częstotliwość wymiany filtra paliwa w benzynie, objawy

kosteg
Bywalec forum
Posty: 1192
Rejestracja: 10 gru 17, 5:03
BMW: 320d Touring
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

Post autor: kosteg »

scghost pisze: 18 cze 21, 4:48 co sie zawiera w tej kwocie?
Koszt przeglądu auta i budy, filtr kabinowy i chyba tyle. W serwisie niby robią weryfikację/czyszczenie hebli i jeszcze jakieś "pozycje serwisowe" z listy. Mniej zabawnie jest jak przychodzi do wymiany części:
Świece zapłonowe 317zł - to 3 cylindry, dostęp bajka - koszt świec NGK to ok 60pln, ori są odrobinę droższe
filtr powietrza 414zł - to mnie zabiło - mann/knecht czy cokolwiek sensownego za mniej niż 70pln a dostęp w tym potworze jest więcej niż banalny
Tak mogę wymieniać z listy długo.
W tym roku wymieniając komplet filtrów, świec, olej (millers) itp na części wydałem ok 450pln. Oferta wysłana mailem opiewała na:
Obrazek

Nie wiem ile musi kosztować stawka godzinowa aby powyższe jakkolwiek usprawiedliwić. Plus (to zapewne zależne od "opiekuna serwisu") czasami debilne spory - przeglądy realizowane są co rok/przebieg. W tym wypadku auto "nabija" 4-5kkm rocznie a zatem nigdy interwały się nie zgadzają. I głupie gadanie, że jemu w systemie wisi wymiana klocków po 3cim roku i on to musi (nie nie musi :) ) itp. Mazda mimo w teorii wyższych kosztów utrzymania miał serwis lepiej rozplanowany i bardziej przejrzysty niż vag.
Obrazek

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”