Wątpliwości przed zakupem

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
picek
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 7 gru 20, 16:56
BMW: na razie brak
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#11

Post autor: picek »

HoQ pisze: 8 gru 20, 12:23 Ad 2: Nie bać się. Ale dla pewności odłożyć 10k na remont :P Wszystko zostało napisane wyżej. Zastanów się też dobrze czy bardziej podoba Ci się przedlift czy polift, żebyś za dwa miesiące nie googlał "jak przerobić przedlifta na polifta". Zdecydowanie więcej przedliftów jeździ z M52, więc wybór budy w jakimś stopniu determinuje wybór silnika.
Szczerze: nie ma dla mnie różnicy między przedliftem a poliftem wizualnie. Podoba mi się głównie linia auta w coupe, a ta została taka sama. Jak bym miał brać pod uwagę jakiś czynnik wizualny to będzie raczej kolor niż wersja liftingowa ;)
HoQ pisze: 8 gru 20, 12:23 Dużo ważniejsza jest historia napraw, żebyś wiedział co już zostało zrobione, a co Cię czeka. Bo rzeczy które trzeba zrobić w E46 żeby mieć spokojną głowę trochę jest, a większość z nich kosztuje więcej niż przeciętny Matiz na chodzie, więc ma to wpływ na całkowite koszty zakup + serwis przez pierwsze 1-2 lata.
Co masz konkretnego na myśli? Jakby nie patrzeć to jest 20 letnie auto więc spodziewałbym się, że rzeczy trzeba będzie po prostu robić jak w każdym gracie...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

picek pisze: 8 gru 20, 12:25 Swoją drogą mnie się akurat m-rzeczy niespecjalnie podobają, zwłaszcza zderzaki i grille...
Grill w aucie z m-pakietem jest taki sam jak bez niego.
Szczurson pisze: 8 gru 20, 9:54 Maniek 3:33, czy Ty kiedykolwiek śpisz w ogóle? :D
Będziesz miał trójkę małych dzieci to się dowiesz dlaczego :D a tak poza tym to mam tu spore zaległości :P
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#13

Post autor: HoQ »

picek pisze: 8 gru 20, 12:56 Co masz konkretnego na myśli? Jakby nie patrzeć to jest 20 letnie auto więc spodziewałbym się, że rzeczy trzeba będzie po prostu robić jak w każdym gracie...
No i na start to bardzo dobre podejście, niestety mnóstwo ludzi oczekuje niezawodności w 20-letnim aucie tylko dlatego że kupiło auto ze znaczkiem. A tak de facto, to że 20 letni grat ma znaczek, nie oznacza jakoś kosmicznie mniejszej awaryjności, tylko droższe części, a dodatkowo w BMW oszczędzanie na częściach mści się okrutnie - stosuje się albo OEM albo topowe zamienniki, nie dlatego że tanie zamienniki hańbią "zacną" markę, tylko często zwyczajnie nie działają i płacisz dwa razy - najpierw za tanią część, potem za działającą.

Tak na szybko z grubszych rzeczy które w końcu na pewnym etapie życia E46 trzeba zrobić i albo ktoś już je zrobił, albo zrobisz je sobie Ty:

- wymiana właściwie całego układu chłodzenia (profilaktycznie dobrze wymienić pompę wody, a z cyklu jak już tam jesteś, to: termostat, chłodnica, bo lubi puchnąć na dole, napęd wiatraka, wszystkie plastikowe złączki i przewody, słynny pękający zbiornik wyrównawczy z korkiem i czujnikiem) - zrobisz raz kompleksowo, masz spokój na dłuuugie lata
- regeneracja maglownicy
- wymiana / ewentualnie regeneracja Disy
- wymiana odmy
- wszelkiej maści cieknące uszczelki - pokrywy zaworów, podstawy filtra, miski olejowej
- regeneracja Vanosa
- wymiana gum dolotu bo pękają od samego patrzenia na nie
- mogą ale nie muszą się pojawić problemy z przepływką, cewkami, sondami lambda (są 4), czujnikami położenia wału / wałka
- do tego pierdoły typu parciejąca uszczelka podszybia, opornik (jeż) nagrzewnicy i parę innych pomniejszych / tańszych pierdołek, które prędzej czy później padną

A poza tym jak w każdym innym aucie - zawieszenie czy sprzęgło nie są wieczne.

