Wiatrak chłodnicy nie wyłącza się

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
COBRA
Bywalec forum
Posty: 198
Rejestracja: 31 paź 10, 19:22
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: inowrocław

#21

Post autor: COBRA »

200pln za robotę ,to mam pytanie jak go zdemontowac bo czeka mnie to samo ,ale myślę że sobie sam
z nim poradzę. U mnie jest taki objaw ,że jak auto osiągnie odpowiednią temperaturę wentylator próbuje
ruszyc ale tylko góra 1cm i stoi dodam ,że po włączeniu klimy jest kompletnie martwy :unknown:
Chacin
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 12, 11:19
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Góra Kalwaria

#22

Post autor: Chacin »

tomekp254 pisze:dzis to juz po sprawie.siadl wiatrak(modul ponoc jest nierozbieralny) bylem u mechaniorow wroclaw psary (stando) panowie proponowali uzywany za okolo 700pln+200 :crazy: robocizny albo nowy za 1600pln :P podzienkowalem i odjechalem. w zwyklym warsztacie za nowy 480plus robocizna. dziwna sprawa z wentylatorem padl tak z sekundy na sekunde chociaz wczesniej nie mialem problemu z tym.trudno stalo sie i teraz trzeba naprawic.dzieki za odpowiedz pozdro :good:
Niestety "ten typ tak ma" nie przemyśleli dobrze konsrukcji samego modułu a dokładniej chłodzenia go. Powinien być w innym miejscu albo od razu powinni wykonać obudowę z aluminium tak jak w nowszym modelu. Moduł jest rozbieralny, wiem to bo sam rozbierałem, tylko robią go tak aby utrudnić zadanie czyli zalewają go silikonem, no chyba że masz zalany jakimś plastikiem to inna sprawa. Poszukaj używki na alledrogo bo czasami można wyrwać za mniej niż 150zł sam moduł a nawet w podobnej cenie razem z wiatrakiem, tylko szukaj w aluminiowej obudowie bo taki też może zaraz się przepalić. chyba że chcesz mieć gwarancje to kup nowy zamiennik lub ori bosch za chyba 800zł w inter carsie.
Chacin
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 12, 11:19
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Góra Kalwaria

#23

Post autor: Chacin »

COBRA pisze:200pln za robotę ,to mam pytanie jak go zdemontowac bo czeka mnie to samo ,ale myślę że sobie sam
z nim poradzę. U mnie jest taki objaw ,że jak auto osiągnie odpowiednią temperaturę wentylator próbuje
ruszyc ale tylko góra 1cm i stoi dodam ,że po włączeniu klimy jest kompletnie martwy :unknown:
Za 200zł można trafić wentyltor więc warto pojeździć i poszukać jak masz jakieś szroty niedaleko siebie.
Na samym początku zakręć ręką sam wiatrak i jak lekko się kręci bez żadnych wyczuwalnych oporów musisz go wyjąć w następujący sposób, jak jest wyczuwalny opór to silnik wentylatora co raczej się nie zdarza.
Demontujesz w następujący sposób: Po twarciu maski musisz zdjąć ten łapacz powietrza jest przyszepiony na 4 spinki, oczywiście odpiąć też wtyczkę. Ukazuje Ci się wiatrak stojąc przodem do auta w lewym górnym rogu jest śruba na torx a w prawym spinka po uporaniu się z tymi dwiema przeszkodami łapiesz za obudowę i ciągniej do góry. Jako że masz 6 garków na wysokości modułu zblokuje się i musisz delikatnie nagiąć obudowę od vanosa i jest już na świeżym powietrzu. Odkręć moduł i sprawdź styki w pierwszej kolejności bo mogą być zaśniedziałe i być może wystarczy je tylko wyczyścić.
COBRA
Bywalec forum
Posty: 198
Rejestracja: 31 paź 10, 19:22
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: inowrocław

#24

Post autor: COBRA »

dzięki za podpowiedź,dzisiaj sprawdzałem czy do sterownika dochodzi napięcie po włączeniu klimy,
i okazało się że na dwóch grubych przewodach jest stałe + i - natomiast na tym trzecim przewodzie
nie dochodzi napięcie,morze to wina przekaźnika tylko gdzie go znajdę ?
Chacin
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 12, 11:19
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Góra Kalwaria

#25

Post autor: Chacin »

COBRA pisze:dzięki za podpowiedź,dzisiaj sprawdzałem czy do sterownika dochodzi napięcie po włączeniu klimy,
i okazało się że na dwóch grubych przewodach jest stałe + i - natomiast na tym trzecim przewodzie
nie dochodzi napięcie,morze to wina przekaźnika tylko gdzie go znajdę ?
Dokładnie dwa grube to zasilanie a ten cienki przewód to sterownie, i nie wiem skąd on wychodzi ale obstawiam że, z jakiegoś komputera który zbiera dane z czujnika temperatury (w przypadku gdy masz jeden wiatrak elektryczny bez visco) i czujnika ciśnienia klimatyzacji. A przekaźniki masz za schowkiem pasażera i pod maską w prawym górnym rogu komory silnika.
COBRA
Bywalec forum
Posty: 198
Rejestracja: 31 paź 10, 19:22
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: inowrocław

#26

Post autor: COBRA »

mam instrukcję sam naprawiam ,ale tam nic konkretnie o rozmieszczeniu przekaźników nie ma ,
a gdybym zapodał na ten trzeci przewód 12v na krótko?
Chacin
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 12, 11:19
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Góra Kalwaria

#27

Post autor: Chacin »

Wiatrak jak zakręcisz ręką to lekko się kręci?
Zanim będziesz kombinował to zrób tak jak pisałem wyżej, wyciągnij cały wiatrak i zobacz wszystkie styki czy czyste i sprawdź na węch bo jak spalony moduł to czuć charakterystyczny zapach spalonej elektroniki.
Jeżeli jest coś nie tak z modułem, jakiś układ spalony np. tranzystor, to podanie napięcia na kabel sterujący nic Ci nie da.
COBRA
Bywalec forum
Posty: 198
Rejestracja: 31 paź 10, 19:22
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: inowrocław

#28

Post autor: COBRA »

dzisiaj podłączyłem używkę cały wentylator ze sterownikiem ----------działa
okazało się ,że jednak sterownik padł ,wentylator działa po podaniu 12v bezpośrednio
używka za kpl 250 PLN
Chacin
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 12, 11:19
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Góra Kalwaria

#29

Post autor: Chacin »

Cena jeszcze do przyjęcia. To tak jak myślałem że sterownik. Typowa usterka w tych autach.
tomekp254
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 13 sie 11, 15:16
BMW: e46 320d 150km sedan/limuzyna
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: wroclaw/wisznia mala

#30

Post autor: tomekp254 »

A ja dodam tylko tyle ze można kupić sam moduł z bmw serii 1 i smiga jak nowe
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”