12

Post autor: Tomesky81 »

Jak narazie max jaki zaobserwowalem to 112 stopni. inpa nie wykazuje zadnego bledu o termostscie.
tak jak pisalem wczesniej, wymienialem zbiorniczek wyruwnawczy, moze nie odpowietrzone do konca?
i jeszcze jak spuszczalem plyn z chlodnicy przed wymiana zbiorniczka, to wlalem ten plyn z powrotem, bo byl wymieniany nie dawno.
wiatrak chodi z inpy. Moze byc przyczyna nieodpowietrzenie lub ten plyn?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#13

Post autor: adi3d »

Może problemem nie jest sam płyn a zamulona chłodnica. Możesz kilka razy przeplukac woda cały układ. Błędu o termostatu tam nie będzie nigdy bo to mechaniczny element. Gdy będzie wskazówka id temp wchodzić na czerwone to wtedy możesz podejrzewać termostat. Jeżeli chłodnica jest ciepła gdy auto się nagrzeje do 112 to na pewno in działa. Ale nie wiadomo czy w pełnym zakresie. Może być tak że tylko częściowo się otwiera. Ale najpierw wyplucz cały układ może coś pomoże a nic nie kosztuje.
Tomesky81

#14

Post autor: Tomesky81 »

Jak wyplukac? Jakies rady prosze.
Tomesky81

#15

Post autor: Tomesky81 »

Witam ponownie. Chcial bym uzyskac jakies pomocy odnosnie mojego tematu, napewno sa tacy co sie znaja mega :) Chcialem odpowietrzyc uklad po przyjechaniu do pracy ale niestety cos poszlo nie tak, jak sie bawilem z inpa i teraz nie chce mi odpalaic silnik :D
z takim tematem juz sie spotkalem na forum. nie odpala po diagnostyce inpa.
pozdr
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#16

Post autor: maniek21112 »

Błędy? Pewnie rozsynchronizowałeś ews. Odpowietrza się na zimnym, możesz unieść przód jak masz z tym problem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#17

Post autor: adi3d »

No żeby odpowietrzyc to musisz Poluzowac 2 odpowietrzniki, przy filtrze oleju i drugi przy zbiorniczeku wyrównawczym. Najlepiej po kolei. Włóż sobie jakiś ręcznik pod odpowietrzniki przy filtrze oleju aby nie kapało na alternator. Dopóki będą uciekać bombelki to się odpowietrza. Jak przestaną to depnij mu jeszcze porządnie może coś jeszcze wypchnie powietrza. Na koniec włącz ogrzewanie na Maxa i powtórz jeszcze raz. Ciężko za 1 razem odpowietrzyc więc kolejnego dnia też to zrób. Mi zawsze syczy powietrze kolejnego dnia, ale zakładam że przez lpg układ ma ciężej powietrze przepchać.
Tomesky81

#18

Post autor: Tomesky81 »

Rozsynchronizowalem, dzieki ogarniete :) uklad odpowiertzony w zasadzie nie trzeba bylo. Rozgrzewa sie normalnie, rozgrzalem do 110 i sie nie zalaczyl wiatrak. 75 stopni i wskazowka pion.
- maniek21112 co masz na mysli -
Odpowietrza się na zimnym, możesz unieść przód jak masz z tym problem.
Nie rozumie, mozesz wyjasnic prosze. Dzieki do tej pory. :)

Jeszcze jedno mnie zasatanawia.
Mam automat i jest chlodniczka oleju do skrzyni, po wyciagnieciu zbiurniczka jest termostst tego oleju.
jezeli sie poluzowal? bo troszke plastik sie ukruszyl, ale weszlo bez problemu, tylko czy to by ew mialo wplyw na wiatrak?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

Przecież napisałem, jak uniesiesz przód to łatwiej pozbyć się powietrza z układu. Jeżeli go nie ma to może faktycznie chłodnica nie jest już wydajna, ewentualnie świruje czujnik temperatury na wejściu do chłodnicy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Tomesky81

#20

Post autor: Tomesky81 »

Dzieki.
Nie no jest odpowieyrzony. Robilem to nie raz i nie bylo problemu. Czujnik temp wody? Przeciez pokazuje temp.
A ten termostat oleju moze miec wplyw na wiatrak? Prosze o jakas odpowiedz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”