Mata zajętości (kontrolka świeci)

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#21

Post autor: maniek21112 »

Po wejściu w silnik (dde 5.0) wybierasz status a później podgląd na korekcje na poszczególnych cylindrach - f4 albo f5, nie pamiętam.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#22

Post autor: Savage »

maniek21112 pisze: 21 sie 23, 23:19 Po wejściu w silnik (dde 5.0) wybierasz status a później podgląd na korekcje na poszczególnych cylindrach - f4 albo f5, nie pamiętam.
Ogólnie nie ogarniam za bardzo (sprawdzanie w necie też nic nie daje, bo widzę że każdy ma inaczej skonfigurowaną INPE, bo raz że inaczej spolszczana albo ENG/DE, to jeszcze mają więcej lub mniej opcji w menu itd.).
Wszedłem w silnik i jego status i ogólnie jak to zrobiłem to nie mogłem odpalać, bo silnik kręcił jakby paliwa nie było, więc wyłączyłem INPE, odpaliłem i dopiero włączyłem INPE - silnik>status i teraz tak...
Pierwsze co mi pasuje na logikę do tych korekcji to F4 "selective mass adjustment" i wg tego wszystkie może oprócz cyl.1 się nadają do wymiany na regenerowane/nowe....
Aha, auto odpalałem po jakichś 3h z hakiem od skończenia jazdy więc może nie całkiem zimny, ale też nie 85-90*C. Nie wiem na jakim się powinno..
Ogólnie jeszcze umówiłem się do mechanika na wymianę świec (w poprzednich postach była fotka, że błędy na 1 i 5 cyl. od świecy), od razu test kompresji na cylindrach, a potem test przelewowy wtryskiwaczy, bo on chyba z tego co szukam informacji w Internecie, najlepiej odda fakty i co należy zrobić.. [Przypominam.... Ze mnie amator i samouk]
Jak wchodziłem w F5 "rot.conform" co ma chyba pokazywać czy wszystkie tłoki pracują tym samym rpm. to auto wpadało w lekkie wibracje mimo że pokazywane wartości na wszystkich cylindrach praktycznie te same +/- 2~ ... Więc nawet nie robiłem zdjęcia, bo przez zachowanie silnika na tym statusie od razu dla pewności, czy coś się zaraz nie uszkodzi wyszedłem z powrotem na F4 i tam od razu po przejściu wszystkie wartości gorsze (na cyl.3 i cyl.4 aż wykrzykniki, ale tylko przez jakieś 2 sekundy, bo po wyjściu z tego statusu od rpm. silnik wraca do pracy "normalnej" właśnie w 2 sekundy).
Nie wiem czy do źle skonfigurowana INPA czy co, ale to ogólnie dziwne, że status, który się sprawdza na załączonym silniku sprawia, że praca silnika zaczyna wariować....
No i jeszcze zrobiłem foto F6 pożądanych i faktycznych wartości...
Niżej foty, przypominam, że interfejs do podłączania to OBD2 BMW INPA 2KL USB CCY jeśli to ma znaczenie.
Pytanie czy nie powinienem założyć nowego tematu, bo ten z maty pasażera zszedł w coś zupełnie innego i też czy tyczy się stricte elektroniki..?
Mata zajętości kontrolka świeci  - selective mass adjustment.jpg
Mata zajętości kontrolka świeci - selective mass adjustment.jpg (175.34 KiB) Przejrzano 629 razy
Mata zajętości kontrolka świeci  - nominal actual values.jpg
Mata zajętości kontrolka świeci - nominal actual values.jpg (172.6 KiB) Przejrzano 629 razy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#23

Post autor: maniek21112 »

Jak kompresja będzie ok, to wtryskiwacz na 3 cylindrze do wymiany. Wszystko co opisałeś to normalne objawy. Nie gaś silnika na podglądzie wtryskiwaczy, wtedy jest problem z rozruchem przez jakiś czas. Świece niech najpierw sprawdzi miernikiem, ponieważ z reguły przyczyną jest sterownik świec.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#24

Post autor: Savage »

Update.. Mechanik oddał wtryski do firmy, która je sprawdza dokładniej i wyszło, że 5 wtrysków do zmiany. I chciałbym się was poradzić, w jaki sposób mogę wyjść korzystnie cenowo... Widzę regenerowane po 450 ok. a też sobie pomyślałem, że może są jakieś niekoniecznie z m57 204km z e46 co też mógłbym założyć i będą tak samo wydajne/lepsze. Ogólnie jestem otwarty i chętny na porady itd. :D
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#25

Post autor: maniek21112 »

Masz jakiś wydruk z testu? Jak masz/mechanik ma pewny zakład, który regeneruje to jest najkorzystniejsza oferta, najtańsza to używki, ale to wiadomo nic pewnego a jak ma być pewność to nowe, ale cena.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#26

