M54b22 odpala i gaśnie.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie wiem skąd masz te przepływomierze ale masa powietrza jest za wysoka, kasowałeś adaptacje? Rozumiem, że silnik był rozgrzany do ponad 90? Klima i inne badziewia wyłączone?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 66
- Rejestracja: 16 lip 19, 12:20
- BMW: Szukam
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
maniek21112, przeplywka ori Siemens WK9605 już 3 i każda taki odczyt dawała podobny, adaptacje mechanik pokasował wszystkie ponoć... Tak rozgrzany, wszystko wyłączone pozna światłami dziennymi w długich bo po odpaleniu się włączają z automatu. Podejrzenie padało rozrząd, że mógł się rozjechać lub coś z komputerem, ile mechaników tylko opinii.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Czyli przepływomierz i 6 cylinder, reszta to rozumiem z shadow? Do sprawdzenia wtyczka i wiązka przepływomierza. A wypadanie zapłonu to klasycznie zamiana cewek miejscami na początek.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 66
- Rejestracja: 16 lip 19, 12:20
- BMW: Szukam
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
maniek21112, z cylindrem 6 był problem po wymianie sond, pierwsze odpalanie bardzo kulał, zgasiłem odpaliłem i chodził już na wszystkie, tak reszta z Shadow, spróbuję jeszcze podmienić przeplywke ale sprawdzę wiązkę i wtyczkę, dzis jeszcze podmienie sterownik silnika. Najlepiej oddałbym to do elektryka ale jeden sensowny zwinął warsztat z mojego miasta.
-
- Bywalec forum
- Posty: 66
- Rejestracja: 16 lip 19, 12:20
- BMW: Szukam
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Podmieniłem dziś kompa, obroty kulały nie mógł utrzymać wolnych i gasł, zmieniłem na mój ktory był w aucie i sytuacja ta sama odpala i gaśnie nie mógł utrzymać wolnych jak coś łapał to 450-500i gasł, jak odłączyłem całkowicie przeplywke gasł od razu jak podłączyłem chwilę falował i zgasł, gdzie szukać problemu przeplywka czy coś z wiązka?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zacznij nagrywać konkrety podczas gdy źle chodzi, masę powietrza oraz korekcje na cylindrach, korekty paliwowe też nie zaszkodzi pokazać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 11:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
A że tak zapytam, sprawdzałeś może stan świeć zapłonowych i cewek?
Oraz popatrz jakie masz cewki, czy czasem nie mają przebicia na silnik (silnik może kopać mocno przy odpalaniu
). Znam przypadki, że cewki poprzedni właściciele zakładali każdą z innej parafii co kto miał na stanie lub gumy przy cewkach pękały ze starości i robiło się przebicie na silnik, co nie dawało odpowiedniej mocy na świece. Oraz czy czasem nie ma oleju w otworach cewek, bo wtedy puszcza uszczelka pokrywy zaworów i świece mogą wariować.
Jak masz błąd na 6 cylindrze to zamień miejscami cewki np: 1 z 6 i sprawdź czy czasem błąd nie wyskoczy na 1 cylindrze, a potem to samo ze świecami.
Jeśli masz jakieś stare świece już to wypada kupić nowe dedykowane do silnika z LPG, na pewno z czterema elektrodami.
Pamiętaj też, że jak masz LPG to sterowanie silnikiem idzie też przez sterownik LPG, więc może być też coś nie tak z komputerem LPG, ale by go na moment odłączyć to sporo zabawy jest (sterownik LPG steruje np: cewkami, z tego co kojarzę, dlatego może być problem na PB i LPG)
Trochę już masz ten problem, nikt z lokalnych mechaników nie znalazł przyczyny jak ma auto pod ręką?
Oraz popatrz jakie masz cewki, czy czasem nie mają przebicia na silnik (silnik może kopać mocno przy odpalaniu

Jak masz błąd na 6 cylindrze to zamień miejscami cewki np: 1 z 6 i sprawdź czy czasem błąd nie wyskoczy na 1 cylindrze, a potem to samo ze świecami.
Jeśli masz jakieś stare świece już to wypada kupić nowe dedykowane do silnika z LPG, na pewno z czterema elektrodami.
Pamiętaj też, że jak masz LPG to sterowanie silnikiem idzie też przez sterownik LPG, więc może być też coś nie tak z komputerem LPG, ale by go na moment odłączyć to sporo zabawy jest (sterownik LPG steruje np: cewkami, z tego co kojarzę, dlatego może być problem na PB i LPG)
Trochę już masz ten problem, nikt z lokalnych mechaników nie znalazł przyczyny jak ma auto pod ręką?
-
- Bywalec forum
- Posty: 66
- Rejestracja: 16 lip 19, 12:20
- BMW: Szukam
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
roque, Świece nowe denso IK20TT ustawiłem przerwę na 0,9mm, cewki też podmieniałem już, gniazda na cewki suche bez oleju te świece który wykręciłem wszystkie wyglądały podobnie koloru kawy z mlekiem, błąd na 6 wystąpił po odpaleniu z nowymi sondami, zgasiłem odpaliłem i chodził już równo, byłem u gazownika podłączył komputer błędów w instalacji lpg brak, zrobił strojenie dodatkowo na ulicy, z mechanikami u mnie jest ciężko jak rozwinę im temat co robiłem i wymieniłem to się zniechecaja, jest jeden który pracuje w aso, umówiłem się na diagnostykę ale termin bardzo odległy, więc w między czasie szukam już wszędzie żeby jak najwięcej wykluczyc.
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 11:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
A probowałeś może zakręcic butle LPG w bagazniku na zaworze i odpalić? Zakręć zawór, odpal na PB, przełacz na LPG i poczekaj aż sam zgaśnie jak się LPG skonczy. Może tu jest jakiś problem.
Już sporo tego sugerowaliśmy i się pomysły kończą.
Układ LPG szczelny? chodzi mi o te weżyki, które doprowadzaja gaz do kolektora z listwy wtryskowej LPG. Może tam jest lewe powietrze. Jak nie chce Ci się bawić z zaworem LPG to po prostu odłącz rurki z listwy LPG i zaślep szczelnie i wtedy testuj i daj znac.
Już sporo tego sugerowaliśmy i się pomysły kończą.
Układ LPG szczelny? chodzi mi o te weżyki, które doprowadzaja gaz do kolektora z listwy wtryskowej LPG. Może tam jest lewe powietrze. Jak nie chce Ci się bawić z zaworem LPG to po prostu odłącz rurki z listwy LPG i zaślep szczelnie i wtedy testuj i daj znac.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 2 Odpowiedzi
- 747 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 4248 Odsłony
-
Ostatni post autor: jurgen9712
-
- 32 Odpowiedzi
- 14217 Odsłony
-
Ostatni post autor: Luki
-
- 8 Odpowiedzi
- 1682 Odsłony
-
Ostatni post autor: Qnek
-
- 3 Odpowiedzi
- 1339 Odsłony
-
Ostatni post autor: tantin10