Walenie na 1 2 3 biegu E46 2.2 320i

Chęsjo
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 7 wrz 19, 23:35
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#1

Post autor: Chęsjo »

Witam,od poczatku zakupu zmagam sie z waleniem/stukami przy zmianie biegów do 3.Tuleje na dyfrze wymienione,niby lekko pomogło,ale nadal wali.Podpora i przegub w dobrym stanie.Na 1 biegu jak sie wrzuci na wyzsze obroty to tak jakby przyspiesza i nie(zbiera sie;przestaje i tak az do zmiany biegu). Dzisiaj odwiedziłem juz 3 mechanika bo kazdy ugina rece i nie wie co jest.Otoz ten mechanik stwierdził,że dyfer do wymiany.Tutaj moje pytanie czy faktycznie trzeba az caly dyfer zwalac?Czy moze jest to kolejna jakas tuleja i są luzy🤔
Na biegu 4-5 jest normalnie.Na 1,2,3 jest to taki podwójny stuk jakby.
Dziękuję bardzo za odpowiedź
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#2

Post autor: Err »

Jeśli zbiera się i przestaje to raczej nie wina żadnej tulei, możesz mieć wywalone półosie lub dyfer, może uślizguje się sprzęgło. chyba że coś z silnikiem.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Chęsjo
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 7 wrz 19, 23:35
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#3

Post autor: Chęsjo »

Z silnikiem na pewno niee.Sprzeglo wymieniane.Te zbieranie jest tylko na 1 biegu.Dziwna sytacja z tym.Tak jak wspomnialem po wymianie tulei juz nie wali tak mocno,ale zeby od razu dyfer zwalac 🤷‍♂️
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#4

Post autor: tomx »

Może podpora wału jest już rozlatana? Ale jak ktoś robił tujele dyfra to raczej spojrzałby na podporę również
Chęsjo
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 7 wrz 19, 23:35
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#5

Post autor: Chęsjo »

Tak,patrzyli na podpore wału i na przegub na wale i że wszytsko ok.Juz nie wiem co może być.🤷‍♂️
e46series
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 19, 21:13
BMW: 320i -330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDAŃSK
VIN: CE02151

#6

Post autor: e46series »

Wywalona szczególnie tylna tuleja dyfra, ta duża która wchodzi od tylnego prawego koła w poprzek bardzo szybko i łatwo powoduje sumę luzów tylnego zawieszenia w tym luzy w samym dyferncjale. Wymieniamy tylną tuleje dyfra plus dwie małe przednie, wymieniamy pierścień plastikowy lewarka zmiany biegów. Później szukamy dalej. Tuleje mają być firmy z wyższej półki coś typu lemforder. Tylko w ten sposób można się tego pozbyć. Oczywiście przy założeniu, że faktycznie podpory, łącznik i krzyżak nie ma nadmiernego luzu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”