Co Was denerwuje w E46?

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
Awatar użytkownika
zdeniu
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
BMW: 320d M47N Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk
Lokalizacja: Słupsk

#91

Post autor: zdeniu »

kolego dzięki za wywód ale chyba nadal nie przemyślałeś tego co piszesz bądź nie przeczytałeś z uwagą i zrozumiem co ja napisałem
a pisałem o np jeżu który jest niczym inny jak tzw, opornikiem dmuchawy który to w różnych postaciach konstrukcyjnych występuje w każdym aucie
i teraz udaj się się do jakiegoś większego sklepu motoryzacyjnego (bo mi zapewne nie uwierzysz a siedzę w tej branży od wielu lat) i zapytaj się do jakich marek aut sprzedają się owe oporniki dmuchawy, tu pozwole sobie iść dalej a mianowicie że po usłyszeniu odpowiedzi będziesz musiał stwierdzić że praktycznie większość jak nie wszystkie marki aut mają wadę fabryczną oporników dmuchawy bo po X latach używania/eksploatacji zużywają się objawiając się padnięciem
tak samo ma się sprawa maty w fotelu pasażera
powinieneś kolego zacząć od tego ile marek samochodów z przed 10 lat oferowało takie ustrojstwo jak w BMW i tu będziesz miał też odpowiedź czemu najczęściej pojawia się temat na forach BMW choć też nie do końca bo tak samo jest w Mercedesie, każdy który miał matę a nie każdy miał po latach też ma ją do wymiany i wielu innych markach
prosta rzecz, sadza się dupsko na fotel i z czasem bez względu na markę to pada
i tak samo jest z wieloma innymi rzeczami
nie są to elementy które padają po wyjechaniu z salonu tylko po wielu latach używania
chyba nie trudno zrozumieć tę różnicę

a co powiedzieć np na temat turbiny w dieslu, wiele osób doświadczyło to po 100tyś czy po 200 w zależności od dbania i co to jest też wada fabryczna
jak tak to zatem jest to wada wszystkich marek z silnikami TD (adui/vw, bmw, merc itd.)
albo koła dwumasowe, w każdym dielsu to pada po jakimś przebiegu, różnym bo też zależy od kierowcy

co do rdzewiejących klap to praktycznie w każdym kombiku bez znaczenia na markę jest to spotykane , E39 nie jest wyjątkiem

PS. i nie myśl że jestem jakimś obrońcą marki, tylko głupio się czyta pewne rzeczy które spotykają jednostki a ktoś to generalizuję i tworzy wokół tego jakieś stereotypy
Obrazek
Stunter_M
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 4 sie 10, 0:01
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bełchatów

#92

Post autor: Stunter_M »

Na wstępie dodam, że nie chce się kłócić, to tylko wymiana zdać.... do tego służy forum w końcu :)

Jak można porównywać felgę do maty pasażera?? Żeby auto wiedziało, że ma odpalić poduchę to jakieś zgrabne dupsko musi na niej usiąść i dlatego się zużywa.
KotSylwester pisze:nazywać rzeczami eksploatacyjnymi przednią szybę czy przewód wspomagania
uszkodzenia mechaniczne i eksploatacja to coś zupełnie innego :)
KotSylwester pisze:Czy jak komuś z Was pęknie felga to mu napiszecie "To normalne aluminium się zużywa, utlenia, kup kpl nowych bo auto ma już 10 lat

utlenianie to jak na mój gust inna nazwa korozji(rdzewienia) a chyba aluminium nie rdzewieje...ale głowy nie dam miałem tylko tróje z chemii :D

KotSylwester pisze:Czy to że nam w dwóch Toyotach Avensis (z czterech w firmie) po 4 latach przetarł się przewód od sondy lambda i padł wyświetlacz od komputera też jest normalną rzeczą eksploatacyjną? Czy raczej typową niesprawnością? Szczególnie że w ASO od razu bez oglądania auta stwierdzili że to wyświetlacz a nie najpierw podłączali auta pod kompa?
takie trochę kozaczenie jak dla mnie. Tak też się składa, że mój tatuś jeździ avensisem i nic tam się nie dzieje ale jak sam powiedziałeś to auta firmowe... a jak to sie mówi "Jakie auto podjedzie pod pół-metrowy krawężnik?? -Służbowe!!" :lol:
KotSylwester pisze:A co powiecie o rdzewiejących klapach w E39 kombi?
ten model jeszcze nie miał ocynkowanej karoserii. To samo jest z mercami z tego okresu.

