Wentylator ? Uszkodzony układ chłodzenia ? 320i 150km
-
- Bywalec forum
- Posty: 97
- Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
- BMW: 323Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Okolice Kozienic
Panowie wczorajsza sytuacja z bmw mnie trochę martwi, będą w warszawie delikatne korki auto zaczęło szarpać, zapalił się check myśle wyjadę z miasta będzie dobrze dobra jadę, jedne światła drugie patrze na tem a ta zaczyna rosnąć, w pełni stresu czekam na zielone i odrazu na pierwszą lepszą stacje tem weszła delikatnie na czerwone pole, natychmiast zgasiłem. Schlodzilem silnik włączając na maxa ciepło klimatyzacje tem spadła do pionu, poczekałem jeszcze ze 30-40min uzupełniłem braki płynu chłodniczego bo na gorącym chciałem otworzyć i trochę wywalił, następnie trochę odpowietrzylem naciskając węże. Teraz moje pytanie ponieważ domyślam się że wina leży po stronie wentylator chłodnicy.. jak go sprawdzić ? Mam jeden wiatrak między chłodnica a silnikiem ? Czy check mógł odłączyć wentylator ? Czy chwilowe wejście temperatury na czerwone mogło coś uszkodzić ?
Zatrzymałeś się niezwłocznie po wjechaniu wskazówki na czerwone pole, więc prawidłowo. Nic się pewnie nie stało. Gorzej jakbyś jechał dalej.
Miałem kiedyś podobną sytuację, ale w e36. We Wrocławiu stałem w korku, a laska z pasa obok krzyczy przez szybę, że coś mi cieknie spod auta i faktycznie, wskazówka poszła na czerwone pole (nie zauważyłem nic), ale natychmiast zjechałem na bok, poczekałem aż ostygnie, uzupełniłem płyn, bo było pusto i jakoś się doczołgałem do celu. W tym przypadku winny był właśnie wiatrak. Z silnikiem nic się wtedy nie stało na szczęście.
jak masz możliwość podpięcia pod kompa, to w INPA sprawdzisz czy wiatrak się załącza w ogóle.
Miałem kiedyś podobną sytuację, ale w e36. We Wrocławiu stałem w korku, a laska z pasa obok krzyczy przez szybę, że coś mi cieknie spod auta i faktycznie, wskazówka poszła na czerwone pole (nie zauważyłem nic), ale natychmiast zjechałem na bok, poczekałem aż ostygnie, uzupełniłem płyn, bo było pusto i jakoś się doczołgałem do celu. W tym przypadku winny był właśnie wiatrak. Z silnikiem nic się wtedy nie stało na szczęście.
jak masz możliwość podpięcia pod kompa, to w INPA sprawdzisz czy wiatrak się załącza w ogóle.
-
- Bywalec forum
- Posty: 97
- Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
- BMW: 323Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Okolice Kozienic
Tak dość szybko zareagowałem bo jak wiedziałem to dopiero weszło na czerwone pole. Może któryś z mechaników w okolicy będzie miał kompa żeby podpiąć i sprawdzić. A może macie jakieś sposoby jak sprawdzić bez podpinania ? Check mógł wyskoczyć przez zużyte świece ? Od czasu gdy mam gaz czyli około 700km 2 raz zdarzyło mi się aby samochodów szarpał i przerywał, dziś już kupiłem nowe świece pod wieczór będę montować.
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Check zapala się jeżeli jest pogorszony skład spalin. Może masz źle wyregulowany gaz. Podobno na LPG potrafi się ta kontrolka zapalać. Jeżeli nie zmieniałeś wogóle świec to można je wymienić pamiętaj aby były do auta z LPG.
Warto tez sprawdzić przepływkę może ona szwankuje.
Warto tez sprawdzić przepływkę może ona szwankuje.
-
- Bywalec forum
- Posty: 97
- Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
- BMW: 323Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Okolice Kozienic
Świece wymienione, auto nie szarpie już tak jednak nadal delikatnie lecz wydaje mi się że to wina tuleji w dyfrze ponieważ podszarpuje przy zmianie na 2 i 3. Co do przepływki to przypomina mi się że na początku gdy wywalalo checka to wyjmowałem i wkładałem filt powietrza oraz odpinałem przeplywke i potem check ginoł, teraz to już nie działa.
Edit.//
Po wymianie świec, na drugi dzień check zginął samoczynnie, teraz mi się przypomniało że jak montowałem gaz to gazownik mi powiedział że założy mi sterownik który sam będzie kasować błędy check, z racji tego że mieszkam w małej miejscowości nie stoję w korkach, czy mogę sprawdzić czy sytuacja z wzrostem temperatury ponad pion w ten sposób że rozgrzany samochodów zostawię na biegu jałowym na ok 5 min ? Oczywiście w miedzy czasie będę kontrolować temperaturę i wraz czego wyłączę silnik lub zacznę jechać by schłodzić ? Czy to będzie bezpieczne czy po prostu od razu jechać na kompa do mechanika ?
Edit.//
Po wymianie świec, na drugi dzień check zginął samoczynnie, teraz mi się przypomniało że jak montowałem gaz to gazownik mi powiedział że założy mi sterownik który sam będzie kasować błędy check, z racji tego że mieszkam w małej miejscowości nie stoję w korkach, czy mogę sprawdzić czy sytuacja z wzrostem temperatury ponad pion w ten sposób że rozgrzany samochodów zostawię na biegu jałowym na ok 5 min ? Oczywiście w miedzy czasie będę kontrolować temperaturę i wraz czego wyłączę silnik lub zacznę jechać by schłodzić ? Czy to będzie bezpieczne czy po prostu od razu jechać na kompa do mechanika ?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 10 Odpowiedzi
- 2128 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DawCza
-
- 3 Odpowiedzi
- 2790 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 2 Odpowiedzi
- 704 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mr-Z_spec
-
- 23 Odpowiedzi
- 8305 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 0 Odpowiedzi
- 1083 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Neas
-
- 2 Odpowiedzi
- 855 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BlackOver229
-
- 3 Odpowiedzi
- 3058 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: e46series
-
- 0 Odpowiedzi
- 557 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sebolubek
-
- 2 Odpowiedzi
- 1593 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
-
Układ chłodzenia m47n dziwne zachowanie pływaka cd2
autor: DwaLitryPL » » w Układ chłodzenia i ogrzewania - 1 Odpowiedzi
- 1465 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DwaLitryPL
-