Falowanie, vanosy stoją, wypadanie-mam dość

Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 22, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

Post autor: Mati737 »

Lewe powietrze robiłem już ostatnio bo było tego sporo (odma,zaślepki z tylu, uszczelka pod kolektorem i 2 oringi na wtryskach) dla pewności zrobiłem dziś jeszcze raz test szczelności i jest dobrze. :/ No Nic sprawdzę jeszcze raz dziś rozrząd bo i tak czekam na czujnik i wtedy będę coś pisał. Dzięki Panowie
EDIT. Rozumiem ze na ręcznie napiętym łańcuchu, takie ustawienie na kole jest prawidłowe? Jeśli przesune o jedno oczko znak już zgrywa się gorzej jak widać na zdjęciach.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10155
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Ty to ustawiasz bez blokad?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 22, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

Post autor: Mati737 »

maniek21112 pisze: 12 sty 22, 22:24 Ty to ustawiasz bez blokad?

A skąd takie stwierdzenie? 😅 Nie mam dostępu do otworu na długopis. Wiec wał ustawiony na znak i dla pewności sprawdzenie GMP tłoka na pierwszym cylindrze ( obawiałem się ze ktoś mógł ściąć klin na kole pasowym i znaki nie będą pasować), walki zablokowane blokadami, dzwonki do pryzm itd. A wiec jest jak powinno być. Jednak bez zmian prócz takich ze dziś usłyszałem cykanie wtryskiwaczy Pb. :o Jutro jadę po używany czujnik wiec cała nadzieje pokładam w Nim.
Tak to wyglądało:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pytanie skąd te ślady szlifowania na wałku? Czyjaś ingerencja?

Obrazek
I kolejne pytanie co ten błąd oznacza? Czy to jakiś wytwór inpy?

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10155
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Tak, ślad po ingerencji w sterownik. Bez sensu robota jak masz niesprawny czujnik położenia wałka rozrządu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 22, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

Post autor: Mati737 »

Chyba się poddaje :no: Czujnik włożony, używka oryginał ze sprawnego 2.8, sterownik tez, adaptacje dla pewności wykasowałem itd. Po odpaleniu to samo vanosy stoją, na jałowych kutastrofa czyli bez zmian, teleportuje, falowanie itd. Po odpaleniu z gazem do połowy vanosy ruszają, jałowe są trochę lepsze obroty tak bardzo nie falują po przegazowaniu, nie gaśnie przy dojezdzaniu. Błąd 104 w inpie nadal wychodzi. Wrzucam screeny po odpaleniu z gazem do połowy…
Obrazek
Obrazek
Zastanawiam mnie (chyba) wysoki czas wtrysku i przepływka po odpaleniu startuje od około 14 i tak sobie stopniowo rośnie w górę sama z siebie.

Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 22, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

Post autor: Mati737 »

Nie edytuje posta żeby było lepiej widoczne. A więc chciałem dziś zmierzyć kompresje, odkręcam świece, No i na pierwszym garnku razem ze swieca wyszła tulejka do naprawy gwintu. Lampeczka w głowie od razu ze silnik będzie szrot zapewne ktoś to robił wleciały opiłki i baj baj. Wszystko się potwierdziło na manometrze pierwszy cylinder 4,5-5,5 reszta garnków po 15bar. Słupek szrot, magicy pięknie załatwili sprawę.. pozdrawiam. TEMAT DO ZAMKNIĘCIA :o :o :cry: :cry:
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 139
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

Post autor: maczupikczu »

Mati737 pisze: 13 sty 22, 15:20 Nie edytuje posta żeby było lepiej widoczne. A więc chciałem dziś zmierzyć kompresje, odkręcam świece, No i na pierwszym garnku razem ze swieca wyszła tulejka do naprawy gwintu. Lampeczka w głowie od razu ze silnik będzie szrot zapewne ktoś to robił wleciały opiłki i baj baj. Wszystko się potwierdziło na manometrze pierwszy cylinder 4,5-5,5 reszta garnków po 15bar. Słupek szrot, magicy pięknie załatwili sprawę.. pozdrawiam. TEMAT DO ZAMKNIĘCIA :o :o :cry: :cry:
Chyba coś nie tak zrobiłeś bo powinno być koło 11-12bar z tego co znalazłem w necie. Przepustnica otwarta rozumiem i każdy cylek tyle samo obrotów zrobił? Ciepły czy zimny piec?
Ten 5.5bar był szczelny napewno skoro wypadł helicoil?
Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 22, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

Post autor: Mati737 »

maczupikczu pisze: 13 sty 22, 18:48 Chyba coś nie tak zrobiłeś bo powinno być koło 11-12bar z tego co znalazłem w necie. Przepustnica otwarta rozumiem i każdy cylek tyle samo obrotów zrobił? Ciepły czy zimny piec?
Ten 5.5bar był szczelny napewno skoro wypadł helicoil?

Takie wyszły wyniki, każdy cylinder robiłem po 15 obrotow. Żeby była wiarygodność robiłem jeszcze raz bez tego helicoila końcówka na docisk i przeleciałem wszystkie cylindry, rezultaty te same. Wlalem w ten cylinder 1wszy troszkę oleju i kompresja podskoczyła do 12 wiec coś z gładzią/pierścieniami itd :/
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 139
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

Post autor: maczupikczu »

Hmm no to nie ciekawie, mógłbyś jeszcze kamerka inspekcyjna zobaczyć. Pierścienie nie wydają się zapieczone bo z foto wcześniej wygląda na czysty silnik :/
Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 22, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

Post autor: Mati737 »

Myśle teraz nad m52tub28. Tylko widzę ze ceny tych piecy to jakiś kosmos, nie mowie o tych z palety, tych jakoś szczególnie się boje 😅 Mogę mieć od znajomego 2.8 z całym osprzętem i wiązka za 3ke (pewny motor do uszczelnienia) ale jest to pojedynczy vanos z e39.. Warto się w to pchać? Dużo rzeźby?
EDIT.
Ale najdziwniejsze jest to ze silnik ciepły czy zimny, mógł stać tydzień, podchodzisz 2-3 obroty wałem i chodzi, na ssaniu chodzi perfekt zero wypadania itd.. Dlatego nie brałem tego nawet pod uwagę ehh..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”