Uszczelniacze zaworowe ?

matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 3:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

Post autor: matus33 »

Szaro-niebieski dym z wydechu sugerowałby ze silnik pali olej. Zacząłbym od zmierzenia kompresji, jesli bedzie za niska to problem moze być z pierscieniami, jeśli kompresja wyjdzie ok - pewnie uszczelniacze zaworowe. W najgorszym przypadku UPG. Uszczelniacze zaworowe mozna robić, koszt nie powinien byc ogromny, natomiast w przypadku problemu z pierscieniami - koszt generalnego remontu bedzie duzy i raczej nieopłacalny, ale można spróbować zastosować płukankę silnika - koszt nieduży, a może pomóc. W przypadku gdy uszkodzona jest UPG - kosz duzy i naprawa też raczej nieopłacalna. Pomiar kompresji powinien dać odpowiedz na twoje pytania :)

Napisz jeszcze jaki olej jest zalany do silnika?

Paula94
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 21, 1:19
BMW: BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: Paula94 »

5w30 Castrol edge
Paula94
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 21, 1:19
BMW: BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: Paula94 »

Swoją drogą, pytanie do czytających, czy ktokolwiek stosował ceramizer ? Od razu odpowiadam, nie pytam o to bo chcę w magiczny sposób ratować samochód.NIE. Raczej pytam z czystej ciekawości, trafiłam na to szukając ceny za badanie ciśnienia na cylindrach i trafiłam przez google na stronę ceramizer. :shock:
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 7:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lashie »

Sporo osób to stosuje, generalnie fajny specyfik, tylko ja go zawsze lalem jako profilaktykę niż z nadzieja ze coś pomoże, nie zaobserwowałem po nim zmniejszonego zużycia oleju, czy spalania, autko troche łagodniej chodziło, wiec lalem i cieszyłem się gładka praca silnika.

Na zapieczone pierścienie można spróbować długotrwałej płukanki i pojeździć troche z nadzieja ze coś pomoże, potem zalać przed zmiana oleju taka normalna 10 minutowa i trzymac kciuki ze coś się polepszy, są tez magiczne specyfiki na uszczelki gumowe w silniku, ale ile ludzi tyle opinii, a chcąc zarobić ludzie wypisują wszystko byle tylko sprzedać produkt.
matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 3:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

Post autor: matus33 »

Z roznego rodzaju ceramizerów to polecam produkt znanej firmy LM - Ceratec. Nie zaszkodzi, moze pomóc wyrównać kompresje na cylindrach, no i napewno silnik bedzie chodził ciszej, równiej. Są tez oleje silnikowe które od razu w swoim składzie mają takie cząstki ceramiczne.

Paula94
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 21, 1:19
BMW: BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: Paula94 »

Kompresja nie została zrobiona. Zapadł wyrok, na uszczelniacze zaworowe, będą robione na osowej tak jak wspomniałam, bez ściągania głowicy, koszt na całość to ok 1300zł, gorzej jak jednak gumki okażą się miękkie :evil: :evil: wtedy chyba osobiście spalę ten samochód. Zastanawia mnie, za ile reszta silnika, uszczelek czy cokolwiek się posypie, bo już mam dość 2 tysie tu, tysiąc tam , i tak się zbiera tylko. :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 156
Rejestracja: 26 sie 16, 3:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

Post autor: Err »

Dlatego jak się samemu nie mechanikuje lub nie ma się zaufanego mechanika to się sprzedaje paździerz i kupuje sprawne. Tym bardziej że to kompot i podły motor.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Paula94
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 21, 1:19
BMW: BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: Paula94 »

swoją drogą nie wiem czy powinnam założyć osobny wątek, ale spytam w tym, chciałabym spróbować sama wykonać pomiar (tzn z pomocą narzeczonego) ciśnienia na cylindrach, jak auto wróci do mnie po wymianie tych uszczelniaczy. Od tak, dla swojej zwykłej ciekawości. mniej więcej zasadę krok po kroku jak to wykonać wypatrzyłam na YT, nie wygląda to na trudne zadanie. Ile powinna wynosić wartość dla tego silnika, dodam że benzyna.
matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 3:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

Post autor: matus33 »

cisnienie na cylindrach = stopien sprezania * 1,25 czyli dla tego silnika to chyba 9,7*1,25=12,125
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9857
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Pamiętaj o wykręceniu wszystkich świec i podpięciu mocnego prostownika.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”