Wycena remont silnika

adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 20:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

#1

Post autor: adrpec5 »

Witam, pytanie szczególnie do posiadaczy 1.8 benzyna polift 115km jak i 2.0 143km(podobno też), pytanie pewnie nie raz było na forum aczkolwiek z roku na rok ceny się zmieniają. Jestem posiadaczem tego silnika od niecałych 4 miesięcy, zdążyłem zauważyć, że lubi olej, prawdopodobnie klasyk- uszczelniacze zaworowe. Odwiedziłem kilku mechaników,diagnoza- spalanie 1l/500km (optymistycznie) nie może być spowodowane tylko i wyłącznie przepuszczaniem przez uszczelniacze. Podsumowując do roboty: uszczelniacze, jak uszczelniacze to zdjęcie i regeneracja głowicy, uszczelka, pierścienie. Nie jestem mechanikiem na pewno coś jeszcze wchodzi w skład tej roboty,w każdym razie mechanik znajomy. Wycena to +/- 2000zł koszt całkowity.
adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 20:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

#2

Post autor: adrpec5 »

Moim zdaniem jest to koszt do przyjęcia aczkolwiek chciałem z ciekawości podpytać być może ktoś się orientuje bardziej w tej kwestii.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Obstawiam, że wyjdzie spokojnie 3000,- na Twoim miejscu zrobiłbym same uszczelniacze bez ściągania głowicy, ale to Twoja decyzja.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#4

Post autor: D3jw »

bez obrazy, ale patrząc na to ile większość warsztatów wycenia wymianę uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy to dziwie się, że są jeszcze 'zwolennicy' tej metody... ja bym wolał zrzucić głowicę, wymienić przy okazji 'to i owo' i mieć spokój :wink:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Jaką kwotę masz na myśli? :roll: n42 i spokój? :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#6

Post autor: Lashie »

adrpec5 pisze: 14 cze 19, 19:49 Witam, pytanie szczególnie do posiadaczy 1.8 benzyna polift 115km jak i 2.0 143km(podobno też), pytanie pewnie nie raz było na forum aczkolwiek z roku na rok ceny się zmieniają. Jestem posiadaczem tego silnika od niecałych 4 miesięcy, zdążyłem zauważyć, że lubi olej, prawdopodobnie klasyk- uszczelniacze zaworowe. Odwiedziłem kilku mechaników,diagnoza- spalanie 1l/500km (optymistycznie) nie może być spowodowane tylko i wyłącznie przepuszczaniem przez uszczelniacze. Podsumowując do roboty: uszczelniacze, jak uszczelniacze to zdjęcie i regeneracja głowicy, uszczelka, pierścienie. Nie jestem mechanikiem na pewno coś jeszcze wchodzi w skład tej roboty,w każdym razie mechanik znajomy. Wycena to +/- 2000zł koszt całkowity.
Jak już tyle zabawy to rozrząd zrobić przy okazji, i kilka innych rzeczy które wyjdą, i nagle się okazuje ze zostawiamy polowe wartości auta w warsztacie a jak na złość n42 i tak się zje*** bo tak po prostu ma :fu:
D3jw pisze: 14 cze 19, 20:45 bez obrazy, ale patrząc na to ile większość warsztatów wycenia wymianę uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy to dziwie się, że są jeszcze 'zwolennicy' tej metody... ja bym wolał zrzucić głowicę, wymienić przy okazji 'to i owo' i mieć spokój :wink:
Czy ja wiem, w Szczecinie usługa kosztuje ok 700zl, widzę spora różnice jak 3k+ zł za głowice i inne bajery
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#7

Post autor: D3jw »

700 - 900 zł wymiana uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy :wink:
planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności to max 150 - 200, to aż tak dużo?
dochodzi koszt uszczelki pod głowicą + nowe śruby..
rozrząd, czy to głowica w górę czy nie to i tak do wymiany uszczelniaczy trzeba rozpinać i na nowo ustawiać - czyli żal nie wymieniać..
robocizna - to wiadomo, kwestia indywidualna..

mając zdjętą głowicę, wymienione uszczelniacze żal nie zajrzeć do pierścieni - nie robiłem nigdy remontu, mechanikiem nie jestem ale od góry chyba łatwiej sprawdzić w jakim są stanie i ewentualnie wymienić jeśli tego wymagają? bo jeśli zrobi bez ściągania, okaże się że silnik dalej żłopie olej i puszcza dymka to zapłaci praktycznie po raz kolejny za rozpięcie rozrządu, głowice koniec - końców i tak będzie musiał ją ściągnąć..

ajj, róbmy oh - ah jakie to n42/n46 zła a jak przyjdzie pora zmienić na nowsze bmw to przejście na silniki z serii n będzie nieuniknione bo wiecznie e46 nie będziecie przecież jeździć :lol:


