Co to za czujnik?

Dudi_1980
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 19, 1:20
BMW: E46 318i LPG 143KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: Dudi_1980 »

Witam, od niedawna mam 318i LPG 2004r. Touring. Sporo oleju cieknie. Spod korka wlewu oleju, spod jakiegoś czujnika obok i niestety z uszczelki miski olejowej.
Co to jest za czujnik obok korka wlewu oleju? Na zdjęciu poniżej

https://e46forum.pl/images/upload/2fb36d1e8f771ed4ed9444eccde33bc4.jpg

Nr BMW7507579. Niestety w necie po wpisaniu tego numeru wyskakują mi kable od valvetronica na Ebayu i nic więcej. Na allegro nic.
Czy tam nie powinno być jakiejś uszczelki? A na spodzie korka wlewu oleju też nie powinno być uszczelki?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Czujnik wałka mimośrodowego 11377527016. Jego uszczelka 11377502022.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Dudi_1980
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 19, 1:20
BMW: E46 318i LPG 143KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: Dudi_1980 »

Czyli takie cos?
https://allegro.pl/oferta/bmw-e46-316i-318i-n42-czujnik-walka-mimosrodowego-8452605854
Czyli cały ten element jest pod deklem? Gdzie tam jest jakaś uszczelka żeby z tego ciekło?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Tak, jest na wierzchu, drugi numer, który podałem, ale lać może spod korka na niego i stąd wrażenie, że to tam puszcza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Dudi_1980
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 19, 1:20
BMW: E46 318i LPG 143KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#5

Post autor: Dudi_1980 »

Dzięki. Z korka tam akurat nie cieknie. Wyczyściłem wszystko i obserwowałem skąd cieknie. Nie ma strużki z korka w tym kierunku. Ale cieknie nie mało. Odpaliłem auto na 5 min żeby wyjechać z garażu, schować najazdy (bo nie mam kanału) i wjechać spowrotem i już było zapocenie. A jak pochodził 30minut to wyraźnie jest mokre wokół czujnika i ścieka trochę w dół. I wewnątrz wtyczki też. Ale (jak przypuszczam z obserwacji) z uszczelki miski olejowej to leci strasznie dużo. Będę próbował, ostatnio staram się coś bawić i samodzielnie mechanikować żeby wieczorami głowę "odświeżyć" od pracy, ale amatorem jestem więc nie wiem czy dam sam rade z tą uszczelką od miski. A jeszcze jedno. Piszą tu ludzie o sprawdzaniu odmy poprzez odkręcenie korka i przyłożeniu ręki. Powinny obroty zafalować. Nic mi się takiego nie dzieje. Ale na pracującym silniku jak wyciągnę bagnet do sprawdzania oleju to wtedy jest zmiana. Silnik jest bliski zgaśnięcia, ale zaraz zaczyna dalej pracować normalnie. Czy to jest normalne?Czy to ma związek z odmą?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Po odkręceniu korka powinien zauważalnie zmienić pracę, może nawet zgasnąć, jak nie ma żadnej różnicy to odma. Wymiana uszczelki miski w e46 to sporo roboty.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Dudi_1980
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 19, 1:20
BMW: E46 318i LPG 143KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#7

Post autor: Dudi_1980 »

W takim razie zacznę od odmy. Może mniej będzie wywalało przez korek i uszczelkę miski jak nie będzie zatkana. Masz może dostęp do jakiegoś zdjęcia usytuowania tej odmy w N42? Chodzi mi o takie dokładne zdjęcie. Znalazłem jak odma wygląda i wiem że pod kolektorem jest. Zdemontowałem filtr, alternator, ale tam pod kolektorem jest tak ciasno że nic nie widzę. Ci co piszą że bez zdejmowania kolektora się da to chyba już 10 razy odme wymieniali ze zdjętym kolektorem i teraz już może to na "czuja" robią. Ale ja w ogóle nic tam nie widzę i nie wiem gdzie grzebać i co odkręcać. Trochę się boję zdejmować kolektor. Jakaś fotka z zaznaczonymi wężami który jest który? Jest coś takiego gdzieś na forum?
Znalazłem taką instrukcję
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=180512
ale fotki się już nie otwierają.
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#8

Post autor: pawelk-krk »

"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Dudi_1980
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 19, 1:20
BMW: E46 318i LPG 143KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#9

Post autor: Dudi_1980 »

Bardzo dobry filmik. Dzięki. Jutro spróbuje.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”