Walka z kierownicą

pawlo3253
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 lut 20, 6:14
BMW: E46 320 d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Rożnowice

#1

Post autor: pawlo3253 »

Witam. Temat dotyczy walki z nieodbijajaca kierownicą w 320d. Kierownica odbija tylko na jakieś 80 %. Wymienione zawieszenie przód całe (amortyzatory, sprężyny, poduszki z łożyskami, laczniki, wahacze, koncowki, drążki, gumy na stabilizatorze) Zbieżność ustawiona, auto jedzie prosto, mimo to auto po skręcie całkiem nie wraca, a po wyjściu z zakrętu samochód jakby ściągało na stronę skrętu a po chwili wraca do prostej jazdy. Chciałem zrobić geometrie ale pan mi powiedział że w E46 to tylko jeżeli mi zabezpieczenia na poduszkach skasuje. Myślałem, że może to źle skasowany luz na maglu ale śrubę znowu cofnalem i nic się nie zmieniło. Nie ma już pomysłu co to może być. Pomóżcie bo ręce opadają
Bemben
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 17 paź 13, 7:46
BMW: 330CiT
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: J-w
VIN: jt66708
Płeć:

#2

Post autor: Bemben »

Jezeli to wszystko wymieniles, a nie pomoglo to moze maglownica?
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#3

Post autor: medoff »

Ta geometria może pomoże, może nie. Ale w tych autach tak się ustawia. poprzez wybicie tego cycka w mocowaniu amora. Przecież to nic złego
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1554
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

pawlo3253 pisze: 4 lut 20, 6:56 Chciałem zrobić geometrie ale pan mi powiedział że w E46 to tylko jeżeli mi zabezpieczenia na poduszkach skasuje.
Jak brak regulacji to to poprawna droga.

A ja w inną stronę - jakie masz et felg, ich szerokość i jakie na tym szerokie masz opony?
Obrazek
pawlo3253
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 lut 20, 6:14
BMW: E46 320 d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Rożnowice

#5

Post autor: pawlo3253 »

Mam stalówki i zimowe, 205/60 r16 .. dzisiaj podczas jazdy zauważyłem że po skręcie w prawo (cały skręt) i po odbiciu kiery do 0 auto dalej idzie w prawą stronę, mimo iż kiera jest na prosto.. łożyska w mcpersonie sprawdzałem na postoju i kręcą sie, nie mam oporu tam.. Chyba trzeba się pogodzić z tym że magiel do roboty..
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1554
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

pawlo3253 pisze: 4 lut 20, 16:58 Mam stalówki i zimowe, 205/60 r16
Bardziej istotne ET niż materiał. Przy małym et i szerokiej oponie mogą się podobne cyrki dziać gdy pompa niedomaga.
Jeśli jednak są to dość wąskie i standardowo rozstawione koła to magiel do weryfikacji i pewnie remontu.
Obrazek
pawlo3253
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 lut 20, 6:14
BMW: E46 320 d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Rożnowice

#7

Post autor: pawlo3253 »

Właśnie tego się obawiałem ale na razie poczekam do zmiany na letnie alufelgi, bo magiel jak na razie suchy, a po wymianie zobaczę jak się będzie zachowywać. A tak z innej beczki, czy stan zużycia opon i ich wiek będą miały jakiś znaczący wpływ na wracanie kierownicy? Bo od dawna mnie to zastanawia, czy to ma jakieś powiązania.
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#8

Post autor: szymon111 »

Mam podobny problem w związku z czym chciałem wymienić łącznik kolumny. W innym aucie miałem tak że kierownica nie wracała bo krzyżak w jednej osi był zatarty, ale wtedy kierownica raz chodziła lekko raz ciężko, zależnie od ustawienia krzyżaka.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1554
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#9

Post autor: kosteg »

pawlo3253 pisze: 4 lut 20, 19:11 A tak z innej beczki, czy stan zużycia opon i ich wiek będą miały jakiś znaczący wpływ na wracanie kierownicy? Bo od dawna mnie to zastanawia, czy to ma jakieś powiązania.
Szerokie slicki pewnie mają wpływ. Reszta raczej niewielki.
Obrazek
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ kierowniczy”