
[318i N42B20] Głośna praca silnika i drgania po wymianie rozrządu
-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
Niestety w 20 letnim aucie czego się nie dotkniesz pęka, kruszy się i dezintegruje, szkoda ze taka mentalność Polska, obstawiasz do mechanika, zawsze coś się zjebie w takim aucie, dostajesz Spowrotem a na fakturze dodatkowe węże itp. Klient wkurwiony bo chciał wymienic tylko gumę w zawieszeniu a musi wymieniać kilka innych części nie związanych z tematem, to i po kilku klientach mechanik „uczy” się walić w ch*** ja nic nie wiem, nie widziałem, nie dotykałem, klient wkurw, mechanik wkurw i kółeczko się zatacza.
-
- Bywalec forum
- Posty: 270
- Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
- BMW: 318i 143 KM
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Bardzo możliwe, bo u mnie właśnie była wymienianą uszczelka pod misą olejową. W E46 nie trzeba zwalać deski rozdzielczej, żeby dostać się do nagrzewnicy, wiem bo już to przerabiałem w poprzedniej, chyba że mówisz o jakimś innym plastiku,ale warto sprawdzić to pół godziny roboty jak dla mnie, dla kogoś kto robi pierwszy raz godzina.Ostatnio tak myślałem, żeby sprawdzić rurki, które idą od silnika do nagrzewnicy, może tutaj leży przyczyną bo na pewno dźwięki te są od drgań silnika(zmieniają się wraz z obrotami).
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 sie 15, 22:54
- BMW: E46 Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Piszecie o nagrzewnicy czy parowniku od klimy? Jak się tam dostać bez ściągania deski, od strony silnika? U mnie w drgania wpadają metalowe rurki od klimy, ich usztywnienie trochę pomaga, ale chyba coś tam jeszcze halasuje. Muszę sprawdzić ta nagrzewnice.
-
- Bywalec forum
- Posty: 270
- Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
- BMW: 318i 143 KM
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Demontujesz radio, panel klimatronik i jak dobrze pamiętam tunel środkowy, nagrzewnica znajduje się za plastikową osłona, która jest na kilku metalowych haczykach.Na tym forum jest opis z tego co pamiętam, sam tam nawet pisałem.
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
-
- Bywalec forum
- Posty: 270
- Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
- BMW: 318i 143 KM
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Tak od kabiny,, dostęp bardzo łatwy i przystępny.
Edit. Chyba znalazłem przyczynę, zdemontowałem radio i panel klimatronik,dodając gazu zacząłem naciskać i ciągnąć do siebie plastikową osłonę nagrzewnicy. Dźwięk znika podczas odciągania osłony , także to raczej to. Dziwne bo faktycznie nic tam nie było ruszane, chyba, że to nagrzewnica w środku obija się od osłonę, bo jedynie ona może przenosić drgania silnika pod deskę, cała resztę już sprawdziłem. Podejrzewam,że to nagrzewnica stuka o tą obudowę, albo silnik generuje takie drgania. Jutro się za to zabiorę.
Edit. Chyba znalazłem przyczynę, zdemontowałem radio i panel klimatronik,dodając gazu zacząłem naciskać i ciągnąć do siebie plastikową osłonę nagrzewnicy. Dźwięk znika podczas odciągania osłony , także to raczej to. Dziwne bo faktycznie nic tam nie było ruszane, chyba, że to nagrzewnica w środku obija się od osłonę, bo jedynie ona może przenosić drgania silnika pod deskę, cała resztę już sprawdziłem. Podejrzewam,że to nagrzewnica stuka o tą obudowę, albo silnik generuje takie drgania. Jutro się za to zabiorę.
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 wrz 21, 3:34
- BMW: 318ti
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: KN02262
Witam! I jak Panowie udało się ustalić przyczynę tych wibracji? Mam 1:1 ten sam problem, wałki balansujące ustawione, do tego jeszcze odczuwam zmniejszenie mocy na wyższych obrotach. Auto idzie do jakichś 4800 i dalej idzie jak za karę, przed wymianą rozrządu i uszczelniaczy było cichutko, bez wibracji i bez problemu można było osiągać 220km/h a teraz głośno, wibruje i od 180 nie ma sensu dalej męczyć. Ewidentnie coś jest nie tak. Czekam na odp mimo, iż minął prawie rok.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10159
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Sprawdź błędy, albo jest źle ustawiony albo valvetronic nie jest skalibrowany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 15 Odpowiedzi
- 2762 Odsłony
-
Ostatni post autor: Flaczek
-
- 1 Odpowiedzi
- 1235 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 3208 Odsłony
-
Ostatni post autor: Dobrodziej_1983
-
- 13 Odpowiedzi
- 4087 Odsłony
-
Ostatni post autor: ptu
-
- 1 Odpowiedzi
- 452 Odsłony
-
Ostatni post autor: maczupikczu
-
- 4 Odpowiedzi
- 849 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1344 Odsłony
-
Ostatni post autor: lucek_1
-
- 4 Odpowiedzi
- 3212 Odsłony
-
Ostatni post autor: lubietoo
-
- 1 Odpowiedzi
- 549 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 2096 Odsłony
-
Ostatni post autor: scghost