vp44 Pompa czy sterownik ?

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
karlos163
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 mar 11, 18:37
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Małaszewicz Duże

#1

Post autor: karlos163 »

Witam.
Dla osób które mogą mieć problemy z pompą vp44 mała informacja:


- Uszkodzenie elektroniki sterownika to główna usterka w tych pompach, a dokłaniej psuje się sterowanie zaworem regulacji dawki paliwa ( tym między przewodami wysokiego ciśnienia w głowicy pompy ). W wyniku tego uszkodzenia paliwo na wtryskach nie ma odpowiedniego ciśnienia, bądź nie jest podawane wcale.

- JEŚLI W AUCIE WYSTĘPUJE KTÓRYŚ Z NIŻEJ OPISANYCH OBJAWÓW LUB BŁĘDÓW ŚWIADCZY TO ŻE W 95 % ULEGŁ USZKODZENIU STEROWNIK POMPY


OBJAWY USZKODZONEGO STEROWNIKA POMPY TO :

•PO ZGASZENIU AUTO NIE CHCE ODPALIĆ
•SILNIK CIĘŻKO ODPALIŁ I NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU LUB ZNIKOMO
•SILNIK ZGASŁ PODCZAS PRACY I JUŻ NIE ZAPALIŁ
•SILNIK NIERÓWNO PRACUJE
•SILNIK DYMI
•SILNIK GAŚNIE PO ROZGRZANIU LUB PRZERYWA

- PO ZDIAGNOZOWANIU AUTA KOMPUTEREM MOGĄ SIĘ POJAWIĆ NASTĘPUJĄCE BŁĘDY : 73

- 318d (E46), 320d (E46), 520d (E39)
pozdrawiam :on:
BMW - Bardzo Mądry Wybór
pabloo123
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 9 mar 11, 11:12
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#2

Post autor: pabloo123 »

2 miesiące temu miałem ten problem po zgaszeniu auta juz nie odpalił. Zero okazało sie ze sterownik koszt 1500 i musiałem oddać swój zepsuty plus 150 robocizna ... Bolało pozdrawiam
karlos163
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 mar 11, 18:37
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Małaszewicz Duże

#3

Post autor: karlos163 »

To jakoś dużo zapłaciłeś jak za sam sterownik. Znalazłem człowieka, który regeneruje pompę w pełni. Przy czym wymienia sterownik na nowy, daje dwa lata gwarancji za 2200zl. Z tego co mi opowiadał przez telefon to ,,te pompy,, (vp44) padają w przedziale 180000-250000km. Posiadam kilka namiarów do regeneracji jakby ktoś potrzebował.
BMW - Bardzo Mądry Wybór
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#4

Post autor: Frost »

Sterowniki są różne. Jedne idzie przeprogramować raz, jedne trzy razy, a innych się nie da w ogóle i trzeba nowy kupić.
naprawa-pomp
Posty: 1
Rejestracja: 6 sty 14, 13:15
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Sandomierz

#5

Post autor: naprawa-pomp »