A co do wyciekania oleju, "bmw to auto do butowania" tak się przyjęło i od tego się tak dzieje...
Posłużę się moim już kiedyś użytym sformułowaniem "jak by właściciele bmw użytkowali swoje bety jak toyoty są użytkowane przej ich właścicieli to bmw były by nieśmiertelne" :) i nie idealizuje bmki no ale bez przesady żeby robić z niej grata w którym się wszystko psuje

edit: cho*era spóźniłem się ale i tak popieram kolegę zdenia
///M
KotSylwester
Bywalec forum
Posty: 102
Rejestracja: 18 lis 10, 17:51
BMW: 320ci Cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Jozefow

#93

Post autor: KotSylwester »

Stunter, akurat tymi Avensis jeździ zarząd firmy, w wieku praktycznie emerytalnym, ale i tak nie wiem co ma pół metrowy krawężnik do wyświetlacza komputera i przetarty kabel sondy lambda.

Co do koła dwumasowego to jego producenci powinni dostać nobla od sprzedawców cześći. Padają z wielu powodów. W fordach łożysko mocowane jest na plastikowym łożu - ciekawe co? W Peugeotach z tego co słyszałem jest na sprężynach gazowych... na plastikowych mocowaniach. Dziwne.


No ale rozumiem jak ktoś Was zapyta co się psuje często w E46, odpowiecie że nic, nie ma rzeczy, które się częściej psują, na nic nie trzeba zwrócić uwagi a na pytanie czemu kontrolka poduszki się świeci albo czemu dmuchawa faluje, powiecie że nie wiecie, trzeba podłączyć pod kompa.. :lol:

Dodam że w rezystorze dmuchawy pada zimne lutowanie i ktoś napisał na forum (nie wiem czy tym) jak to naprawić - zlutować. No ale lut pewnie się wykesploatował przez złe użytkowanie :lol: A przewód od wspomagania przeciera się przez niewłaściwe lub za częste kręcenie kierownicą..
E46 320ci cabrio, E30 325i cabrio, R129 SL500, 190 2.0E a kiedyś 635 csi :Search:
Awatar użytkownika
zdeniu
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
BMW: 320d M47N Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk
Lokalizacja: Słupsk

#94

Post autor: zdeniu »

KotSylwester pisze:No ale lut pewnie się wykesploatował przez złe użytkowanie :lol:
stary wybacz ale Ty nie masz za grosz pojęcia co znaczy słowo eksploatacja
skoro używasz nawiewu w aucie to to jest właśnie eksploatacja i po kilku latach używania szlag trafia urządzenie takie jak opornik dmuchawy (rezystor, jeż itp.), gdyby jeż leżał na półce kilka lat napewno zimne luty by się nie pojawiły co jest właśnie spowodowane tzw. eksploatacją czyli użytkowaniem
i tak jest ze wszystkim
no ale cóż zrobić skoro kolega nie ma podstaw i nie znajomości znaczenia elementarnych pojęć
Obrazek
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#95

Post autor: k3m0t1989 »

dziewczyny koniec klótni :)

chodzi o to ze jak sprzeglo czy hamulce czy dwumasy one sa obliczone na jakas ilosc cykli i kazdy wie ze po jakims czasie sa do wymiany. O tym jezu nikt nie mowi ze wystarcza na iles tam godzin pracy i dlatego powinien byc niezniszczalny no ale coz potrafi sie zepsuc i juz.