Napewno zapomniałem o czymś, ale to takie najczęstsze sprawy. Żeby nie było: nie straszę i nie zniechęcam, wręcz przeciwnie :) Nie jest powiedziane że będziesz musiał zrobić choćby połowę z nich, ale lepiej mieć świadomość co może wyskoczyć. No i może Ci to posłużyć jako lista tematów do rozmów z właścicielem fury, którą oglądasz ;)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#14

Post autor: kosteg »

HoQ pisze: 8 gru 20, 12:23 Daleko mi do linczowania kogokolwiek i obojętne co każdy z nas myśli, to patrząc na ceny E30 i E36 coupe w sensownym stanie, można oczekiwać że 330Ci z fabrycznym m-pakiem będzie tracić bardzo niewiele, a może przyjdzie jeszcze czas że zacznie zyskiwać, bo ludzie zwyczajnie ich szukają, a jest ich coraz mniej, co nakręca popyt i śrubuje ceny.
Dobra - źle się wyraziłem. Nie opłaca się brać tych za 25 czy 30 bo one zapewne nie specjalnie przybiorą w najbliższym czasie na wartości. Zadbane coupe czy cabrio z fajnym silnikiem i wyposażeniem (w normalnej cenie) faktycznie może z czasem być inwestycją (choć na zwroty wielu procent bym nie liczył)
picek pisze: 8 gru 20, 12:25 To akurat zauważyłem, niemal jak 'vin polizei' z filmików Motobiedy Swoją drogą mnie się akurat m-rzeczy niespecjalnie podobają, zwłaszcza zderzaki i grille... Jedyne co to sportowe fotele przekonują mnie bardziej niż te zwykłe.
Fakt posiadania foteli nie musi łączyć się z czymkolwiek związanych z eM. U mnie np czarny sufit wraz z oświetleniem był widzimisie pierwszego właściciela. Sporty sam dokładałem bo dla mnie fabryczne "krzesełka" to jakieś zupełne nieporozumienie. Też jestem "anty eM" i u siebie mam tylko zimowe felgi z mpasztetu (ale bez znaczków :) )
scghost pisze: 8 gru 20, 12:43 w e46 czyms normalnym jest dokladanie rzeczy do bieda wersji bo elementy wyposazenia dodatkowego sa jak klocki lego (tzn. te oryginalne)
na tym forumto chyba zaden egzemplarz nie jest zgodny z vinem
Faktycznie fajnie uzupełnia się graty. Dla mnie to takie "personalizowanie" uzywanego auta. Robiłem to w zasadzie w każdym swoim aucie.
Obrazek
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#15

Post autor: yampik »

może nie vinowa polcija :d
ale warto zobaczyć czy kierę od nowości ma po dobrej stronie ;p (ta ma ok ;p)
VIN: WBABN51050JT64525
Type code: BN51
Model: 330CI (EUR)
E-F-R series: E46 2
Series: 3
Type: COUPE
Steering: LL
Doors: 2
Engine: M54
Displacement: 3.00
Power: 170 (231 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 317 - ORIENTBLAU METALLIC
Upholstery code: Q9LT - LEDER MOSAIK/WAL
Prod.date: 2001-03-14
S169 EU3 exhaust emissions standard
S210 Dynamic stability control III
S225 Deleted, sports suspension
S249 Multifunction f steering wheel
S255 Sports leather steering wheel
S358 Climate comfort windscreen
S375 BMW LA wheel, double spoke 79
S403 Glass roof, electrical
S423 Floor mats, velours
S438 Fine wood trim
S458 Electr. front seat adjustment
S473 Armrest front
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S661 Radio BMW Business (C43)
S672 CD changer for 6 CDs
S785 White direction indicator lights
S832 Battery in luggage compartment
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation
S945 CONSIDERATION OF PRICE DEPENDENCY
To auto zdecydowanie z miernikiem bym oglądał.
Może zdjęcia ale zwłaszcza lewą stronę :)

+Fotel kierowcy wygląda na 400-450+ :) ;p
picek
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 7 gru 20, 16:56
BMW: na razie brak
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#16

Post autor: picek »