witam. osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. a dlaczego ? bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje tylko zaworem regulacji dawki paliwa, czyli cewką między przewodami wysokiego ciśnienia. tłok - przestawiacz kąta wtrysku - czasu wtrysku, czy jak ktoś woli początku tłoczenia jest sterowany przez dolną cewkę - zawór, a ten zawór sterowany jest z kolei przez element siedmio nóżkowy bezpośrednio z ceramicznej płyty głównej sterownika a nie przez ten tranzystor. tak więc od sterownika odchodzą dwie pary przewodów, para górna grubsza od regulacji dawki poprzez tranzystor i para dolna cieńsza od regulacji kąta wtrysku poprzez element jak pisałem wcześniej wielo nóżkowy, nie do wymiany. zresztą ten element się nie psuje, bynajmniej ja się z tym nie spotkałem, dodatkowo powiem że zwarcie tej dolnej pary przewodów od zaworu tłoczka nie powoduje uszkodzenia sterownika. po prostu prąd dochodzi do jakiejś wartości i następuje rozłączenie, prąd w tym obwodzie i tak nie popłynie nam duży gdyż element na płycie głównej ma połączenia grubości włosów na głowie. dodatkowo te dolne przewody mogą być spękane, ale to tylko i wyłącznie ze starości. nieuczciwi pompiarze oczywiście powiedzą że te przewody pękają przez zacierający się tłoczek ale jak mówię pękają tylko ze starości. zresztą rezystancja zaworu wynosi około 10 ohm czyli z prawa ohma I = 12u/10r= 1,2 Ampera, chyba nikt nie uważa ze taki prąd może nagrzać przewody. oczywiście jak nam te dolne cienkie przewody spękają lub sporadycznie będzie się nam robiło tam zwarcie to będzie problem z kątem wtrysku. a co do tranzystora. nikt nie wie co tam oryginalnie było bo jest to tylko struktura krzemowa, jakby krzem wyjęty z obudowy tranzystora i napewno nie jest to jakiś irlr 2905 czy 3705 czy jaki kolwiek z allegro za 2,5 zł. jak ktoś chce to proszę takiego irlr-a rozwalić i sprawdzić wielkość tej struktury krzemowej. okaże się że oryginalna w sterowniku jest że 3 - 4 razy większa. co do samych tranzystorów, to nie sugerujmy się samym prądem. zawór dawki pobiera co najmniej 10 Amper, ale chyba nie myślicie że : dla przykładu tranzystor o prądzie maksymalnym 15A, powierzchni 1 cm kwadratowego, obciążeniu 10A, będzie się inaczej grzał od tranzystora o prądzie maksymalnym 100A, pow. 1 cm kwadratowego i takim samym obciążeniu czyli 10A. te tranzystory będą się grzały tak samo. tak więc najważniejszy jest tu odpowiedni montaż i chłodzenie. ktoś kto ma stół probierczy i dostanie taką pompę do roboty w której w większości wypadków ulega uszkodzeniu tranzystor , to przecież nie powie klientowi, słuchaj miałeś szczęście tyko sterownik koszt 300 zł, tylko powie tak: zrobiłem pełną regenerację i kasuje 2,5 tyś. zł. dostajemy gwarancję na rok i człowiek zadowolony. także jeśli nagle nam zgaśnie samochód lub odpala lecz w ogóle nie reaguje na pedał gazu, bądź dojechaliśmy, zgasiliśmy samochód a po jakimś czasie już nie daje oznak życia to wina sterownika. najłatwiej taki sterownik sprawdzić w warunkach domowych odcinając górną parę przewodów, tą grubszą i podłączając do niej bezpośrednio żarówkę 12v/55w. żarówka musi świecić podczas kręcenia, jak nie to uwalony sterownik. można też sprawdzić czy dochodzi nam zasilanie do sterownika, oczywiście też żarówką 12v/55w na włączonym zapłonie między pinami 6 i 7 w kostce od sterownika. zdarza się przepalenie bezpiecznika, chyba jest to 15A. jak mechanik taki samochód dostanie to ładna przebitka za bezpiecznik 2,5 tyś zł. tak bywa. jeśli jakieś drobne pytania to mogę coś podpowiedzieć. teraz jeszcze słówko, jeśli ktoś sam próbuje naprawić taki sterownik to wiadomo ,trzeba bardzo uważać, hybryda, połączenia jak włos, jeden fałszywy ruch i po Filipku, zamiast 250 zł, będzie 1000zł za nowy sterownik z programowaniem i kalibracją na stole probierczym , bo inaczej z nowym się nie da. no chyba ze kupimy sprawną używkę. jeśli już mechanik nam pomaga to niech nie demontuje całej pomp tylko sam sterownik. wiadomo mechanik od razu chce demontować całą pompę bo za demontaż i ponowny montaż kilka stów w kieszeni już jest.

Jeśli ktoś chętny do skorzystania z moich usług to zapraszam: P.U.H OMEGA ul. Mickiewicza 31/31, 27-600 Sandomierz, telefon 510667029, wystawiamy rachunek i gwarancję na rok czasu. Koszt usługi to 250 zł. Można też osobiście, godzina od ręki. Pozdrawiam.
karlos163
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 mar 11, 18:37
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Małaszewicz Duże

#6

Post autor: karlos163 »

Po mojej długiej przygodzie z vp44 mogę powiedzieć tylko - Nie próbujcie szukać tańszych cudotwórców, którzy obiecują regeneracje za 700zl. To musi zaboleć i od razu trzeba się szykować na koszta w granicach 2000zł. Tylko i wyłącznie w profesjonalnych zakładach, ponieważ stół probierczy kosztuje około 100 000zl. Wtedy nikt nie robi łaski i daję gwarancję na rok-dwa.
BMW - Bardzo Mądry Wybór
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”