[M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#11

Post autor: D3jw »

zacznijmy od tego z czego jest wogóle ten sterownik.. bo w e46 nie było takiego silnika jak m43b18..
był tylko i wyłącznie m43b19 w dwóch wariantach, 318 i 316i.. różnił się mocą i kilkoma pierdołami, na pewno nie pojemnością.
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#12

Post autor: Err »

Jak to przelutował procesor? Zabieraj od niego samochód i spier... od niego a jemu za zepsucie części jeszcze daj kopa w ryj, programowanie tych sterowników jest tak proste że chyba tylko z niewiedzy gościu porwał się z motyką na słońce. Potrzebujesz nowego sterownika, wgrać do niego soft możesz wywalić ews (immo) żeby na przyszłość nie było problemów, a immo to praktycznie żadne zabezpieczenie auta.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
krisvandrinken
Posty: 8
Rejestracja: 8 sie 19, 22:52
BMW: E46 316i M43TU B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów

#13

Post autor: krisvandrinken »

Pany i Panewki . Jednak to nie była elektronika tylko "koronka" na wale korbowym dająca sygnały do czujnika położenia wału (uwaliło mi 7 ząbków), dodatkowo okazało się, że jedna z panewek na czwartym korbowodzie pękła i zarysowała wał. Dzisiaj odebrałem wał ze szlifierni i przymierzam się do składania silnika. Teraz nasuwa się moje pytanie. Czy ma znaczenie numeracja pokryw korbowodu i ich kolejność ? ... Głupie pytanie wiem ale , sam głupio zrobiłem, że nie zrobiłem dokumentacji zdjęciowej podczas rozbierania. Proszę o pomoc bo 2,5 miesiąca jestem bez auta a widać w końcu światełko w tunelu ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”