Wow, dziękuje wszystkim za cenne uwagi!
maniek21112 pisze: 8 gru 20, 13:30 Grill w aucie z m-pakietem jest taki sam jak bez niego.
a widywane na ulicy grille z trzema paseczkami w M-kolorach to jak rozumiem nie m-pakiet tylko hard-bass-tuning? (
HoQ pisze: 8 gru 20, 13:42 A tak de facto, to że 20 letni grat ma znaczek, nie oznacza jakoś kosmicznie mniejszej awaryjności, tylko droższe części, a dodatkowo w BMW oszczędzanie na częściach mści się okrutnie - stosuje się albo OEM albo topowe zamienniki, nie dlatego że tanie zamienniki hańbią "zacną" markę, tylko często zwyczajnie nie działają i płacisz dwa razy - najpierw za tanią część, potem za działającą.
stosowania tanich zamienników już się oduczyłem. Jest spoko jak OEM trzyma jakość, znam przykłady że do starszych aut innych marek nawet ASO sprzedają kiepskie czści
HoQ pisze: 8 gru 20, 13:42 No i może Ci to posłużyć jako lista tematów do rozmów z właścicielem fury, którą oglądasz
Lista jest rewelacyjna, dziekuję! na pewno sie przyda. Swoja drogą widzę, że przypadłości niespecjalnie różne od innych aut w tym wieku, choć układem chłodzenia jestm nieco zdziwiony -- z drugiej strony w każdym aucie do tej pory zmieniałem... Swoją drogą, pompa wody nie jest na rozrządzie jak rozumiem? A, i jak jest z odpowietrzaniem? Bo gdzieś mi mignęło, że ludzie mają przeboje z tym...
yampik pisze: 8 gru 20, 16:51 To auto zdecydowanie z miernikiem bym oglądał.
Może zdjęcia ale zwłaszcza lewą stronę
Ja z miernikiem jesteśmy nierozłączni na zakupach :lol: Swoją drogą, dużo jest aut zupełnie bez historii przycierek? Jak oglądałem inne modele w tym wieku to nawet na kawałki szpachli nie zwracałem specjalnej uwagi o ile się nie łuszczyło i nie wyglądało na kiepskie wykonanie bo dochodziłem downiosku że jak będę szukał perełki to nigdy nie znajdę nic, a już na pewno nic na co mnie stać...

Jeszcze raz dzięki wszystkim za porady -- widzę że internetowa społeczność bawarczyków to fajna kompania, a to też w sumie ważne w zakupie takiego auta!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

W tej 330ci jest standardowy problem z wiszącą uszczelką, przykry to widok niestety, przycisk szyby kierowcy trochę się rozpadł; załatw foto pod maską, ale już jest plus za odpowiednie reflektory :good:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#18

Post autor: HoQ »

picek pisze: 8 gru 20, 18:54 Swoją drogą, pompa wody nie jest na rozrządzie jak rozumiem? A, i jak jest z odpowietrzaniem? Bo gdzieś mi mignęło, że ludzie mają przeboje z tym...
Niet, napęd z paska osprzętu, dostęp dosyć prosty. Odpowietrzanie niektórym sprawia problemy, aczkolwiek ja się trzymam jednej metody i problemu nigdy nie miałem. Jak już będziesz na tym etapie, czego Ci życzę ;) to pogooglaj albo pisz, na forum napewno ktoś podpowie.
picek pisze: 8 gru 20, 18:54 Swoją drogą, dużo jest aut zupełnie bez historii przycierek?
Np moja jest (w sumie to była do zeszłego miesiąca) w oryginale i poprzednia oprócz jednego błotnika też była, więc nie jest to nie realne, a nie szukałem miesiącami. Myślę że mimo wszystko zadbanych nie bitych aut jest sporo, ale do poszukiwań takowej sztuki życzę duuużo cierpliwości.
picek
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 7 gru 20, 16:56
BMW: na razie brak
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#19

Post autor: picek »

a jeśli można spytać, co sądzicie o tej?
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-330ci-piekna-bez-rdzy-ID6DtTi8.html
geograficznie niedaleka poprzedniej ;)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

Kiera zmieniła położenie.

WBABN52010JU63096
Type BN52
Model 330ci
Market Europe
Development Code E46 (2)
Chassis Coupe
Steering right
Doors 2
Engine M54
Displacement 3.00 l
Power 170 kW
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission manual
Color Topas-blau - 364
Upholstery Stoff Tex 2000/anthrazit - J1AT
Manufacturer BMW AG
Production Plant Regensburg, Germany
Production Date 2001-10-05
249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad
302 Alarm System Alarmanlage
403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch
428 Warning Triangle Warndreieck
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
441 Smokers Package Raucherpaket
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory
474 Armrest Front, Deletion Armauflage Vorn, Entfall
495 3. Headrest Rear Centre 3. Kopfstuetze Hinten
502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
520 Foglights Nebelscheinwerfer
521 Rain Sensor Regensensor
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
550 On-board Computer Bordcomputer
650 Cd Player Cd-laufwerk
661 Radio Bmw Business Radio Bmw Business
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds Cd Wechsler 6-fac
785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten
789 M Lt/aly Wheels With Mixed Tyres M Lm-raeder Mit Mischbereifung
812 England Version England/irland Ausfuehrung
832 Battery In Luggage Compartment Batterie Im Kofferraum
853 Language Version English Sprachversion Englisch
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
877 Deletion Cross-over Operation Ueberkreuzbedienung Entfall
880 English / On-board Documentation Englisch / Bordliteratur
995 Change Ban Aenderungssperre
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”