Chlopaki u mnie jest identyczny problem.gosebus pisze: ↑23 sty 21, 4:50 Hej, jakiś czas temu wymieniłem pompę paliwa. Wszystko było ok, ale miałem sytuację, że silnik zgasł i już nie można było odpalić z powodu braku paliwa - wskazówka była wtedy na pierwszej kresce (1/4).
Wchodząc do menu diagnostycznego z licznika (6 opcja) widzę, że gdy jest mało paliwa to jest np. 12L w lewej komorze i 1-2L w prawej.
No nic to uznałem, że pompa zła i wrócę do starej (na niej można było bez problemu śmigać na rezerwę). Niestety po podmianie pompy dalej jest to samo.
Co jeszcze może powodować tą usterkę?
Paliwo dochodzi do 1/4 (nawet troche wiecej jest niz 1/4) i zaczynaja sie jaja z przelewem. Ten temat walkuje juz od kilku dobrych lat od momentu kiedy zatankowalem ciulowego paliwa na Orlenie w Jurgowie i wyjazdem na slowacje w Tatry. Po powrocie zostalo mi jeszcze w baku ze 40 litrow (stare paliwo zmieszalo sie z tym po tankowaniu). Pozniej auto stalo miesiac czasu. Od tego momentu zaczaly sie problemy ... moja oryginalna pompa rozszczelnila sie a z benzyny wydobywal sie zapach rozpuszczalnikow, poszla druga pompa ktora w niedlugim czasie padla mimo ze wszysstko paliwo bylo odciagniete reszta zmieszana i wyjezdzona i zatankowane czyste paliwo. Poszla kolejna pompa ale jest problem wlasnie z tym przelewem przy poziomie 1/4 stanie paliwa. Paliwo przelewa sie do lewej komory a do prawej komory nie wraca.
Jak rozumie zasilanie pompa ciagnie z prawej komory a powrot jest do lewej tak?
Czyli na pierwszy ogien kolejna nowka pompa, pozniej ewentualnie korek i regulator cisnienia? Cos jeszcze moze byc odpowiedzialne za nieprawidlowy przelew? Zaluje, ze w zeszlym roku jak mialem wszystko rozebrane (swap tylnich hamulcy od 330i wiec zrobilem kompleksowa robote przy tylnim zawieszeniu) nie wymienilem baku paliwa.
Jako ciekawostke powiem, ze nie zaleznie od tego ktora pompe mialem zamontowana (a bylo ich do tej pory 3 a byc moze nawet 4 wciagu ostatnich kilku lat) na kazdej wystepowal problem taki, ze jak odpalalem po dluzszym postoju to silnik nie rowno pracowal jakby bylo wypadanie zaplonu (stan wlasnie okolo 1/4 paliwa), ale odpalal bez problemu. Wystarczylo miec powiedzmy 20 litrow w baku minimum silnik chodzi jak zegarek. Ostatnio problem z przelewem znowu sie nasilil (przy stanie lekko powyzej 1/4 silnik nie chcial odpalic) wiec co myslicie od czego zaczac?
Wiem zaraz powiecie, ze trzeba tankowac do pelna... problem polega na tym, ze auto ma czasem dlugie przestoje i nie chce zostawiac pelnego zbiornika paliwa po nauczce z tym paliwem jakie kiedys zatankowalem bo wez to paliwo pozniej oddessaj z tego baku...
Dajcie znac co myslicie