Webasto Thermo & Comfort SE

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
stachuu0
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 28 wrz 14, 21:26
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#1

Post autor: stachuu0 »

Witam.
Wczoraj zakupiłem E46 i znalazłem coś takiego.
Obrazek
Proszę o informację tego urządzenia.
Czytałem, że były montowane 3 rodzaje tego "czegoś", m.in. podgrzewacz elektryczny i spalinowy.
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#2

Post autor: Roki »

Postaraj sie odczytaj z naklejki jaka masz wersje.ThermoTop c czy d czy E czy C/D+E.Ta wersja c/d+e miala opcje dogrzewania wnetrza jak dolozysz troche kabelkow itp.Dokladniej nie powiem o co chodzi ale mozna ja nawet aktywowac smsem.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
stachuu0
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 28 wrz 14, 21:26
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#3

Post autor: stachuu0 »

Po rozłożeniu zagiętego fragmentu naklejki widzę tylko puste pole, więc wnioskuję, że jest to zwykła wersja C.
Opłaca się w ogóle to przywracać do życia? Na jakiej zasadzie działa rozruch tego urządzenia?
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#4

Post autor: Młody90 »

kolego najlepiej jak napiszesz do kolegi trandolf on ogarnia te podgrzewacze , powie Ci co z czym sie je ,sam do niego sie zglosze pozniej bo mozna za pomoca sterownika bram wlaczyc takie webasto ;)
macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#5

Post autor: macias1311 »

kolego to będzie ogrzewanie postojowe.
Jak masz to opłaca się przywrócić do życia.
Powinieneś mieć do tego pilota i wyswietlacz w aucie żeby ustawić to ustrojstwo.
Chyba że masz tak jak ja na telefon. Zapytaj się poprzedniego właściciela.
Przed wyjściem do pracy włanczasz sobie na 10min i wchodzisz do ciepłego auta.
Taki osprzęt kpl. na allegro chodzi nawet ok 2tyś. więc rób jak możesz.
Pozdrawiam
stachuu0
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 28 wrz 14, 21:26
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#6

Post autor: stachuu0 »

Niestety, ale do samochodu nie dostałem żadnych pilotów, ani wyświetlaczy.
Skontaktować się z właścicielem za bardzo nie mam jak, ponieważ samochód został sprowadzony z Niemiec i kupiony od handlarza.
Sterowanie za pomocą pilota do bramy bardzo by mi odpowiadało, ponieważ takowy posiadam i jest w nim jedno wolne miejsce do zakodowania. :)
Znalazłem jeszcze na kielichu naklejkę z poprzednich lat, która podaje inną specyfikację urządzenia i model Z/C, już sam nie wiem czym się kierować:
- kielich:

Obrazek,

- podgrzewacz:

Obrazek

Napisałem również do użytkownika trandolf z prośbą o zainteresowanie wątkiem.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#7

Post autor: Młody90 »

lepiej z nim na PW pisać, zawsze odpisze i zna sie na rzeczy ;).
Wyslesz mu,on Ci go przeswietli od A-Z pod katem przepalonych plytek,sciezek itd.. zaprogramuje webasto, no i podesle schemat co i jak podlaczyc ;)
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#8

Post autor: trandolf »

W silnikach benzynowych webasto to rzadkość, więc trzeba by sprawdzić za pomocą INPA, czy piecyk wpięty jest w K-line i można go diagnozować. W dieslach działa jako dogrzewacz silnika i zawsze jest wpięty w diagnozę, w tym wypadku jest raczej dołożony i może nie być wpięty do diagnozy, ale trzeba sprawdzić. Jeśli komputer nie pomoże, to możesz spróbować odpalić sam piecyk podając masę na pin3 wtyczki tej 6-cio pinowej, albo 12v na pin1, trzeba sprawdzić, która opcja zadziała, oczywiście na wtyczce dwupinowej powinno być napięcie. A czy reszta układu jest sprawna, to się okaże, bo po wystartowaniu piecyka panel klimatronika powinien się uruchomić i zacząć dogrzewać kabinę. Jeśli piecyk tylko zacznie hałasować, a nie będzie się nagrzewać, to trzeba niestety podpiąć komputer, żeby zobaczyć co go boli. Leć po instalacji od piecyka, może znajdziesz w kabinie jakiś włącznik od niego, albo wtyczkę do "jajka" w kabinie. Jeśli piecyk jest analogowy i odpalisz go przez podanie sygnału, to dołożenie sterownika do bram pozwoli na zdalne odpalanie webasto.
stachuu0
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 28 wrz 14, 21:26
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#9

Post autor: stachuu0 »

Mam jeszcze dwa pytania:
Co jeżeli nie mam klimatronika?

Co do INPA -
Mam dostęp do komputera diagnostycznego Magneti Marelli
Obrazek
Da radę tym zdiagnozować webasto?
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#10

Post autor: trandolf »

Jeśli nie masz klimatronika, to nic nie szkodzi, webasto po odpaleniu ma uruchomić panel klimatyzacji, w tym wypadku na ostatnich ustawieniach, czyli usłyszysz pracę dmuchawy.
A jak ten komputer radzi sobie z BMW, to nie wiem, jak masz do wyboru webasto od BMW i sprawdzałeś, że działa na innym BMW, to OK, ale jak pewny nie jesteś, to poszukaj w okolicy kogoś z INPA, albo sprawdź przynajmniej, czy pin2 we wtyczce 6pin jest zajęty, czy wolny, bo to jest pin diagnostyczny. Jeśli jest wolny, znaczy, to, że połączyć się możesz tylko bezpośrednio wpinając się w sterownik, i żaden komputer wpinany pod OBDII nie pomoże.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”