Dziwna sytuacja z disa
-
- Bywalec forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 wrz 18, 19:53
- BMW: E46 Compact 325TI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fv36455
Oczekuję, że po odpaleniu zostanie aktywowana, co znaczy że zostanie zamknięta. A się to nie dzieje.
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Ale ona się nie zamknie, dopóki nie ma takiej potrzeby. To "dynamiczny" zawór, działa w zależności od potrzeby silnika na powietrze.
Zapożyczony z innego forum:
Zapożyczony z innego forum:
DISA jest sterowana napięciem ale robotę wykonuje podciśnienie. To że działa przed uruchomieniem silnika to zasługa tego zbiornika wokół niej w którym utrzymuje się podciśnienie. Najprościej aktywować DISE INPĄ ale nie jeden raz , nie trzy a gwarantuje Ci że za piątym czy szóstym razem już się zawór sam nie zamknie. Dopiero jak uruchomisz silnik i w komorze DISY zapanuje właściwe ciśnienie to zacznie znowu działać prawidłowo.
Ostatnio zmieniony 7 lut 20, 16:34 przez tomx, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 wrz 18, 19:53
- BMW: E46 Compact 325TI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fv36455
Zgodnie z zasadą działania disa, po odpaleniu silnika zawór powinien się zamknąć. Dopiero pod obciążeniem w zależności od tego obciążenia będzie się otwierał. A więc na postoju zawór powinien być zamknięty, tj. Aktywowany. I takie jest prawidłowe działanie disa. U mnie ona jest cały czas otwarta, przez co pod obciążeniem się nie otwiera, bo trudno otworzyć otwarty zawór.
-
- Bywalec forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 wrz 18, 19:53
- BMW: E46 Compact 325TI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fv36455
Pod tym linkiem możesz zobaczyć jak działa prawidłowo disa na postoju. Koleś wpina wtyczkę zawór się zamyka. U mnie po odpaleniu stoi w miejscu.
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Elektronika nie steruje w ogóle zaworem bo nie masz tam żadnego silniczka - zawór DISA sterowany jest podciśnieniem z kolektora a wtyczka jest po to żeby informacje o jego położeniu wysyłać do ECU. Gdyby nie działała jak powinna, miałbyś check-engine lub błąd EML
-
- Bywalec forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 wrz 18, 19:53
- BMW: E46 Compact 325TI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fv36455
Tomx... Wybacz, że to napisze. Jestem wdzięczny, że chcesz pomóc, ale kompletnie nie rozumiesz o co chodzi w tym temacie.
To czym jest sterowana disa wiem doskonale. Podcisnienie jednak w kolektorze pojawia się odrazu po uruchomieniu. A więc od razu jak uruchomisz silnik ECU daje sygnał do disy, żeby się zamknęła używając tego podciśnienia.
U mnie się nie zamyka mimo, że jest sprawna mechanicznie i elektronicznie. A to udowodnił test inpa.
Sterownik nie daje sygnału najwidoczniej. Pytanie jakie postawiłem w tym poście jest proste.
Czemu sterownik nie daje sygnału?
I jedynie Broder trochę mnie nakierował ta aktualizacja sterownika.
To czym jest sterowana disa wiem doskonale. Podcisnienie jednak w kolektorze pojawia się odrazu po uruchomieniu. A więc od razu jak uruchomisz silnik ECU daje sygnał do disy, żeby się zamknęła używając tego podciśnienia.
U mnie się nie zamyka mimo, że jest sprawna mechanicznie i elektronicznie. A to udowodnił test inpa.
Sterownik nie daje sygnału najwidoczniej. Pytanie jakie postawiłem w tym poście jest proste.
Czemu sterownik nie daje sygnału?
I jedynie Broder trochę mnie nakierował ta aktualizacja sterownika.
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Aktualizacja raczej nic nie zmieni, bo tak czy tak w sterowniku masz już zawór DISA więc niezależnie od wersji oprogramowania działa to tak samo - różnice są w mapach zapłonu i ewentualnie jakichś poprawkach w ECU, zmianach norm spalin itp. Wpada mi do głowy jeszcze słaby styk na kablach, przetarte przewody, zimne luty w ECU, coś elektronicznego. Tylko wtedy raczej nie byłbyś w stanie jej zamknąć INPĄ. Aktualizacja sterownika to zawsze dobry pomysł, może faktycznie to coś zmieni. I jesteś absolutnie pewny że po odpaleniu silnika klapka nie zmienia pozycji na zamkniętą, obserwujesz ruch cięgna?
-
- Bywalec forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 wrz 18, 19:53
- BMW: E46 Compact 325TI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fv36455
Jestem absolutnie pewny, że klapka nie zmienia położenia.
Na górze Broder napisał że aktualizacja jemu rozwiązała problem. Poza tym na necie jest filmik garażowe hobby, gdzie dokładnie aktualizacja również rozwiązała problem.
Pytanie wraca, czy ktoś w wawie jest w stanie mi zaktualizować sterownik?
Na górze Broder napisał że aktualizacja jemu rozwiązała problem. Poza tym na necie jest filmik garażowe hobby, gdzie dokładnie aktualizacja również rozwiązała problem.
Pytanie wraca, czy ktoś w wawie jest w stanie mi zaktualizować sterownik?
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2088
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
No. Najwazniejsze to byc pewnym tego, co sie mowi

Lubie kiedy ktos popiera swoje zdnaie jakims przykladem z wlasnej skory, a nie domyslami. Sorry tomx, ale nie podales zadnego konkretu.
Wklejalem juz kiedys tabele dzialania disy wyciagniete z softu , jak przesiade sie na drugiego laptopa to wkleje ponownie.
Nastepna bzdura. Nie rozbieralem disy, ale zapewne jest w srodku jakis zawor sterowany wlasnie sygnalem z ecu (no bo po co by byla mapa dla zaworu zapisana w ecu?). Upuszcza on podcisnienie aby otworzyc klape disy lub utrzymuje stale podcisnienie zeby ja zamknac.
W wawie macie jakas czarna dziure, dzisiaj dzwonil typ tez z wawy i pytal o wlacznik swiatel ktorym mam na sprzedaz, ale mowi ze najpierw musi znalezc kogos kto mu zakoduje


-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 16 Odpowiedzi
- 1290 Odsłony
-
Ostatni post autor: Yugin83
-
- 2 Odpowiedzi
- 1677 Odsłony
-
Ostatni post autor: Yugin83
-
- 2 Odpowiedzi
- 3424 Odsłony
-
Ostatni post autor: dolek55
-
- 10 Odpowiedzi
- 6959 Odsłony
-
Ostatni post autor: Frost
-
- 1 Odpowiedzi
- 379 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 16 Odpowiedzi
- 6742 Odsłony
-
Ostatni post autor: czaha93
-
- 5 Odpowiedzi
- 1500 Odsłony
-
Ostatni post autor: grabarz_x
-
- 22 Odpowiedzi
- 3609 Odsłony
-
Ostatni post autor: medoff
-
- 7 Odpowiedzi
- 290 Odsłony
-
Ostatni post autor: blitzpl1
-
- 11 Odpowiedzi
- 5281 Odsłony
-
Ostatni post autor: komo89