Co powiecie na hamulce w E klasie o ile dobrze kojarze jak tam pompa hamulcowa jest zaprogramowana na konkretna ilosc hamowan i po osiagnieciu wyniku trzeba odwiedzic serwis bo wywala blad i o ile dobrze pamietam nie jest naprawialna :P
KotSylwester
Bywalec forum
Posty: 102
Rejestracja: 18 lis 10, 17:51
BMW: 320ci Cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Jozefow

#96

Post autor: KotSylwester »

zdeniu pisze:
KotSylwester pisze:No ale lut pewnie się wykesploatował przez złe użytkowanie :lol:
stary wybacz ale Ty nie masz za grosz pojęcia co znaczy słowo eksploatacja
skoro używasz nawiewu w aucie to to jest właśnie eksploatacja i po kilku latach używania szlag trafia urządzenie takie jak opornik dmuchawy (rezystor, jeż itp.), gdyby jeż leżał na półce kilka lat napewno zimne luty by się nie pojawiły co jest właśnie spowodowane tzw. eksploatacją czyli użytkowaniem
i tak jest ze wszystkim
no ale cóż zrobić skoro kolega nie ma podstaw i nie znajomości znaczenia elementarnych pojęć

Wiesz że piszesz od rzeczy i zamiast merytorycznej dyskusji zaczynasz robić osobiste wycieczki. Za grosz pojęcia nie masz o motoryzacji i chcesz na siłę ludziom wmówić że takie rzeczy jak przetarcie węża od wspomagania albo uszkodzenie zimengo lutowania to rzecz normalna. Przecież to żałosne.
E46 320ci cabrio, E30 325i cabrio, R129 SL500, 190 2.0E a kiedyś 635 csi :Search:
Makos89
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 14 mar 11, 15:29
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#97

Post autor: Makos89 »

Odbiegacie już od tematu! KotSylwester i Zeniu - każdemu z was można przyznać po części rację, 50/50.

Rzeczy się z czasem zużywają, innym szybciej, innym wolniej... np. skrzypiący fotel - ponoć dużo osób już tego doświadczyło? Moja ma prawie 200,000 przebiegu a pod tyłkiem cisza.
Wiele osób wymieniło części które muszą się zużyć a nazwali to "wadą fabryczną"... chyba tacy ludzie po tym jak się dowiadują że są klocki/tarcze/wahacze cokolwiek do wymiany to kopią samochód.

Mnie denerwuje to że za każdym razem przy odpalaniu włącza się klimatronik i wygląd pokrętła od świateł! TO WSZYSTKO W TYM TEMACIE!

Jak się coś zepsuje, to się naprawi. Nie można wielu rzeczy nazwać wadą fabryczną bo coś, komuś kiedyś padło...
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#98

Post autor: k3m0t1989 »

w sensie klimatyzacja ci sie wlacza czy panel klimatyzacji? na obie rzeczy mozna zaradzic przeciez :) jesli klima to po prostu wylacz klime i potem zmniejszajac obroty wylacz panel i juz :) potem przy kazdym starcie bedzie pamietal ustawienia podczas wylaczenia. Jesli caly czas masz panel wlaczony to tez sposob ten sam, po prostu go wylacz :)
Makos89
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 14 mar 11, 15:29
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#99

Post autor: Makos89 »

Tak, chodzi mi o panel. Nie lubię tego że za każdym razem trzeba go wyłączać. Komputer nie zapamiętuje tego że wcześniej został wyłączony. Czasami o tym zapominam i dostaje rano po nogach i twarzy zimnym powietrzem :unknown:
Persil
Bywalec forum
Posty: 1025
Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
BMW: Volvo S60 2.5T AWD
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...

#100

Post autor: Persil »

A dla czego sa te falujace obroty nawiewu bo mam tak a nie moge znalesc kaj to bylo
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
Napisz odpowiedź

Wróć do „Ogólne”