Jakie ET do e46

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3622
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:13
BMW: X1 E84 Sdrive
Rok produkcji: 2010
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: VK06849

Post autor: Dzidek90 »

Jesli dobrze rozumiem...
Stara felga 8" et 47..
Nowa felga 7" et 47...

Nowa (7") wzgledem starej (8") bedzie schowana jeszcze bardziej o 13mm...
A czy nie bedzie tarlo? To zalezy jaki dystans zastosujesz...

Ps. Gdybyś normalnie opisal to nie tylko ja bym się meczył z tym tematem, bo tego typu rysunki robią dzieci w przedszkolu, a z Twojego nic nie wynika :lol:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.

Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 2016, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

Post autor: Jan5 »

Jeszcze raz. Mam teraz 8cali, które schowane są 23mm w nadkole. Chciałbym wymienić felgę na 7 cali i chciałbym też dobrać coś z małym et, żeby całość wysunęła się jak najdalej na zewnątrz. Zastanawiają mnie tylko dwie rzeczy; czy kiedy opona nie będzie w malutkiej klepsydrze, to czy nie będzie auto gorzej się prowadzić i czy kiedy wysunę całość w skrajne położenie, to czy na każdej dziurze nie będzie owa opona tarła o rant nadkola? Mam standardowe zawieszenie. Znalazłem fajną felgę 7 cali z et 20. Przy tej szerokości i przy tym et dostanę około 15mm bardziej wysuniętą na zewnątrz felgę (od tego co jest teraz), jednak mam obawy o tą klepsydrę oraz o tacie o rant.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3622
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:13
BMW: X1 E84 Sdrive
Rok produkcji: 2010
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: VK06849

Post autor: Dzidek90 »

Dobra cos rozumiem...
Stara felga 8" et47...
Nowa felga 7" et20...

Felga 7" wzgledem 8" bedzie wystawac o 14mm....

Porownalem moje 8.5"et37 wzgledem tych o ktorych Ty piszesz czyli...
Moja 8.5" et37
Twoja Nowa 7" et20...

I teraz, Twoja 7" felga bedzie o 2mm bardziej schowana niz moja 8.5"...

wiec wydaje mi sie ze mozesz spokojnie pakowac i na to opone 225/40...

O jaką klepsydre Ci chodzi?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 2016, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

Post autor: Jan5 »

https://zapodaj.net/5345e0c9cfc82.jpg.html tak to bedzie wygląda czyli jak dla mnie fajnie, ale opona ma szerokość w miejscu osadzenia 19 a felga 18cm. Czyli coś odwrotnego do naciągu. Czy to nie wpływa na prowadzenie auta?
Masz jakieś foty jak to wygląda? Na prawdę Ci nie trze? Amortyzatory mam na 75% a jak siadą trzy osoby na tyle i załaduje coś do bagażnika to nie wiem czy nie będzie się chować
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3622
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:13
BMW: X1 E84 Sdrive
Rok produkcji: 2010
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: VK06849

Post autor: Dzidek90 »

Jan5 pisze:https://zapodaj.net/5345e0c9cfc82.jpg.html tak to bedzie wygląda czyli jak dla mnie fajnie, ale opona ma szerokość w miejscu osadzenia 19 a felga 18cm. Czyli coś odwrotnego do naciągu. Czy to nie wpływa na prowadzenie auta?
Masz jakieś foty jak to wygląda? Na prawdę Ci nie trze? Amortyzatory mam na 75% a jak siadą trzy osoby na tyle i załaduje coś do bagażnika to nie wiem czy nie będzie się chować

Jutro mogę Ci zrobić zdjecie jak wygląda felga 18"/8.5" et37 i oponie 225/40 i negatywie 1.15 albo 2.15 (jutro sprawdze)...5osob na pokladnie+ bagaże i mam zapasu okolo 3-4mm...
jesli te 7" et20 bedzie się chować bardziej niż moje to nie powinno Ci nic ocierac :wink:

A nie mozesz poprostu podjechać i przymierzyć?

Obrazek
Jutro zrobie Ci dokladniejsze...
A pokaż te felgi ktore chcesz kupic i o ktorych mowa...
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.

michal1444
Posty: 4
Rejestracja: 25 gru 2011, 17:33
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: StalowaWola

Post autor: michal1444 »

Witam.
Podepne sie pod temat.Mam mozliwosc kupienia felg nowych moje pytanie brzmi jakie et wybrac mam do wyboru 32lub 42 parametry felgi to 18x8,5 posiadam zawieszenie gwintowane a nadwozie to touring i jaki rozmiar opon byscie polecali.
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 2016, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

Post autor: Jan5 »

Do felgi 8,5 zalecana jest opona 255/35/18. Założysz 225 będziesz miał naciąg, tak jak kolega post wyżej. Co do et to zalecane jest przy tej szerokości felgi 40mm, ale w każdym razie przy et32 felgi nadal nie będą wystawać poza obrys nadkoli, a przy et 42 nie powinny trzeć w środku. Zrób sobie taką konfiguracje jak właśnie kolega wyżej, jeśli nie przeszkadza Ci odkryty rant felgi.

"Jutro mogę Ci zrobić zdjecie jak wygląda felga 18"/8.5" et37 i oponie 225/40 i negatywie 1.15 albo 2.15 (jutro sprawdze)...5osob na pokladnie+ bagaże i mam zapasu okolo 3-4mm... "

Wydaje mi się, że brak problemów u Ciebie, nie oznacza że ja nie będę ich mieć. Zeby było prościej wrzucę rysunek

https://zapodaj.net/6019e4025b1e4.jpg.html

więc jeśli chce wysunąć felgę na maxa, muszę zrobić naciąg. A ja chce zrobić coś odwrotnego czyli specjalnie dać trochę węższa felgę.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3622
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:13
BMW: X1 E84 Sdrive
Rok produkcji: 2010
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: VK06849

Post autor: Dzidek90 »

Jaki sens jest dawać fege i opone na równo z nadkolem jak przy max obciązeniu bedzie ocierać? Idiotyzm wedlug mnie....
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 2016, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

Post autor: Jan5 »

Wyżej twierdziłeś, że mogę bardziej wysunąć felgę bo nic nie będzie tarło. Teraz piszesz, że to idiotyzm, zdecyduj się.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3622
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:13
BMW: X1 E84 Sdrive
Rok produkcji: 2010
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: VK06849

Post autor: Dzidek90 »

Jan5 pisze:Wyżej twierdziłeś, że mogę bardziej wysunąć felgę bo nic nie będzie tarło. Teraz piszesz, że to idiotyzm, zdecyduj się.
Po1.Odnosze sie do Twojego obrazku, a Ty piszesz caly czas o węższej feldze do szerszej opony i wysunietej na maksa :wink:
Po2. Napisalem ze Twoja nowa felga bedzie bardziej schowana niż moj wiec problemu nie widze
Po3. Każdy ogarniety czlowiek robiący Ci geometrie, bedzie wiedzial co zrobić..czyli nie da Ci kól w pozytywie, czy w punkcie 0.. wlaśnie jednym powodem jest obcierka :roll:

Dla rozjasnienia
\ / pozytyw
/ \ negatyw
| | punkt 0...
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”