Post autor: Savage »

Jutro dostane bardziej konrektną informacje z kosztorysem prawdopodobnie, ale dostałem informacje, że moje wtryski nie nadają się już do regeneracji. Teraz chce się zorientować gdzie najtaniej mogę dorwać i fajnie by było jakbyście mi podali jakieś parametry/oznaczenia, na jakie powinienem zwrócić uwagę, żeby wszystko się zgadzało do mojej [e46 coupe 330d m57 330d 204km 2003r polift]. :D
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#27

Post autor: maniek21112 »

Jakoś nie chce mi się wierzyć, dałbym je komuś innemu. Sprawdź oznaczenia na wtryskiwaczach, były euro 3 i euro 4, pierwsze mają kody ima o 6 znakach, drugie o 7 znakach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#28

Post autor: Savage »

maniek21112 pisze: 5 wrz 23, 7:53 Jakoś nie chce mi się wierzyć, dałbym je komuś innemu. Sprawdź oznaczenia na wtryskiwaczach, były euro 3 i euro 4, pierwsze mają kody ima o 6 znakach, drugie o 7 znakach.
Dzisiaj nie zdążyłem odebrać, jutro je odbiorę. Ogólnie dostałem info że 800zł od sztuki jakbym chciał i jeden jest z innymi numerami. No ale to jutro jak je odbiorę w końcu do moich rąk (bo jeszcze ich w własnych nie miałem wsm) to dam info po 17tej :D.
.
EDIT1:
A skąd mogę się dowiedzieć jakie u mnie powinny/mogłyby być, bo to jakie są założone to też pewnie nic nie znaczy (sądząc po stanie w jakim ją kupiłem..).

Widzę np. https://allegrolokalnie.pl/oferta/wtryski-bmw-7793836-0445110836-m57n-204km-30d takie 216 w super cenie jeśli korekcje z zdjęcia faktyczne. Tylko czy np. takie mogły by być zamontowane w mojej.
Tu jest to że nie wiem na co mam zwrócić uwagę, co powie że może lub nie może być do mojego m57 204km 2003r....
.
EDIT2:
Znalazłem że chyba euro4 to po vinie powinno być S167A, a przy euro3 po prostu nie ma nic w vinie. Także po rozkodowaniu nie mam tego S167A, czyli rozumiem że u mnie euro3.
.
EDIT3:Chwila.... czy ja dobrze rozumiem? Kolejny raz sprawdzałem sobie numery wtryskiwaczy na bmwstore i są tam z kwotą ~3096zł i ja myślałem, że za jeden, a tam w tabelce jest napisane "liczba na schemacie" "6". I pytanie czy to chodzi o informacje ile wg schematu znajduje się tych samych części czy podana kwota jest za 6 sztuk - w co raczej nie chce mi się wierzyć bo byłby to "meksyk" :D
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_0959-zbiorn-wys-cisnwtryskiwaczprzewod/i48361#part08
I jest dopisane ze "Do modeli ze skrzynią biegów: automatyczna (A)", ale to może jakieś inne części bo sam w sobie wtrysk chyba nie ma rozdzielenia według skrzyń, no bo po co..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#29

Post autor: maniek21112 »

Cenę masz za 1 sztukę oryginalną, to samo w pudełko boscha to okolice 1200,- wejdź w silnik, akrywacje (chyba f6) i kody ima, jak będzie po 6 znaków to euro 3, jak po 7 to euro 4.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#30

Post autor: Savage »

Cóż..., mam moje wtryskiwacze. Tutaj wydruk z testów:
Mata zajętości kontrolka świeci  - 1.jpg
Mata zajętości kontrolka świeci - 1.jpg (1.28 MiB) Przejrzano 216 razy
Mata zajętości kontrolka świeci  - 2.jpg
Mata zajętości kontrolka świeci - 2.jpg (1.1 MiB) Przejrzano 216 razy
I teraz tak.. Okazuje się że 5 wtryskiwaczy jest "131" z numerami części 7789661 czyli euro3 a jeden [ten jedyny sprawny (Numer seryjny:2560 na wydrukach)] "216" z numerem części 7793836 czyli euro4 wg katalogu oem.
Tutaj zdjęcia oznaczeń wtrysków :D

131
Mata zajętości kontrolka świeci  - 131.jpg
Mata zajętości kontrolka świeci - 131.jpg (2.3 MiB) Przejrzano 216 razy
216
Mata zajętości kontrolka świeci  - 216.jpg
Mata zajętości kontrolka świeci - 216.jpg (2.12 MiB) Przejrzano 216 razy
Nie wiem teraz co zrobić właściwie, bo w tym serwisie boscha powiedzieli, że 800zł od wtrysku. A jeszcze się okazuje że jeden jest inny...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”