m54b30 cięzko zapala po postoju i wypada zapłon na wysokich obrotach
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
O to właśnie chodzi żeby montować to co szło na pierwszy montaż.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 9 gru 18, 7:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
Taką zamówiłem, w weekend zamocuje. Zamówiłem też tą całkowicie niedziałającą za katem i tu już bez oszczędności. Używka oryginał prawie za darmo.
W patrol adaptation pierwsze paski to korekty krótkie, trzecie to korekty długie, a te ms po środku?
W patrol adaptation pierwsze paski to korekty krótkie, trzecie to korekty długie, a te ms po środku?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Też długoterminowe tylko dla innych obciążeń.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 9 gru 18, 7:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
Znalazłem przyczynę dopiero po roku, a był nią czujnik wału korbowego. Coś co podejrzewałem od samego początku. Ale "eksperci" z którymi gadałem, mówili, że czujnik dał by błąd, więc na pewno nie. Chociaż wspominałem, że czasami długo kręci.
Wypadanie zapłonu to po prostu niewystrzał
Przyczyny:
-cewki (łatwa diagnoza bo można podmienić miejscami, powinna też wyrzucić błąd)
-świece (łatwa diagnoza bo można podmienić miejscami, albo wymienić. A gdyby okazało się że wymieniliśmy dobre świece, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby poprzednie kiedyś znowu wkręcić)
-wiązka do wtrysku albo cewki (wyrzuci błąd, bo przerwany obwód)
-kompresja (trzeba zmierzyć)
-rozrząd (sprawdzamy na blokadach albo w inpie w zakładce vanos, jaki jest zakres pracy wałków https://www.ms4x.net/images/thumb/a/a7/Vanos_max_settings.jpg/300px-Vanos_max_settings.jpg
-brak paliwa (małe ciśnienie pompy albo zepsuty wtrysk, wtrysk można zamienić miejscami, pompę też w sumie łatwiej podmienić na inną niż mierzyć ciśnienie. Jeśli mamy lpg to diagnoza tego podpunktu jest jeszcze łatwiejsza)
-czujnik wału korbowego, ponieważ to on jest czujnikiem, który wykrywa wypadanie zapłonu
Lewe powietrze nie wywali zapłonu, a nawet jeśli tak to najpierw wyrzuci czeka "sonda osiągnęła max wartości regulacyjne". Jeździłem, już bez korka, z odpiętymi rurkami od odmy i zapłon nie wypadał. Kat też nie wywali zapłonu, ponieważ w benzynie w e46, nie ma nic co monitoruje ten katalizator.
Wypadanie zapłonu to po prostu niewystrzał
Przyczyny:
-cewki (łatwa diagnoza bo można podmienić miejscami, powinna też wyrzucić błąd)
-świece (łatwa diagnoza bo można podmienić miejscami, albo wymienić. A gdyby okazało się że wymieniliśmy dobre świece, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby poprzednie kiedyś znowu wkręcić)
-wiązka do wtrysku albo cewki (wyrzuci błąd, bo przerwany obwód)
-kompresja (trzeba zmierzyć)
-rozrząd (sprawdzamy na blokadach albo w inpie w zakładce vanos, jaki jest zakres pracy wałków https://www.ms4x.net/images/thumb/a/a7/Vanos_max_settings.jpg/300px-Vanos_max_settings.jpg
-brak paliwa (małe ciśnienie pompy albo zepsuty wtrysk, wtrysk można zamienić miejscami, pompę też w sumie łatwiej podmienić na inną niż mierzyć ciśnienie. Jeśli mamy lpg to diagnoza tego podpunktu jest jeszcze łatwiejsza)
-czujnik wału korbowego, ponieważ to on jest czujnikiem, który wykrywa wypadanie zapłonu
Lewe powietrze nie wywali zapłonu, a nawet jeśli tak to najpierw wyrzuci czeka "sonda osiągnęła max wartości regulacyjne". Jeździłem, już bez korka, z odpiętymi rurkami od odmy i zapłon nie wypadał. Kat też nie wywali zapłonu, ponieważ w benzynie w e46, nie ma nic co monitoruje ten katalizator.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Teraz z perspektywy czasu nie kojarzysz dziwnego zachowania obrotomierza?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 9 gru 18, 7:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
Wiem jakie są objawy uszkodzonego czujnika położenia wału
-powtarzający się błąd
-ciężki zapłon na gorącym
-szarpanie silnikiem
-skokowe poruszanie się obrotomierza
-gaśnięcie rozgrzanego silnika
żaden z nich nie występował.
Polecam takie podzespoły jak: sondy lambda przed katem, czujnik wału korbowego, wymienić na nowy, jeśli jeszcze nie były wymieniane. Nawet jeśli wydaje nam się, że nie ma takiej potrzby
-powtarzający się błąd
-ciężki zapłon na gorącym
-szarpanie silnikiem
-skokowe poruszanie się obrotomierza
-gaśnięcie rozgrzanego silnika
żaden z nich nie występował.
Polecam takie podzespoły jak: sondy lambda przed katem, czujnik wału korbowego, wymienić na nowy, jeśli jeszcze nie były wymieniane. Nawet jeśli wydaje nam się, że nie ma takiej potrzby
-
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 9 gru 18, 7:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
Nie rozwiązałem problemu długiego odpalania. Nie był to jednak problem powiązany z wypadaniem zapłonu, ale to już raczej wiem, że pompa paliwa jest do zareklamowania. Już po tym jak zaczął wypadać mi zapłon, padła mi też pompa. Wymieniłem na pierburga i chyba to też dziadostwo. Auto zapala od strzała, jak przekręcę na zapłon i poczekam ze 30s, przed uruchomienie rozrusznika. Tak jakby ciśnienie uciekało i za każdym razem musiał napompować.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Większość nowych części to dziadostwo niestety.
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=16146766942
W tym wypadku wybrałbym bosch.
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=16146766942
W tym wypadku wybrałbym bosch.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 1 Odpowiedzi
- 993 Odsłony
-
Ostatni post autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 865 Odsłony
-
Ostatni post autor: scghost
-
- 6 Odpowiedzi
- 3261 Odsłony
-
Ostatni post autor: micbil96
-
- 3 Odpowiedzi
- 1159 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112