M52B20 falujące obroty, brak mocy

Vampires
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lis 20, 14:59
BMW: 320ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Czarnków

#21

Post autor: Vampires »

Witam, poprzednie problemy zostały rozwiązane ale napotkałem następne, stwierdziłem ze nie będę zaśmiecał forum nowym tematem tylko opisze sprawę tutaj. Otóż samochód zaczął gasnąć podczas jazdy, najpierw w momentach zmiany biegu, zazwyczaj podczas ruszania, przy zmianie z jedynki na dwójkę, później zgasł mi już przy 80km/h na 4biegu, podpiąłem pod kompa, nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia wału korbowego oraz „czujnik położenia wału karbowego - uszkodzone zęby”. Czujnik wymieniłem, zauważyłem opiłki metalu na czujniku, sprawdziłem filtr oleju, tam opiłków brak. Po wymianie jazda próbna, przez kilka km było w porządku, ale po jakimś czasie check engine, brak mocy, trzęsie budą. Podpiąłem kompa i wypadanie zapłonu na cyl 1, 3 i 6. No i poprzednie błędy czujnika wału korbowego wróciły. Ktoś się orientuje skąd mogły pochodzić opiłki? Wymieniać czujnik znowu na nowy czy szukać przyczyny jeszcze gdzieś indziej?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#22

Post autor: maniek21112 »

Jaki czujnik został zamontowany? Masz zdjęcie tych opiłków?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Vampires
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lis 20, 14:59
BMW: 320ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Czarnków

#23

Post autor: Vampires »

Czujnik delphi, wyjąłem ten nowy czujnik, był na nim jeden opiłek, podłużny, ze 2mm długości, niestety nie zrobiłem zdjęcia. Czujnik wyczyściłem i wsadziłem z powrotem, brak błędów, ale po odpaleniu na zimnym dalej trzęsie budą, trzyma obroty na 1tyś, po kilku minutach podwyższa obroty, potem spadają do tych 600-700 i jest cacy. Jednak nigdzie dalej jeszcze nie byłem się przejechać, wole nie ryzykować bez wymiany oleju. Zastanawia mnie pochodzenie tych opiłków..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#24

Post autor: maniek21112 »

Czujnik oryginał (vdo siemens/continental), nic innego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Vampires
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lis 20, 14:59
BMW: 320ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Czarnków

#25

Post autor: Vampires »

Okej, biorę to pod uwagę, jednak wyczyściłem czujnik, zalałem płukankę, zmieniłem olej. Zrobiłem 80km i właśnie wyskoczył check. Samochód przez te 80km zachowywał się bez zarzutu, w momencie jak pojawiła się kontrolka to wpadł jakby w tryb awaryjny, jakby ubyło mu z 50koni, to znaczy od dołu jeszcze sobie radzi, ale na wyższych obrotach jest dramat. Podszedłem z komputerem i jest tam wypadanie zapłonu na 3 cylindrach, brak poprzednich błędów odnośnie czujnika wału korbowego. Szukać lewego powietrza/sprawdzać przeplywke czy jednak organizować czujnik na podmianke?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”