318i falowanie obrotów
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 kwie 11, 11:28
- BMW: bmw e46 318
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Mlawa
- Gadu-Gadu: 5988299
Witam!!!
ja z tym problemem się uporałem
poprostu było to spowodowane wachaniem ciśnienia w parowniku dlatego na zimnym silniku falowały mi obroty na bezynie nie wiem jaki to miało wpływ aletak sie działo i dopuki nie doszło do tego że zaczoł sam się przełaczać z gazu na benzynę. pojechałem do swoich gazowników podregulowali parownik i narazie jest ok, a jak znowu coś zacznie warjować to trzeba będzie przeczyścic parownik, albo go wymienić.
pozdrawiam
ja z tym problemem się uporałem
poprostu było to spowodowane wachaniem ciśnienia w parowniku dlatego na zimnym silniku falowały mi obroty na bezynie nie wiem jaki to miało wpływ aletak sie działo i dopuki nie doszło do tego że zaczoł sam się przełaczać z gazu na benzynę. pojechałem do swoich gazowników podregulowali parownik i narazie jest ok, a jak znowu coś zacznie warjować to trzeba będzie przeczyścic parownik, albo go wymienić.
pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 674
- Rejestracja: 20 cze 10, 3:58
- BMW: E46 316i , E36 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: M-K
to już dawno zostało sprawdzone..... sondy działają idealnie, przepływa podmieniona z drugiego bmw...6venom6 pisze:przepływka/lambda. Test z max gazem na 5-tym biegu nie jest w cale wiarygodny. Na poprzedniej uszk. przepływce robiłem test i wg ekonomizera przeszła prawidłowo. Nie zmieniało to oczywiście faktu że check engine się włączał co jakiś czas. po wymianie sondy i przepływomierza ustało falowanie i check engine zniknął. Moc wróciła a falowanie zniknęło. Aha nie polecam zamienników. Tylko BOSCH; no chyba że macie za dużo kasy i wolicie płacić dwa razyhackunek pisze:u mnie to samo, dzieje to czasami (nie zawsze)
sam juz nie wiem za co sie bracpozdr. all
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 lut 11, 8:58
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Ełk
witam
na forum jestem od całkiem niedawna, ale bacznie obserwowałem losy tematów dotyczących przepływomierza i błędu 171. nie wiedziałem za bardzo gdzie opisać swój przypadek, wiec trafiłem tu, i tutaj zostanie on zapewne dla innych użytkowników BMW. otóż pojawił się błąd 171, auto śmigało OK, bez spadków mocy, wszystko w porzadku. błąd wyskakiwał średnio co 100-150 km od skasowania. odma była już wymieniona, przepływomierz według testu "ekonomizera" sprawny. pojawił się plan montażu LPG. wizyta w warsztacie LPG, gazownik podłączył głowice AC AUTOGAZ, okazało się że korekty długoterminowe (LTFT) są zawyżone i stoją na poziomie 20% (powinny oscylować w okolicach 3-4%)(błąd pojawia się na desce w momencie kiedy korekty osiągną próg max czyli 25%). padło podejrzenie nieszczelnego przewodu od odmy=lewe powietrze. przewód wymieniony, dalej to samo, błąd 171 pali sie na desce ponownie. zacząłem drążyć temat przepływki na podstawie INPY. "mądra" tabelka z internetu wskazała coś podobnego do korekt krótkoterminowych (STFT) jako ADDITIVE FUEL TRIM oraz korekt długoterminowych (LTFT) jako MULTIPLICATIVE FUEL TRIM (znajdują się w analog values). według owej tabelki wartości parametrów zawsze powinny mieć ten sam znak poprzedzający wartość. jeśli wartości ADDITIVE i MULTIPLICATIVE sie wzajemnie wykluczają czyli jedna jest dodatnia a druga ujemna - oznacza to usterkę przepływomierza. w moim przypadku się to potwierdziło. na biegu jałowym wartość ADDITIVE wynosiła -0,34 a MULTIPLICATIVE 1,19-1,20. po wymianie przepływki (oryginał BOSCH) obie wartości są dodatnie, a po podłączeniu głowicy u gazownika wartość korekty długoterminowej wróciła do normy. problem błędu już nie powraca i dziś moja Bunia śmiga sobie bezproblemowo na gazie.
życzę trafnego diagnozowania...
na forum jestem od całkiem niedawna, ale bacznie obserwowałem losy tematów dotyczących przepływomierza i błędu 171. nie wiedziałem za bardzo gdzie opisać swój przypadek, wiec trafiłem tu, i tutaj zostanie on zapewne dla innych użytkowników BMW. otóż pojawił się błąd 171, auto śmigało OK, bez spadków mocy, wszystko w porzadku. błąd wyskakiwał średnio co 100-150 km od skasowania. odma była już wymieniona, przepływomierz według testu "ekonomizera" sprawny. pojawił się plan montażu LPG. wizyta w warsztacie LPG, gazownik podłączył głowice AC AUTOGAZ, okazało się że korekty długoterminowe (LTFT) są zawyżone i stoją na poziomie 20% (powinny oscylować w okolicach 3-4%)(błąd pojawia się na desce w momencie kiedy korekty osiągną próg max czyli 25%). padło podejrzenie nieszczelnego przewodu od odmy=lewe powietrze. przewód wymieniony, dalej to samo, błąd 171 pali sie na desce ponownie. zacząłem drążyć temat przepływki na podstawie INPY. "mądra" tabelka z internetu wskazała coś podobnego do korekt krótkoterminowych (STFT) jako ADDITIVE FUEL TRIM oraz korekt długoterminowych (LTFT) jako MULTIPLICATIVE FUEL TRIM (znajdują się w analog values). według owej tabelki wartości parametrów zawsze powinny mieć ten sam znak poprzedzający wartość. jeśli wartości ADDITIVE i MULTIPLICATIVE sie wzajemnie wykluczają czyli jedna jest dodatnia a druga ujemna - oznacza to usterkę przepływomierza. w moim przypadku się to potwierdziło. na biegu jałowym wartość ADDITIVE wynosiła -0,34 a MULTIPLICATIVE 1,19-1,20. po wymianie przepływki (oryginał BOSCH) obie wartości są dodatnie, a po podłączeniu głowicy u gazownika wartość korekty długoterminowej wróciła do normy. problem błędu już nie powraca i dziś moja Bunia śmiga sobie bezproblemowo na gazie.
życzę trafnego diagnozowania...
-
- Bywalec forum
- Posty: 352
- Rejestracja: 7 lis 11, 9:12
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- Gadu-Gadu: 2615421
Witam. Kupiłem niedawno bawarie i odrazu mam maly problem czasem jak stoje na swiatłach i dodam gazu to zaczynaja falowac obroty miedzy 500 a 900 i za chwile ustaja . lub czasem jak wyzuce na luz. zdarza sie to ale nie caly czas tak jest/
po podlaczeniu kompa byl blad 171
przepływka wyglada mi na nowa, spalanie to 8l 100km i ma bardzo dobre przyspieszenie jak na 318
co to moze byc?
po podlaczeniu kompa byl blad 171
przepływka wyglada mi na nowa, spalanie to 8l 100km i ma bardzo dobre przyspieszenie jak na 318
co to moze byc?
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 1:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=24&t=6535&p=35678&hilit=b%C5%82%C4%85d+171#p35678kamil17932 pisze:Witam. Kupiłem niedawno bawarie i odrazu mam maly problem czasem jak stoje na swiatłach i dodam gazu to zaczynaja falowac obroty miedzy 500 a 900 i za chwile ustaja . lub czasem jak wyzuce na luz. zdarza sie to ale nie caly czas tak jest/
po podlaczeniu kompa byl blad 171
przepływka wyglada mi na nowa, spalanie to 8l 100km i ma bardzo dobre przyspieszenie jak na 318
co to moze byc?

Romanikxxl
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 lut 11, 8:58
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Ełk
moja z uszkodzoną przepływką właśnie się tak zachowywała - falowanie obrotów i niesamowite przyśpieszenie jak na 318i...błedne dane z przepływomierza przekładały się na większą ilość podawanego paliwa...w efekcie, auto śmigało jak głupieprzepływka wyglada mi na nowa, spalanie to 8l 100km i ma bardzo dobre przyspieszenie jak na 318


-
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lut 11, 10:20
- BMW: 318
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Czeladź
Witam,
Jestem kolejnym który ma ten problem. Moze ktos pokazac na zdjeciu gdzie jest ten przepływomierz? Czy wymiana jest trudna ?
.
.
.
Minęło pół godzinki i znalazłem na YT filmik pokazujący czyszczenie przepływki.
http://www.youtube.com/watch?v=BL5_fFt17W4
Zaczne od tego. Moze pomoze
Jestem kolejnym który ma ten problem. Moze ktos pokazac na zdjeciu gdzie jest ten przepływomierz? Czy wymiana jest trudna ?
.
.
.
Minęło pół godzinki i znalazłem na YT filmik pokazujący czyszczenie przepływki.
http://www.youtube.com/watch?v=BL5_fFt17W4
Zaczne od tego. Moze pomoze

-
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 lis 18, 12:31
- BMW: e46 318Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Inowrocław
Witam, po podpięciu pod INPe wyskakują mi błędy 141 oraz 171.
Po skasowaniu, przejadę średnio 200 km i znów to samo.
Nadmienię, ze jestem po wymianie głowicy.
Na początku wszystko było ok, ale teraz od czasu do czasu zapala się ten check i występuje nieregularne falowanie obrotów.
Podpinam link do zdjęcia z odczytem INPY.
https://ibb.co/kdGOq0
Ktoś ma jakieś rady ?
Po skasowaniu, przejadę średnio 200 km i znów to samo.
Nadmienię, ze jestem po wymianie głowicy.
Na początku wszystko było ok, ale teraz od czasu do czasu zapala się ten check i występuje nieregularne falowanie obrotów.
Podpinam link do zdjęcia z odczytem INPY.
https://ibb.co/kdGOq0
Ktoś ma jakieś rady ?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Na początek sprawdź szczelność dolotu, szczególnie przewody odmy, wiesz kiedy sama odma była zmieniana? Przewody często rozpadają się ze starości. Czasem przyczyną jest przepływomierz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 lis 18, 12:31
- BMW: e46 318Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Inowrocław
Szczelność sprawdziłem, wszystko ok.maniek21112 pisze: ↑10 lis 18, 1:05 Na początek sprawdź szczelność dolotu, szczególnie przewody odmy, wiesz kiedy sama odma była zmieniana? Przewody często rozpadają się ze starości. Czasem przyczyną jest przepływomierz.
Wyczyściłem również przepustnice, niby teraz jest lepiej, ale po kilku dniach dopiero będę mógł coś więcej powiedzieć.
Podpiąłem jeszcze raz pod inpe i coś mi nie pasuje z sondami lambda, niestety nie wiem jakie powinny być prawidłowe wskazania.
Może ktoś będzie w stanie powiedzieć mi co należy zrobić, bo zapewne któraś jest niesprawna. Wrzucam screen z wynikami diagnostyki.
https://ibb.co/h833qA
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 4 Odpowiedzi
- 2167 Odsłony
-
Ostatni post autor: tomar65
-
- 81 Odpowiedzi
- 44281 Odsłony
-
Ostatni post autor: rysiektr
-
- 12 Odpowiedzi
- 4446 Odsłony
-
Ostatni post autor: MARC
-
- 3 Odpowiedzi
- 2049 Odsłony
-
Ostatni post autor: adi3d
-
- 10 Odpowiedzi
- 2506 Odsłony
-
Ostatni post autor: Titansilber46