Wał wyskakuje z przegubu

Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#1

Post autor: bartrej »

Witam, jutro nagram filmik dokładnie jak to wygląda, dziś opiszę.

Na biegu wstecznym jest ok.
Przy dodawaniu gazu/próbie ruszenia, zanim dyfer się ruszy i koła pójdą w ruch jest luz. Wał wysuwa się z przegubu (robi ruch wzdłużny na tych kulkach), a za nim cala reszta idzie do przodu (skrzynia, silnik) dopiero rusza. Wykrecilem, niby wszystko ok, skręciłem, chwilę było dobrze, a zaraz znowu zaczął wyskakiwać.

Przegubu raczej nie da się inaczej złożyć, gdyż drugą stroną nie chce wejść wcale. To podejrzewałem.

Ktoś mógłby mi poradzić?

@edit
Mam filmik na rozkręconym wale/przegubie, ale efekt wyskakiwania jest taki sam, tylko, ze osłona jest zamocowana.
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#2

Post autor: bartrej »

Chyba zrobiłem z siebie debila i coś źle złożyłem ten przegub.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

A zegera zalozyles ze sie tak zapytam?
Jak sie przegub rozpadl przy demontazu walu to raczej nie bez powodu. Przewaznie uszkadza sie koszyk - peka, ale nie musi byc pekniety, wtedy ma luz na kulkach.
W dieslu zalozylem nowy NTY i na razie daje rade
Obrazek
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#4

Post autor: tomx »

Nie rozbierałem tego nigdy tak dokładnie ale z tego co wiem, to wydaje mi się że brakuje Ci tej gumowej osłony wału, która osłania tą część wchodząca w podporę, która pozwala na wydłużanie-skrócenie wału zależnie od obecnie wymaganej długości względem reszty zawieszenia. Wygląda to tak u Ciebie jakby ten luz który ma być w miejscu podpory, w Twoim aucie zrobił się już przy samym dyfrze, nie wiem jak to możliwe ale chyba Broder ma racje że musisz wymienić cały koszyk.
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#5

Post autor: bartrej »

Dwa razy przy składaniu wypadł mi koszyk,za trzecim razem dopilnowałem i wszedł i jest sikalafą. Pierwszy raz to robiłem stąd głupie pytanie.
Dyfer po taniości 225 PLN z 150tkm SSG, olej jesacze złoty xP
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

Bledow nie robia tylko ci, co nic nie robia :good:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”