Brakuje tu jeszcze komentarza typu 'ja bym swapował' bo przecie r6 to takie bezawaryjne silniki że tylko wyciągnąć z dawcy, wymienić olej i tylko jeździć - nic więcej nie trzeba robić.. bo po co, co z tego że silnik na wierzchu, że łatwy dostęp do wszystkiego jak MOŻE nie wymaga wymiany..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Ktoś kto kupuje benzynę e9x (pomijam 335i, ponieważ do tego silnika warto ładować kasę) i f3x to prosi się o problemy oraz podwyższone koszty eksploatacji. Najbezpieczniejsze opcje to kopciuchy, nie są tak bezproblemowe jak m47n/m57/m57n ale to mniejsze zło.
Wracając do tematu dla mnie przy pozbywaniu się poboru oleju 700,- a +3000,- to zauważalna różnica, ale ja to bidny chłopak jestem, więc nie ma co mnie słuchać :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 20:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

#9

Post autor: adrpec5 »

Panowie dzięki za odpowiedź, każdy powiedział coś od siebie, tego oczekiwałem. Oczywiście też myślałem na początku o samych uszczelniaczach ale po rozmowie z mechanikami i poczytaniu o tych silnikach, to spalanie oleju w granicach 1l /400km/500km to zbyt dużo żeby były do wymiany same uszczelniacze. Żaden mechanik się tego nie podejmie żeby później słuchać pretensji bo różni są ludzi :lol:
maniek21112 pisze: 14 cze 19, 20:08 Obstawiam, że wyjdzie spokojnie 3000,- na Twoim miejscu zrobiłbym same uszczelniacze bez ściągania głowicy, ale to Twoja decyzja.
wycenił mi na +/- 2000zł, jest to mechanik zaufany, robił znajomemu silnik w golfie i śmiga :D Wszystko kwestia ceny roboty,inni poniżej 2500zł nie dotkną.
D3jw pisze: 15 cze 19, 12:32 700 - 900 zł wymiana uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy :wink:
planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności to max 150 - 200, to aż tak dużo?
dochodzi koszt uszczelki pod głowicą + nowe śruby..
rozrząd, czy to głowica w górę czy nie to i tak do wymiany uszczelniaczy trzeba rozpinać i na nowo ustawiać - czyli żal nie wymieniać..
robocizna - to wiadomo, kwestia indywidualna..

mając zdjętą głowicę, wymienione uszczelniacze żal nie zajrzeć do pierścieni - nie robiłem nigdy remontu, mechanikiem nie jestem ale od góry chyba łatwiej sprawdzić w jakim są stanie i ewentualnie wymienić jeśli tego wymagają? bo jeśli zrobi bez ściągania, okaże się że silnik dalej żłopie olej i puszcza dymka to zapłaci praktycznie po raz kolejny za rozpięcie rozrządu, głowice koniec - końców i tak będzie musiał ją ściągnąć..

ajj, róbmy oh - ah jakie to n42/n46 zła a jak przyjdzie pora zmienić na nowsze bmw to przejście na silniki z serii n będzie nieuniknione bo wiecznie e46 nie będziecie przecież jeździć :lol:


Brakuje tu jeszcze komentarza typu 'ja bym swapował' bo przecie r6 to takie bezawaryjne silniki że tylko wyciągnąć z dawcy, wymienić olej i tylko jeździć - nic więcej nie trzeba robić.. bo po co, co z tego że silnik na wierzchu, że łatwy dostęp do wszystkiego jak MOŻE nie wymaga wymiany..
Też jestem tego zdania, zrobić co trzeba i niech śmiga, a nie rozbierać dwa razy i koszta podwajać, szczerze to czekałem aż ktoś napisze o Swapie na 2.0 :lol:
adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 20:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

#10

Post autor: adrpec5 »

maniek21112 pisze: 15 cze 19, 13:10 Ktoś kto kupuje benzynę e9x (pomijam 335i, ponieważ do tego silnika warto ładować kasę) i f3x to prosi się o problemy oraz podwyższone koszty eksploatacji. Najbezpieczniejsze opcje to kopciuchy, nie są tak bezproblemowe jak m47n/m57/m57n ale to mniejsze zło.
Wracając do tematu dla mnie przy pozbywaniu się poboru oleju 700,- a +3000,- to zauważalna różnica, ale ja to bidny chłopak jestem, więc nie ma co mnie słuchać :wink:
Moim zdaniem nie ma to aż takiej reguły, wszystko zależy jak jeździli poprzedni właściciele, kopciucha to tylko 3.0, ale nie potrzebuje dlatego kupiłem benzynę, trochę się na tym przejechałem ale niestety wszystkiego nie przewidzisz. Co do cen których podałeś to jest różnica tylko weź pod uwagę, że robiąc coś za 700 zł zmniejszysz ewentualnie trochę pobór oleju co i tak nieznacznie zmieni stan silnika, także moim zdaniem bez sensu robić coś połowicznie. Na tym akurat nie zaoszczędzisz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”