Maglownica - stuki ?

Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21/12/15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:
Kontakt:

Maglownica - stuki ?

Post autor: Daavid_94 » 16/05/19, 10:15

Czesc wszystkim. Walczę w swoim e46 2.0d 150 z drganiem kierownicy podczas hamowania przy prędkości około 70km/h.
Zaczęły mnie drażnić stuki i zacząłem wymieniać wszytko pokolei. Zacząłem od zmiany kół, potem wymieniłem tarcze z piastami i łożyskami, całe przednie zawieszenie wymieniłem i nie wiem co może być nie tak, bo w dalszym ciągu podczas hamowania mam stuki. Zastanawiam się teraz czy układ kierowniczy ma wpływ na drgania kierownicy podczas hamowania. Został mi jedynie magiel do wymiany ( wydaje mi się że jak skrece na maksa kierownica w lewo to ona ma ciężko żeby odbić ). Powiedzcie mi czy magiel pasuje od innych wersji nadwozia bądź silnikowych ? Bo wolę kupić uzywke, sprawdzic czy to napewno to i dopiero wtedy oddać mój bądź ten który kupię do regeneracji ( na nowe mnie nie stać jak zobaczyłem cenę OEM. Po Vin-ie wychodzi na to że mój magiel to 32 13 6 757 651 . CZy mogę wsadzic z innym numerem czy szukać jedynie z takim ?


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 4879
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Maglownica - stuki ?

Post autor: maniek21112 » 16/05/19, 10:55

Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- lewe lusterko składane shadow line high gloss
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21/12/15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:
Kontakt:

Maglownica - stuki ?

Post autor: Daavid_94 » 16/05/19, 11:40

Dzięki wielkie troszkę więcej informacji, ale w dalszym ciągu mam dwa pytania :)
Czy tylko o takim nr. mogę włożyć czy są jeszcze jakieś pasujące ?
Czy maglownica może powodować stuki podczas hamowania ?

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 4879
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Maglownica - stuki ?

Post autor: maniek21112 » 16/05/19, 15:21

Jakby był inny odpowiednik tego numeru to by był w linku, który podałem. Jeżeli chodzi o to czy spasuje inna to pewnie tak, zakładają z e36 i jakoś to gra. Stuki przy hamowaniu od układu kierowniczego są możliwe, ale takiego luzu nie da się nie zauważyć, może masz jakiś problem z zaciskami hamulcowymi, sprawdzałeś je? Spinki są na miejsu?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- lewe lusterko składane shadow line high gloss
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 654
Rejestracja: 04/09/16, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontakt:

Maglownica - stuki ?

Post autor: Analogowy13 » 17/05/19, 6:58

Kiedyś Kuba z drift patriot mówił na filmie że magiel w E46 od 2.0d ma mocniejszy trochę skręt od reszty ale nie wiem czy to prawda :wink:
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 4879
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Maglownica - stuki ?

Post autor: maniek21112 » 17/05/19, 9:10

Ten sam jest też w 330i oraz 330d, dla odmiany 328i ma ten sam co 316i.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- lewe lusterko składane shadow line high gloss
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21/12/15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:
Kontakt:

Maglownica - stuki ?

Post autor: Daavid_94 » 17/05/19, 15:09

Luz na opuszczonych kołach jak i podniesionych był niewyczuwalny, rozkręciłem w nocy końcówki drążków i ruszałem samym drążkiem to ma luz około 2mm i jest duży stukot. Drążki wraz z końcówkami i oslonami gumowymi zamówione. Doradzicie co jeszcze powinienem zrobić przy wymianie? Dać tam smar pod osłonę lub na drążek/trzpień ( nie wiem jak to nazwać) od magla?

Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 654
Rejestracja: 04/09/16, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontakt:

Maglownica - stuki ?

Post autor: Analogowy13 » 17/05/19, 17:00

Hmm a napisałeś że wszystko z przodu wymieniłeś .. tylko magiel ci został
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."

Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21/12/15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:
Kontakt:

Maglownica - stuki ?

Post autor: Daavid_94 » 20/05/19, 18:47

Mój błąd ponieważ wymieniłem same końcówki drążków, a nie pomyślałem o samym drążku. Nigdy w życiu nigdzie go nie wymieniałem i nawet nie pomyślałem o nim że jest wykręcany (tak się znam na mechanice 😂)

Daavid_94
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21/12/15, 23:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:
Kontakt:

Maglownica - stuki ?

Post autor: Daavid_94 » 26/05/19, 13:32

Ciąg dalszy zabawy z biciem. Wymieniłem drazki wraz z końcówkami ( chociaż moje końcówki były dobre ). Na stacji diagnostycznej nic nie wykazało. Jak ruszam kierką lewo prawo to nie ma najmniejszych stuków. Zaznaczyłem na docisku od magla markerem kreskę i lekko podkręciłem żeby zobaczyć czy może to magiel. Okazało się że jest dalej tak samo ale kierka nie odbija dobrze więc ustawiłem tak jak było. Zastanawiam się co dalej bo już nie mam sił. Przełożyłem Mówi felgi na inne i dalej to samo. Na zbieżności gość mi powiedział że mam lekko koła w negatywie przednie i że w naszych modelach nie da się tego ustawić. Co może być przyczyną? Rozłożę cały przód na części pierwsze i będę oglądał co mogło się wytłuc/wybić itp. ale na co zwrócić uwage?


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ kierowniczy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości