Usterka układu chłodzenia

Awatar użytkownika
misterbanan2
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 23, 21:43
BMW: E46 325CI Fl
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno
VIN: PL62305
Płeć:

#11

Post autor: misterbanan2 »

maniek21112 pisze: 6 paź 23, 20:27 Komputer z programem do bmw i ocena temperatury na wejściu do chłodnicy, wtedy wyłapie się czy termostat otwiera się. Dodatkowo na zimnym silniku odkręć korek, odpal i zobacz czy jest przelew w zbiorniku, jak nie ma na wolnych to druga osoba niech doda lekko gazu i czy wtedy pojawi się.
Z kompem to temat będzie rozwijany, bo będę musiał kogoś znaleźć.
A co do przelewu, to jest na pewno, bo jak ostatnio odpowietrzałem układ to przy odkręconym korku uruchomiłem silnik, żeby szybciej się płyn rozprowadził. Po chwili dodałem trochę gazu i wtedy zaczęło chlapać z tej małej rurki. Ale jeszcze sprawdzę z drugą osobą dla pewności.

A co do reszty to trzeba będzie właśnie sprawdzić pod kompem.
Chociaż wydaje się, że działa bo i wentylator słychać jak załącza się gdzieś na dłuższym postoju, np. na światłach. Tak samo termostat wydaje mi się, że działa ale kto wie czy nie zaczyna wariować.
No i jeszcze zostaje sprawdzić nieszczelność.

W każdym razie dziękuję za pomoc, takie wsparcie naprawdę było mi potrzebne :) . Nie zamykam tematu bo każda porada jest dla mnie dużo warta, a jeszcze usterka nie została usunięta.
Awatar użytkownika
misterbanan2
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 23, 21:43
BMW: E46 325CI Fl
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno
VIN: PL62305
Płeć:

#12

Post autor: misterbanan2 »

Mały update, chyba dopiero jutro zabiorę się za odpowietrzenie bo dopiero mi mosiężny korek przyjdzie. Ten plastikowy mi spadł i zgubił się gdzieś w zderzaku :D .
A propo tej skaczącej temperatury, przeczytałem posta na fb z podobnym problemem i tam wskazywali na wariujący czujnik temperatury. Chodzi o to, że na postoju potrafi pokazywać więcej, a po ruszeniu spada temperatura. Może być coś na rzeczy?
Awatar użytkownika
misterbanan2
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 23, 21:43
BMW: E46 325CI Fl
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno
VIN: PL62305
Płeć:

#13

Post autor: misterbanan2 »

Mały update. Zamówiłem i zamontowałem mosiężny korek odpowietrzający, odpowietrzyłem układ chłodniczy i zrobiłem jakieś 20km.
Cały czas miałem włączone ogrzewanie na maxa, żeby płyn popracował też w nagrzewnicy. Prawie całą drogę kontrolowałem temperaturę testem nr. 7 , po osiągnięciu temp. roboczej (90C) temperatura utrzymywała się właśnie na tym poziomie. Ogólnie wydaje mi się, że układ zachowywał się poprawnie, na postoju wiadomo temperatura rosła do 98, ale po ponownym ruszeniu i kilkuset metrach znowu leciała w dół.
Będę jeszcze "jeździł i obserwował" , podłożyłem karton pod silnik, żeby zobaczyć czy będzie sobie kapać.
Możliwe, że miałem mocno zapowietrzony układ, ale jeszcze się zobaczy.
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#14

Post autor: Biemdablju »

Ten mosiężny korek po jakimś czasie uszkodzi Ci te kolanko w które jest wkręcony..
Awatar użytkownika
misterbanan2
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 23, 21:43
BMW: E46 325CI Fl
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno
VIN: PL62305
Płeć:

#15

Post autor: misterbanan2 »

Biemdablju pisze: 16 paź 23, 18:18 Ten mosiężny korek po jakimś czasie uszkodzi Ci te kolanko w które jest wkręcony..
Dzięki za sugestie, ale jego używa się naprawdę sporadycznie więc trochę nie rozumiem tego stwierdzenia. Wg mnie jest lepszy, bo delikatnie się wkręca, bez oporu i nie wyrabia się główka śruby tak jak w przypadku plastikowego.
Co do uszkodzenia, masz na myśli, że będzie topił plastik czy jak?
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#16

Post autor: Biemdablju »

Nie chodzi tutaj o częstotliwość używania tego korka tylko o jego właściwości .. Korek jest wykonany z mosiądzu który pod wpływem temperatury się rozszerza a kolanko które jest z plastiku z czasem Ci popęka w miejscu wkręcenia.
Awatar użytkownika
misterbanan2
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 23, 21:43
BMW: E46 325CI Fl
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno
VIN: PL62305
Płeć:

#17

Post autor: misterbanan2 »

Biemdablju pisze: 16 paź 23, 19:26 Nie chodzi tutaj o częstotliwość używania tego korka tylko o jego właściwości .. Korek jest wykonany z mosiądzu który pod wpływem temperatury się rozszerza a kolanko które jest z plastiku z czasem Ci popęka w miejscu wkręcenia.
Być może, jest tylko jeden sposób, żeby się o tym przekonać :D No i wydaje mi się, że plastik pod wpływem temperatury też zmienia swoją charakterystykę, jest bardziej elastyczny.
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#18

Post autor: Biemdablju »

Oczywiście że plastik też ,,pracuje" pod wpływem temperatury tylko wez pod uwagę że plastikowy korek lepiej będzie ,,pracował" niż mosiężny z plastikowym kolankiem...W dodatku mosiądz duzooo dłużej stygnie niż plastik :)
Awatar użytkownika
misterbanan2
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 23, 21:43
BMW: E46 325CI Fl
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno
VIN: PL62305
Płeć:

#19

Post autor: misterbanan2 »

Biemdablju pisze: 16 paź 23, 22:48 Oczywiście że plastik też ,,pracuje" pod wpływem temperatury tylko wez pod uwagę że plastikowy korek lepiej będzie ,,pracował" niż mosiężny z plastikowym kolankiem...W dodatku mosiądz duzooo dłużej stygnie niż plastik :)
No dobra, masz rację. Ale na razie zostanę przy tym rozwiązaniu, jak pęknie to przypomne sobie twoje słowa :)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1557
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#20

Post autor: kosteg »

Ja bym się tak nie galopował z tymi różnicami rozszerzalności temperaurowej obu materiałów. To dość daleko idące wnioski które... z punktu widzenia konstrukcji czy też budowy silnika i jego układu chłodzenia są mało trafione. Zobaczcie w ilu miejscach jest połączenie elementów metalowych z towrzywowymi. Całość na pierwszym łączeniiu metal - tworzywo szlag by trafił gdyby problem występował tak jak jest to tu przedstawiane...
Biemdablju pisze: 16 paź 23, 22:48 W dodatku mosiądz duzooo dłużej stygnie niż plastik
że tak zapytam - i co? - przecież jeśli stygnie dłużej (choć moim zdaniem to przewodnictwo mosiądzu jest lepsze bo tworzywa to z zasady izolatory) to jest nadal wkręcony w tworzywo - a zatem i ono od niego jest nagrzane...

Potencjalnym problemem mogłoby być gwałtowne wychłodzenie elementu mosiężnego i ze wzgledu na róznice rozszerzalności ewentualne rozszczelnienie połączenia. Niemniej - tak jak pisałem, całość jest wkręcona i przepływ temp w stronę mosiądzu będzie cały czas.
Obrazek
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”